2024-12-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Spår av autism är inte uteslutet. Psykopati betvivlar jag starkt. Har hög moral.

Har tillräckligt med empati för att tycka synd om människor som sviker andra människor. För jag tänker; om du kom till den punkten att vilja svika en människa du hade nära dig som älskade dig, så svek du dig själv först femhundra gånger.

Det krävs så mycket för att göra något sånt. Det sitter djupare än vad ni tror. Den typen av människor mår inte bra. Jag kommer ta bort en sån person ifrån mitt liv då denne inte har någon plats bredvid mig, vi är inte av samma skrot och korn och jag finner ingen anledning att ha fortsatt kontakt med den typen av människor. Dom får hålla sig till sin sort och svika varandra, om det är det dom kallar kärlek och vänskap. Jag har inte tid med så pass outvecklade människor, för det handlar verkligen om brist på moral och att vara barnslig och må dåligt med sig själv. Palla

Det ”psykopatiska” eller ”autistiska” som kan uppfattas som en empatistörning är att när man tagit bort en person ifrån sitt liv så slutar man bry sig om personens existens. Tror vissa tycker det är obehagligt. Vissa kanske blir chockade och tycker att man är hård. Jag är inte hård, om du svek mig så gjorde du ett aktivt val att dö i mina ögon. Varsågod nu betyder du ingenting och jag minns inte ens vad du heter.

Intressant svar, tack 🙂
Märker du lätt av om människor gör minimala förändringar i sitt beteende? Ex ljuger undanhåller sanning överdriver, osv 🙂 skulle du säga att du är bra på att läsa av människor?

Har du svårt att sätta dig in i hur en annan människa tänker och varför hen agerade som hen gjorde? Eller är det helt irrelevant när skadan väl är skedd.

Tränar du på att se andra perspektiv?

Hur testar du andra människors tillit?

Uppfattar människor dig som stabil och självsäker?
Citera
2024-12-23, 23:20
Avstängd
AbstinentKanins avatar
Citat:
Ge mig ett exempel på specialregler?

Mina regler är inte så komplicerade. Hugg inte din vän i ryggen, var lojal mot din flickvän, gör inte saker mot andra som du inte vill att andra ska göra mot dig, var inte en billig människa som säljer ut dig själv för lite uppmärksamhet, stjäl inte, knarka inte, tro på Gud och bete dig medmänskligt, ljug inte och lura inte folk, karma existerar och kommer krossa dig när tiden är inne. Mina 55 cent.

Det är lätt. Men är en människa helt dum i huvudet så kan det bli svårt.

Jag ger dig min bästa version tills jag ser din sämsta, sedan leverar jag min sämsta för att matcha dig. Det är så det fungerar. Respekt möts med respekt. Jag har inte mött många vedervärdiga människor där ute men dom finns, det räcker att möta en ynkrygg för att bli äcklad till en sjuklig grad och tappa hoppet om mänskligheten. Så jag är försiktig och kommer testa dig tills jag vet att du är rätt person för mig.
Mitt ex körde alltid med: ”du får inte göra så men jag får det”. Jag blev så trött på allt det där ser jag bara inväntade att han skulle bli otrogen så jag äntligen kunde kasta ut honom. Tog inte lång tid innan det hände. Då satt han hos den nya tanten och SMS:ade mig massa regler jag skulle följa. T ex att jag inte får träffa någon ny kille nu efter honom. Jo det får jag naturligtvis, men det kunde han ändå vara lugn med att jag ändå inte ville.

Folk med sådana här diagnoser är allmänt bossiga, och försöker bestämma över andra. Jag fick inte umgås med min granne för att han inte gillade hennes. Ska bossa över andras ekonomi t ex

Det är väl sådana regler. I allmänhet underdriver kraftigt alla sina impulsiva rena vansinnesdåd. Hans pappa satt och berättade vad han hade gjort sista tiden innan han avbröt kontakten med dem, och det stämde ju inte riktigt in på hans egna redogörelser vid den tiden.
Citera
2025-02-08, 00:15
Medlem
Citat:
Jag är en 25 årig kvinna med diagnosen, som anser av min egen erfarenhet att jag blir bättre med åren, jag tar inga mediciner då det får mig att känna mig som ett offer, ja jag är väldigt svartsjuk och det kommer jag tyvärr inte kunna jobba bort, jag är överkänslig och man kan inte vara otrevlig mot mig för då blir det krig! Jag tar så mycket mer illa upp än vad någon annan gör och det är otroligt jobbigt men jag försöker bli bättre.

Sen har jag en fråga till er, tror ni att alla vi kvinnor med diagnosen är vandrande psyko brudar utan framtid? Kan ett förhållande med en borderline kvinna hålla? Fråga vad ni vill jag svarar ärligt på allt!

Nu har det gått flera år sedan ditt inlägg. Du nämnde då att det blir bättre och bättre med tiden. Har den trenden fortsatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in