Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-31, 19:02
  #517
Medlem
HappySadHarrys avatar
Har bara sett två avsnitt men är redan djupt fascinerad av att den tekniska förståelsen är så låg att ingen i en grupp på fem personer förstod hur en vattenklosett fungerar. Bara det ger en aning om hur många som skulle gå under vid en större störning av samhällsfunktioner.
Citera
2019-05-31, 19:13
  #518
Avstängd
Plaguetongues avatar
Som att bo i nordkorea då? :P
Citera
2019-06-16, 16:45
  #519
Medlem
Furillens avatar
Enormt strömavbrott drabbar 48 miljoner människor

Citat:
Hela Argentina och Uruguay är just nu utan elektricitet efter ett gigantiskt strömavbrott, uppger BBC.

”Ett massivt fel i det elektriska sammankopplingssystemet har lämnat hela Argentina och Uruguay utan ström”, skriver av Argentinas största elleverantörer Edesur på Twitter.

Strömavbrotten har också påverkat trafiken. Tågen har stått stilla och trafikljusen har slutat fungera.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/e...oner-manniskor
Citera
2020-01-24, 05:24
  #520
Medlem
Jag har fortfarande inte hört "hesa fredrik".

det är ... ovanligt.

Dom sprängde i urberget häromdagen, då hörde jag iallafall "allt klart"

så... "hesa fredrik" ? where you at man ?
Citera
2023-11-12, 01:06
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Jag har fortfarande inte hört "hesa fredrik".

det är ... ovanligt.

Dom sprängde i urberget häromdagen, då hörde jag iallafall "allt klart"

så... "hesa fredrik" ? where you at man ?

Bor på Sveriges 3 största Ö, Orust (nej stockholm ni är inte en Ö).
Vi har inte Hesa fredrik eller VMA, närmaste är Stenungsund och det tycker jag är konstigt. Finns inte ett enda skydds rum på hela Ön. Vi får väll kasta sill över oss och hoppas på det bästa?.
MSB is the shit!
Citera
2023-12-17, 12:56
  #522
Medlem
brianmolkos avatar
Någon av er som har lager med blockljus och powerbanks, och ev extra batterier till er dator osv, när ni blir av med strömmen?


Borde inte regeringen se till att vi spar ström också, istället för babbla om ny kärnkraft om hela 20 år...
(borde de inte gå snabbare att bygga om de byggs på? anställa fler osv, lägga ned vissa saker och få dem till bygget)
Spara ström ta bort icke nödvändigt, få det att flytta,annat, återskapa den forna infrastrukturen för vissa saker)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback