• 1
  • 2
2019-02-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokigSkata
Undrar vad gruden i att HGH ger den biverkningen i händer och armar, växer något i dem? Hur upplever du lägre insulinkänslighet?

Skönt att du mår bättre, vad är din grundläggande problematik? Tror du att det kan bli någon rebound effekt på det hela som gör att man mår sämre när man slutar, som med testo?

Grunden till stickningarna är ökat vätsketryck i kroppen vilket leder till tryck på karpaltunneln.

Lägre insulinkänslighet märker jag av att jag känner mig sockerhög oftare än förut och stundtals blir mycket törstig. Dvs en del diabetes typ 2 symptom, detta kan motverkas av medicin (exvis Metformin) men eftersom jag har så liten del av min kur kvar tänkte jag inte börja mixtra med detta nu.

Min grundläggande problematik är odiagnostiserad, diffus smärta i muskler och bindväv samt leder och en del nervsmärtor i kroppen. Kommer och går i skov, främst koncentrerat till nacke, axlar och knän.

Ingen läkare har lyckats diagnostisera det hela utan det har förklarats som allt ifrån dålig hållning (...) till psykosomatisk autonom dysfunktion. Själv har jag alltid varit övertygad om att det handlar om nednött/skadad vävnad, jag har känt mig bräcklig och skör trots att jag hyfsat muskulös och stark, om det går att förstå vad jag menar. Därav gav jag mig på att undersöka ifall jag kunde bygga upp de vävnader som jag misstänker är undermåliga hos mig med hjälp av HGH.

Min uppfattning är att en del av effekterna hos HGH är tillfälliga, exempelvis förbättrad sömn, förhöjd lipolys och ökat vätsketryck. Andra mer långsiktiga effekter kan, som jag förstått det, hålla i sig efter kurens avslut - såsom starkare benväv, ökad muskelmassa och förhoppningsvis stärkta leder/ligament.

Jag tror inte att det finns risk för en sådan krasch du nämner. Testo och övriga AAS stänger ner endogen produktion, att tillföra HGH påverkar inte din egen utsöndring öht.

Skulle absolut rekommendera dig att testa om du har råd och möjlighet att få tag på äkta vara, men se till att du läser på ordentligt och att du ger det mellan 9-18 månader.

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in