Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-04, 17:30
  #169
Medlem
Mycket handlar om "mångkulturen", men det är inte så konstigt. Det ligger i tiden. Omvandlingen av landet är historisk.

Hur skall då svensken reagera när utlänningar går före i bostadskön? VD:n har ett råd att ge.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf Rohlén
– Jag är helt säker på att vi kommer få viss kritik för det här. Det kan vara nån som har stått i kö i 20 år och sen ser att den lägenheten som just den personen varit ute efter, lämnas iväg. Men då säger jag att då får man nog ta det.
Citera
2019-03-04, 23:59
  #170
Medlem
Superlistigs avatar
Ingrid Lomfors: ”det finns ingen svensk kultur”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ingrid_Lomfors

Den når ju inte upp i Reinfeldt/sahlin-nivåer men ändå.
Citera
2019-03-05, 07:02
  #171
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Minns inte exakt vem som sa det, men politikern som försvarade IKEA-dubbelmördaren för att "tänka sig vad han kan ha behövt gå igenom i sitt liv".

Inte super-PK per definition men likväl ett vidrigt uttalande.

Dan Eliasson.

Det var dock inte IKEA-morden utan mordet på en ung kvinna som arbetade på asylboende.

"Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?"
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2019-03-05 kl. 07:12.
Citera
2019-03-05, 07:05
  #172
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Fredrik Reinfeldt efter att en Sverigedemokrat blev knivhuggen.

"Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer"

Jag skulle vilja hälsa herr Reinfeldt att om man förråder sitt eget folk och land skall man inte bli förvånad om man tids nog ställs inför skranket.

Lite förvånanande dock att en judelakej och jude rövslickare startar en sådan här tråd, men att härska och söndra har alltid varit eran taktik. Så varför inte..

Precis. Fredrik Reinfeldt ärkekräket vet att blir han av med sina livvakter är han förmodligen ganska körd. Han blir skjuten precis som Olof Palme blev.
Citera
2019-03-05, 13:26
  #173
Medlem
- VI HAR VARIT NAIVA.
__________________
Senast redigerad av karanan 2019-03-05 kl. 13:28.
Citera
2019-03-05, 21:39
  #174
Medlem
RogerRogers avatar
Nej, kom igen nu Flashback. Den här tråden förtjänar mycket mer aktivitet! Låt den bli ett dokument över vår bisarra samtid och låt oss även diskutera våra val! När man börjar kolla upp alla galenskaper som yttrats genom åren blir man verkligen helt matt. Här kommer en större sammanställning, men det finns säkerligen flera goda kandidater (varav en del nämnts i tråden redan). Jag har försökt ordna uttalandena utifrån jävlighet, med de allra värsta i detta inlägg, men ibland har jag också slagit ihop likartade uttalanden mest för överskådlighetens skull. Enjoy!

Citat:
Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.
Mona Sahlin, 2001. Ett av de sjukaste uttalanden som en svensk politiker gjort. Och det vill inte säga lite.

Citat:
Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet. Det ska räknas som ett plus att ha en annan etnisk bakgrund än den svenska.
Mona Sahlin, 2000. Aha, diskriminering alltså, av den inhemska befolkningen. Fräscht.

Citat:
Det räcker inte att acceptera människors olikhet – vi måste gilla den.
Mona Sahlin, 2002. Måste man gilla något, i en demokrati?

Citat:
Det sprids en sorts föreställning att det mångkulturella samhället inte fungerar. Och det ropas på stramare regler och kulturell likriktning. Våra motmedel måste vara att visa att det mångkulturella samhället fungerar bättre. Det är ett mer spännande och mer intressant samhälle.
Fredrik Reinfeldt, 2007. Tolv år senare lever vi alla i stridshingstens blivande drömsamhälle. Nog är det spännande, allt.

Citat:
Jag inser att de gamla människor som har jobbat hårt ett helt liv nu ska ställas emot alla de flyktingar som kommer och då också tar i anspråk sjukvård och skolor och allt möjligt, men det är nog på det viset att humanismen kräver att man får göra avkall på sin välfärd då.
Anne Ramberg, 2016. Plus för att hon är öppen med att ställa grupp mot grupp, som ju är politikens villkor. Men prioriteringen äcklar.

Citat:
Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.
Fredrik Reinfeldt, 2006. Ett felaktigt och missvisande påstående i alla avseenden. Liknar mycket:

Citat:
Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var människor som kom utifrån.
Maud Olofsson, 2007. Hur ska de ha det, egentligen? Vi kom alltså inte utifrån? Vi har inte bidragit ett skit i bygget av Svea rike? Utan några hundratals/tusentals personer utifrån ordnade detta?

Citat:
Mitt mål vore ett samhälle där Rakhmat Akilov en dag efter avtjänat straff kunde jobba i kassan på Coop. Att han står där och hälsar på kunderna med respekt, och där de, vi, – jag måste andas djupt för att ens kunna skriva det – och där vi, väl medvetna om vem han är, och vad han gjort, hälsar tillbaka.
Stina Oscarson, 2018. Det här citatet ger mig faktiskt kalla kårar. Detta går utanpå all anständighet och normalitet.

Citat:
Det här handlar om barn!
Margreth Heirås, 2012. Nej, hysterika... Det är lönlöst att försöka förklara hur jävla fel du tänker.

Citat:
Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.
Fredrik Reinfeldt, 2010, efter att en SD:are blivit knivhuggen. Det här är närmast uppviglande, mycket obehagligt av den förmente landsfadern. Se även:

Citat:
[SD] för in hatet i svensk politik. Deras idé är att säga "dom" i stället för "vi". De vill dela upp oss som människor och göda misstänkliggörandet. Vi ska titta på varandra med misstro. Det är deras idé. Allt inflytande de kan få tänker de använda till en enda sak, och det är att ge sig på människor som har kommit hit från andra länder; de har ingen annan idé. Det är därför de finns som parti. Det är det de vill använda sitt inflytande till och vårt besked är: Ni ska inte få något inflytande!
Fredrik Reinfeldt, 2013. Sådana här uttalanden, från en M-ledare till råga på allt, etablerade linjen med SD som alla övriga partiers stora fiende och spädde på beröringsskräcken. Se även:

Citat:
Allt är viktigare än att någonsin ge Sverigedemokraterna inflytande.
Mona Sahlin, 2009. Allt! Det bevisades sedan i JÖK:en. Se även:

Citat:
Det här är ju ett sorgligt sätt att ge Sverigedemokraterna en ny arena, och dom får ett utrymme dom definivitivt inte ska ha. Det handlar inte om deras storlek. Det handlar framför allt om att de står vid sidan av det demokratiska samhället med sina rasistiska och främlingsfientliga värderingar. Det är en Quisling vi ser här, det är en medlöpare - en förrädare, som skulle gå fascisters ärenden om dom fick möjligheten. Den här debatten, den gynnar bara mörka krafter.
Lars Ohly, 2007. Den kommunistiska demokraten Ohly vill inte att man pratar med meningsmotståndare. Se även:

Citat:
Ohly: Det är inte nån Jimmie Åkesson där inne?
Luuk: Jimmie Åkesson sitter också i sminket.
Ohly: Ja, men då väntar jag.
Luuk: Vill du inte sminkas?
Ohly: Nej, absolut inte.
Lars Ohly, 2010. Ett närmast patologiskt beteende. Hur är det med toleransen, ska vi inte ha möten mellan människor? Nähä. Dessutom går det emot vår tradition i landet av diplomati och förhandlingar. Om vi inte längre ens kan tala med varandra, svenskar emellan, så borde väl den här idén om mångkultur vara helt dödfödd?
Citera
2019-03-05, 21:50
  #175
Medlem
RogerRogers avatar
Fortsättning, alltjämt riktigt vidriga uttalanden:

Citat:
I partistyrelsens uppdrag till den här arbetsgruppen så pratar vi inte på det sättet. [Att volymen av invandrare minskas] kan inte vara utgångspunkten. Invandring berikar Sverige.
Fredrik Reinfeldt, 2013, om volymerna. Ett tydligt exempel på tänket bakom den närmast världsunikt slapphänta invandringspolitiken. Det är detta som gör att vi numera sitter rejält i skiten, gott folk! Se även:

Citat:
Vad betyder ordet ”nog”? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt.
Fredrik Reinfeldt, 2014. Så otroligt dumt att man baxnar. Snacka om att underskatta sina väljares intelligens. Se även:

Citat:
Nej, det finns ingen gräns [på flyktingmottagandet]. Vi ska ta emot enligt de konventioner vi är bundna av.
Stefan Löfven, 2015. Sicket skitsnack. Politikerna hade alla möjligheter att påverka inflödet, men de stod handfallna... tills allt var nära att rasa samman. Se även:

Citat:
Nu måste vi återigen bestämma vilket Europa vi ska vara. Mitt Europa tar emot människor som flyr från krig, solidariskt och gemensamt. Mitt Europa bygger inte murar, vi hjälps åt när nöden är stor.
Stefan Löfven, 2015. Kort därefter stängde han gränsen.

Citat:
Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är.
Mona Sahlin, 1994. Detta borde inte vara politikernas främsta prioritering.

Citat:
Invandrarna är mer företagsamma än vi svenskar, de är mer högutbildade, de har en lägre ålder som vi behöver för vår demografis skull och åtta av tio kommuner skulle minska sin befolkning om inte vi hade invandringen. Jag tror inte att svenska folket vet om att det är så.
Maud Olofsson, 2011. Nej, jag tror inte att vi känner till hur högutbildade de är. Se även:

Citat:
Invandrarna bär upp välfärdens kärna.
Maud Olofsson, 2011. Hon borde ta ett snack med Ruist. Se även:

Citat:
Det är för mycket fokus på problemen i Malmö. De allra flesta invandrarna får snabbt ett jobb efter att de har kommit hit. Och Malmös invandrare är i genomsnitt högre utbildade än den inhemska befolkningen.
Ilmar Reepalu, 2010. Skitsnack. In all fairness, så har Reepalu i andra uttalanden genom åren varit långt mer öppen och rättfram om problemen i Malmö... Se även:

Citat:
600 000 utrikes födda går till jobbet varje dag.
Annie Lööf, 2012. Och? Hur många går på bidrag då? Och av de som jobbar, hur många är självförsörjande?
Citera
2019-03-05, 22:13
  #176
Medlem
RogerRogers avatar
Vi dyker vidare ned i dyn. Närmast kommer en blandning av bland annat bisarra och udda uttalanden.

Citat:
Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde. Det är svenskt.
Fredrik Reinfeldt, 2009. Nej, det är INTE svenskt. Det är ytterst apart i ett land som tills för några decennier sedan var närmast etniskt homogent.

Citat:
[Mohammedkarikatyrerna] handlar inte om yttrandefrihet utan att man kränker människor i deras tro. Jag kan inte se någon yttrandefrihet råda i detta. Det är en provokation som inte går att stödja.
Mehmet Kaplan, 2006. En tidig pådrivare av kränktheten som ett sätt att vinna inflytande och styra opinionen.

Citat:
Jag äter hellre upp min högra sko än blir ett stödhjul åt Socialdemokraterna.
Annie Lööf, 2013. Vi väntar.

Citat:
[Kaplan] har varit ordförande för unga muslimer i samband med svåra situationer som kring 11 september-olyckorna.
Åsa Romson, 2016. En plötslig, kuslig inblick i en sjuk tankevärld.

Citat:
Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?
Dan Eliasson, 2016. Hur är detta relevant, kort efter ett vansinnesdåd?

Citat:
Ett mycket bra land att ha olika åsikter i, det är Sverige.
Stefan Löfven, 2015. Nej. Sverige älskar mångfald, bara inte av åsikter.

Citat:
Sverige har varit för naiva.
Stefan Löfven, 2015. Tror du? Se även:

Citat:
We Shall Overcome.
Birgit Friggebo och Carl Bildt, 1992, i Rinkeby. Aningslösheten och elitismen går långt tillbaka i politikerklassen.

Citat:
Att säga att man inte kan vara svensk för att man har en annan kultur än det vi skulle kalla den historiskt svenska i Sverige provocerar mig ganska mycket. När jag går omkring i Stockholm till vardags och möter de invånare som bor och lever här tycker jag nämligen att alla som åker på tunnelbanan är svenskar. Sedan är vi olika, och det är jag väldigt glad för. Vi har olika kulturell bakgrund, vi har olika kön och vi har olika preferenser. Vi är dock alla svenskar när vi sitter där i tunnelbanan.
Åsa Romson, 2012. Så jävla dumt resonerat. Se även:

Citat:
Det finns en illusion att man kan se på någon var de kommer ifrån. Svensk eller invandrare är ointressant, vi som bor här är svenskar.
Mona Sahlin, 2007. Nej, det är ingen illusion. Du vill att det ska vara en illusion. Du drömmer om en värld där ingen är rotad någonstans, ingen kan skilja sin hembygd från en omgivning, ingen kan identifiera sig med någon annan på andra sätt än dem som du som politiker kontrollerar. Se även:

Citat:
Min uppfattning är att alla som bor i Sverige är svenskar – därför att vi bor här, därför att vi andas alla samma luft, för att vi är alla del av samhället.
Mona Sahlin, 2001. Vi är alla svenskar för att vi andas samma luft? Herregud. Se även:

Citat:
Men det är det där att man alltid ska stämpla något som typiskt svenskt, och då menar man ofta istället för den som är invandrad. Och det som är svenskt förändras ju hela tiden, beroende på vilka människor som bor och lever i Sverige, eller hur?
Mona Sahlin, 2008. Förändras det hela tiden? Möjligen om man öppnar dörrarna på vid gavel i explicit syfte att förändra Sverige.
Citera
2019-03-05, 22:36
  #177
Avstängd
Paris24s avatar
Stefan Löfvens "I mitt EU bygger vi inga murar" kvalificerar sig som den största lögnen de senaste åren. Några andra godbitar:

Fredrik Reinfeldt:
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/fre...or-flyktingar/
– Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt, säger Fredrik Reinfeldt i intervjun.

Lokalt från mitt Lund, f.d rektor (han fick sparken), kommenterar varför han valde att låta den invandrade våldtäktspojken 15 år gå kvar i samma klass som offret (någon som vet rektorn namn?)
Citat:
http://www.friatider.se/v-ldt-ktsm-n...e-r-ocks-offer
– Killen som nu blivit dömd har ju fått ett ganska kännbart straff och är på det sättet ett offer, säger rektorn till Sydsvenskan.

Det bredaste politiker-uttalandet någonsin kommer från 1990, Ingela Thalen (s) uttalar sig för SR:
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ingela_Thal%C3%A9n

Det är ett löfte att det är en målsättning som vi lovar att ha som mål att arbeta för.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2019-03-05 kl. 22:48.
Citera
2019-03-05, 22:46
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Stefan Löfvens "I mitt EU bygger vi inga murar" kvalificerar sig som den största lögnen de senaste åren. Några andra godbitar:

Fredrik Reinfeldt:


Lokalt från mitt Lund, f.d rektor (han fick sparken), kommenterar varför han valde att låta den invandrade våldtäktspojken 15 år gå kvar i samma klass som offret (någon som vet rektorn namn?)


Det bredaste PK-uttalandet någonsin kommer från 1990, Ingela Thalen (s) uttalar sig för SR:

Vem äger marken? Ske de bara ge bort den för att den finns? Sedan har vi direkt inga nybyggare som kommer. Utan folk vill ha bostäder,jobb och pengar....



Fredrik Reinfeldt:
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/fre...or-flyktingar/
– Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt, säger Fredrik Reinfeldt i intervjun.
Citera
2019-03-05, 23:16
  #179
Medlem
knallpulver-fikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nej, kom igen nu Flashback. Den här tråden förtjänar mycket mer aktivitet! Låt den bli ett dokument över vår bisarra samtid och låt oss även diskutera våra val! När man börjar kolla upp alla galenskaper som yttrats genom åren blir man verkligen helt matt. Här kommer en större sammanställning, men det finns säkerligen flera goda kandidater (varav en del nämnts i tråden redan). Jag har försökt ordna uttalandena utifrån jävlighet, med de allra värsta i detta inlägg, men ibland har jag också slagit ihop likartade uttalanden mest för överskådlighetens skull. Enjoy!


Mona Sahlin, 2001. Ett av de sjukaste uttalanden som en svensk politiker gjort. Och det vill inte säga lite.


Mona Sahlin, 2000. Aha, diskriminering alltså, av den inhemska befolkningen. Fräscht.


Mona Sahlin, 2002. Måste man gilla något, i en demokrati?


Fredrik Reinfeldt, 2007. Tolv år senare lever vi alla i stridshingstens blivande drömsamhälle. Nog är det spännande, allt.


Anne Ramberg, 2016. Plus för att hon är öppen med att ställa grupp mot grupp, som ju är politikens villkor. Men prioriteringen äcklar.


Fredrik Reinfeldt, 2006. Ett felaktigt och missvisande påstående i alla avseenden. Liknar mycket:


Maud Olofsson, 2007. Hur ska de ha det, egentligen? Vi kom alltså inte utifrån? Vi har inte bidragit ett skit i bygget av Svea rike? Utan några hundratals/tusentals personer utifrån ordnade detta?


Stina Oscarson, 2018. Det här citatet ger mig faktiskt kalla kårar. Detta går utanpå all anständighet och normalitet.


Margreth Heirås, 2012. Nej, hysterika... Det är lönlöst att försöka förklara hur jävla fel du tänker.


Fredrik Reinfeldt, 2010, efter att en SD:are blivit knivhuggen. Det här är närmast uppviglande, mycket obehagligt av den förmente landsfadern. Se även:


Fredrik Reinfeldt, 2013. Sådana här uttalanden, från en M-ledare till råga på allt, etablerade linjen med SD som alla övriga partiers stora fiende och spädde på beröringsskräcken. Se även:


Mona Sahlin, 2009. Allt! Det bevisades sedan i JÖK:en. Se även:


Lars Ohly, 2007. Den kommunistiska demokraten Ohly vill inte att man pratar med meningsmotståndare. Se även:


Lars Ohly, 2010. Ett närmast patologiskt beteende. Hur är det med toleransen, ska vi inte ha möten mellan människor? Nähä. Dessutom går det emot vår tradition i landet av diplomati och förhandlingar. Om vi inte längre ens kan tala med varandra, svenskar emellan, så borde väl den här idén om mångkultur vara helt dödfödd?
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Fortsättning, alltjämt riktigt vidriga uttalanden:


Fredrik Reinfeldt, 2013, om volymerna. Ett tydligt exempel på tänket bakom den närmast världsunikt slapphänta invandringspolitiken. Det är detta som gör att vi numera sitter rejält i skiten, gott folk! Se även:


Fredrik Reinfeldt, 2014. Så otroligt dumt att man baxnar. Snacka om att underskatta sina väljares intelligens. Se även:


Stefan Löfven, 2015. Sicket skitsnack. Politikerna hade alla möjligheter att påverka inflödet, men de stod handfallna... tills allt var nära att rasa samman. Se även:


Stefan Löfven, 2015. Kort därefter stängde han gränsen.


Mona Sahlin, 1994. Detta borde inte vara politikernas främsta prioritering.


Maud Olofsson, 2011. Nej, jag tror inte att vi känner till hur högutbildade de är. Se även:


Maud Olofsson, 2011. Hon borde ta ett snack med Ruist. Se även:


Ilmar Reepalu, 2010. Skitsnack. In all fairness, så har Reepalu i andra uttalanden genom åren varit långt mer öppen och rättfram om problemen i Malmö... Se även:


Annie Lööf, 2012. Och? Hur många går på bidrag då? Och av de som jobbar, hur många är självförsörjande?
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vi dyker vidare ned i dyn. Närmast kommer en blandning av bland annat bisarra och udda uttalanden.


Fredrik Reinfeldt, 2009. Nej, det är INTE svenskt. Det är ytterst apart i ett land som tills för några decennier sedan var närmast etniskt homogent.


Mehmet Kaplan, 2006. En tidig pådrivare av kränktheten som ett sätt att vinna inflytande och styra opinionen.


Annie Lööf, 2013. Vi väntar.


Åsa Romson, 2016. En plötslig, kuslig inblick i en sjuk tankevärld.


Dan Eliasson, 2016. Hur är detta relevant, kort efter ett vansinnesdåd?


Stefan Löfven, 2015. Nej. Sverige älskar mångfald, bara inte av åsikter.


Stefan Löfven, 2015. Tror du? Se även:


Birgit Friggebo och Carl Bildt, 1992, i Rinkeby. Aningslösheten och elitismen går långt tillbaka i politikerklassen.


Åsa Romson, 2012. Så jävla dumt resonerat. Se även:


Mona Sahlin, 2007. Nej, det är ingen illusion. Du vill att det ska vara en illusion. Du drömmer om en värld där ingen är rotad någonstans, ingen kan skilja sin hembygd från en omgivning, ingen kan identifiera sig med någon annan på andra sätt än dem som du som politiker kontrollerar. Se även:


Mona Sahlin, 2001. Vi är alla svenskar för att vi andas samma luft? Herregud. Se även:


Mona Sahlin, 2008. Förändras det hela tiden? Möjligen om man öppnar dörrarna på vid gavel i explicit syfte att förändra Sverige.
Mycket fint initiativ och bra sammanställning - men jag saknar citatet av Torbjörn Tännsjö där han säger att det är helt ok att massinvandringen försämrar välfärden och ökar våldet i Sverige, så länge det ökar nyttan/glädjen globalt sett:

"Då får vi känna oss mera otrygga och bli ihjälslagna ibland, men det är ändå värt priset."


Vilket sjukt jävla svin!
Citera
2019-03-05, 23:42
  #180
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallpulver-fikus
Mycket fint initiativ och bra sammanställning - men jag saknar citatet av Torbjörn Tännsjö där han säger att det är helt ok att massinvandringen försämrar välfärden och ökar våldet i Sverige, så länge det ökar nyttan/glädjen globalt sett:

"Då får vi känna oss mera otrygga och bli ihjälslagna ibland, men det är ändå värt priset."


Vilket sjukt jävla svin!
Håller med dig, det där kvalar in bland de värsta och mest obehagliga. Har för övrigt aldrig gillat karln.
Återkommer förmodligen i morgon med min fortsatta sammanställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in