Citat:
Spår av autism är inte uteslutet. Psykopati betvivlar jag starkt. Har hög moral.
Har tillräckligt med empati för att tycka synd om människor som sviker andra människor. För jag tänker; om du kom till den punkten att vilja svika en människa du hade nära dig som älskade dig, så svek du dig själv först femhundra gånger.
Det krävs så mycket för att göra något sånt. Det sitter djupare än vad ni tror. Den typen av människor mår inte bra. Jag kommer ta bort en sån person ifrån mitt liv då denne inte har någon plats bredvid mig, vi är inte av samma skrot och korn och jag finner ingen anledning att ha fortsatt kontakt med den typen av människor. Dom får hålla sig till sin sort och svika varandra, om det är det dom kallar kärlek och vänskap. Jag har inte tid med så pass outvecklade människor, för det handlar verkligen om brist på moral och att vara barnslig och må dåligt med sig själv. Palla![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Det ”psykopatiska” eller ”autistiska” som kan uppfattas som en empatistörning är att när man tagit bort en person ifrån sitt liv så slutar man bry sig om personens existens. Tror vissa tycker det är obehagligt. Vissa kanske blir chockade och tycker att man är hård. Jag är inte hård, om du svek mig så gjorde du ett aktivt val att dö i mina ögon. Varsågod nu betyder du ingenting och jag minns inte ens vad du heter.
Har tillräckligt med empati för att tycka synd om människor som sviker andra människor. För jag tänker; om du kom till den punkten att vilja svika en människa du hade nära dig som älskade dig, så svek du dig själv först femhundra gånger.
Det krävs så mycket för att göra något sånt. Det sitter djupare än vad ni tror. Den typen av människor mår inte bra. Jag kommer ta bort en sån person ifrån mitt liv då denne inte har någon plats bredvid mig, vi är inte av samma skrot och korn och jag finner ingen anledning att ha fortsatt kontakt med den typen av människor. Dom får hålla sig till sin sort och svika varandra, om det är det dom kallar kärlek och vänskap. Jag har inte tid med så pass outvecklade människor, för det handlar verkligen om brist på moral och att vara barnslig och må dåligt med sig själv. Palla
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Det ”psykopatiska” eller ”autistiska” som kan uppfattas som en empatistörning är att när man tagit bort en person ifrån sitt liv så slutar man bry sig om personens existens. Tror vissa tycker det är obehagligt. Vissa kanske blir chockade och tycker att man är hård. Jag är inte hård, om du svek mig så gjorde du ett aktivt val att dö i mina ögon. Varsågod nu betyder du ingenting och jag minns inte ens vad du heter.
Intressant svar, tack 🙂
Märker du lätt av om människor gör minimala förändringar i sitt beteende? Ex ljuger undanhåller sanning överdriver, osv 🙂 skulle du säga att du är bra på att läsa av människor?
Har du svårt att sätta dig in i hur en annan människa tänker och varför hen agerade som hen gjorde? Eller är det helt irrelevant när skadan väl är skedd.
Tränar du på att se andra perspektiv?
Hur testar du andra människors tillit?
Uppfattar människor dig som stabil och självsäker?