Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2019-04-12, 12:00
Bannlyst
Gissar att det är en stimulant du tar som läkemedel? Alltså utskrivet eller som självmedicinering.

Frukt (banan, päron) och grönsaker som t.ex morötter och gurka funkar och är ju naturligtvis nyttigt. Yoghurt, fil, mjölk, blåbärssoppa och nyponsoppa är lätt att få ned och räcker mer än väl till frukost iaf. Cornflakes går ha i till yoghurt/fil/mjölk.

Ät t.ex Yoghurt/fil på morgonen med en banan och ta någon frukt till under dagen så blir det nog bra. Fil, yoghurt och nyponsoppa/blåbärssoppa kan man ju äta som mellanmål också. Antingen för sig eller med cornflakes eller t.ex mandelbiskvier vilket är riktigt gott till nyponsoppa.

Där har du två mål.

Sedan kan du ju göra smoothies innehållandes proteinpulver med antingen vatten eller mjölk. Kanske inte världens nyttigaste då pulver ofta innehåller massa socker och tillsatser men det är iaf något. Du kan tillsätta frukt och/eller bär också.

Lätta soppor är ett annat alternativ. T.ex kraftigt ublandad ärtsoppa (mycket vatten då). Varma koppen innehåller väl lite näring och dricks. Lär vara lätt att få ned. Dock väldigt lite kalorier och det blir mycket dyrt.

Tonfisk?
Citera
2024-10-15, 05:54
Medlem
Wrossmols avatar
Räkor. Om det inte funkar så ska jag leva på enbart räkmackor i två månader.
Citera
2024-10-15, 23:23
Medlem
snabeldjuret1s avatar
råkött, råmejeri produkter, och bara råa djur såklart.
samt lite frukt.
Citera
2024-10-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherry.
Satt här och funderade. Jag måste få detta att fungera. Jag går på medicin som gör att jag har stora problem med att få i mig mat. Jag kan knappt ens tvinga ner något. Detta gör att jag typ inte äter överhuvudtaget, och det är ju inte hållbart. Och nej, försök inte ens säga "byt medicin" eller liknande, för det kommer inte hända. Vänligen håll er bara till frågan.

Så nu undrar jag, vad tänker ni är det lättaste och bästa livsmedlet att leva på, om man måste? Jag måste ju få i mig någonting. Så, kom med förslag. Gärna så snabbt och lätt som möjligt, då att äta måltider eller liknande bara inte kommer gå. Näringsrikt såklart, något man kan hålla sig relativt frisk på. Tack!

Uppdatering: Ännu har vi riktigt smör eller riktigt grädde, potatis och ägg som de bästa alternativen, och med lite research gjorde låter det viktigt. Så typ mosa potatis, blanda med ägg och smör och halsa!

Potatis
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in