2019-03-13, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovesight
Du är helt omöjlig att resonera med.

Du är 40 år gammal, är tillsammans med asiater, du har absolut noll insikt i hur det är för unga män i dagens dejtingmarknad, den enda kontakten du har med denna är några MC polare och inget annat.

DU är FYRTIO ÅR och försöker föra en talan för 22 åriga snubbar hur saker och ting fungerar.

Jag är ledsen men ingen kommer lyssna på ditt tjaffs av dessa unga snubbar, ingen. Du kanske får med dig några SJWs på 45år, men andelen unga män som har problem kommer fortsätta öka lavinartat.

Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan du får upp skallen ur sanden.

Jag har aldrig någonsin varit ihop med en Asiat och skulle aldrig skaffa en mail order bride. Min sambo är en Europeisk kvinna som bott i Sverige i 20 år (jag själv har bott här i 40).

Du fortsätter att upprepa dina påståenden, men det är ju inte nödvändigt. Jag förstår att du har en åsikt om hur läget ser ut som du bygger på dina upplevelser.

Den åsikten (för att fakta är det ju inte) kan du inte backa med någon som helst forskning eller statistik. Du antar, spekulerar och anser att du "vet" hur dagens unga män har det generellt, trots att du inte har en aning om vad som händer utanför din bekantskapskrets och har ingen helhetsbild...det för att du inte har någon forskning eller statistik att bygga på. Dina "bevis" är lika anekdotiska som mina. Ändå anser du att din åsikt är samma sak som objektiv beskrivning av verkligheten.

Återigen...Kan du presentera någon seriös forskning som styrker din åsikt ?

INGENSTANS för jag någons talan. Däremot försöker du göra det och göra gällande att din uppfattning och din upplevelse är den sanning som gäller i samhället. Det utan att ha tillstymmelse till vetenskapliga bevis. Där har vi hybris. Du anser att samhället ser ut på ett visst sätt och att du kan tala för hur unga män har det...Fast vem har gett dig den rätten ? Har forskningen talat och du bygger dina åsikter på det ? Knappast..

Varför försöker du göra gällande att din åsikt är en objektiv beskrivning av vad som verkligen sker och vad som gäller för andra ? Varför inte presentera den forskning som du bygger din åsikt om läget på ?
Senast redigerad av Pawel1966 2019-03-13 kl. 16:33.
Citera
2019-03-13, 16:37
Medlem
"Nej jag har ingen "seriös forskning" för guds skull, har du autism? Detta är ett diskussionsforum där vi diskuterar saker, utan att nödvändigtvis behöva referera till "seriös forskning" vi kommer med några påståenden."

Nej. Du har ingen seriös forskning att stödja dina påståenden med. Din åsikt är alltså inte en objektiv beskrivning av den verklighet som du tror gäller för unga män i Sverige. Det var väl inte så svårt ?

"I andra länder har vi inga problem alls, i Sverige är man i princip osynlig. Svenska unga kvinnor vill knappt ens ha seriösa förhållanden längre, istället vill de leva singellivet under deras mest fertila år och knulla så många psykopatiska "bad boys" som möjligt, som förövrigt förstör deras förmåga att "bonda" känslomässigt med en livspartner senare i livet."

Ska det vara något nytt ? Något som inte var utbrett på "min tid" för 30 år sedan ? Män som lokala kvinnor i Väst inte ville ha har i många decennier rest till fattiga delar av världen där de kunde dra nytta av kvinnornas underläge och utsatthet och skaffa "partner" även om de själva befann sig rätt nära botten med Västeuropeiska mått.

Det andra du skriver i citatet...om bad boys osv. Det har du naturligtvis inga belägg för utan även det är din "känsla" och åsikt. Denna artikel beskriver läget från en annan vinkel och även om det säkert inte är hela bilden så är det rätt klart att din uppfattning inte någonstans är en objektiv sanning som gäller för alla ...eller ens majoriteten. https://kvartal.se/artiklar/vem-ska-...gifta-sig-med/

Tittar man på den akademiska världen (i flera inlägg gjorde någon hänvisning till "dagens studenmiljö") så tycks enligt forskare gälla följande (alltså inte min åsikt) från artikeln i Kvartal:

"60 kvinnor och 40 män…
Låt oss som ett tankeexperiment anta att akademiker enbart söker andra akademiker som livspartner. Detta får omfattande effekter. Eftersom tre av fem i framtida akademiska årskullar är kvinnor, kommer det för varje akademikerman att finnas 50 procent fler akademikerkvinnor. Det är en könsfördelning som är mer än dubbelt så skev som dagens kinesiska – men åt motsatt håll. Vilka relationsmässiga effekter kan vi vänta av en sådan obalans?"

Vidare en mycket intressant och faktisk rätt synlig utveckling:

"Eftersom tillgången på välutbildade män relativt sett minskar kommer dessa att se sitt inflytande på partnermarknaden öka. Det innebär att de kan vara mer kräsna i sina val. De kommer dessutom kunna vänta längre med sin familjebildning; pressen att stadga sig är mindre om det finns många tänkbara partner jämfört med om det råder en tuff konkurrens. Kvinnor har däremot av biologiska skäl incitament att formalisera förhållanden, eftersom den tid de kan få barn är begränsad. Män har historiskt sett däremot haft tid att vänta. Allt annat lika är det därmed troligt att kvinnor kommer att uppleva det som något svårare att få partner att binda sig formellt, exempelvis i äktenskap."

Misslyckas man alltså som man under dessa premisser...då återstår väl Kazachstan.

Forskarna tycks alltså inte riktigt hålla med din åsikt, fast som sagt. Fast vem fan bryr sig om forskning och verklighet när man har en åsikt.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-03-13 kl. 17:11.
Citera
2019-03-13, 17:18
Medlem
Roidberts avatar
Det är värt att nämna att det har varit värre förut: https://psmag.com/environment/17-to-...uctive-success. Visst kan jag också tycka att det rent ut sagt är vidrigt att kika in på en fet paddas HP-konto och läsa hennes kravlista. Man känner sig verkligen äcklad och tänker att hon fan skall vara glad om någon man ens våldtar henne, typ. Men man får anpassa sig efter verkligheten istället för att klaga om man vill ha sex och närhet. Alla har trots allt rätt att välja vem man vill och vem man inte vill ha sex med, och det är inte mer än rätt att det skall vara så.
Senast redigerad av Roidbert 2019-03-13 kl. 17:21.
Citera
2019-03-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawel1966
Statistiken (den som finns) säger att över 70% av män med akademisk utbildning lever i förhållanden och har barn.

En intressant artikel i Kvartal : https://kvartal.se/artiklar/vem-ska-...gifta-sig-med/

Detta bekräftar rätt så mycket den bild som jag har av läget.

Det handlar även att män inte bör känna sig hotade av en kvinna som tjänar mer heller.

""Amerikansk forskning tyder på att sannolikheten för att skilja sig är 50 procent högre i äktenskap där kvinnan tjänar mer än mannen. ""
Citera
2019-03-13, 20:29
Medlem
Nu kan jag föreställa mig att alla har lite förvriden syn på vad kvinnor vill ha.

Vad kvinnor säger att de vill ha, och vad de väljer kan ju skilja.
Det borde väl alla känna igen vid detta laget.

Jag har träffat män, som är lågutbildade, men ändå skaffat många "ligg", visst, möjligen av varierande kvalitée. Men det ligger i att de är ohämmade, och uttrycker sig rakt ut.

Till och med har de nördiga intressen, och t.om. kan spela dataspel.
Så detta med att sitta i källaren och spela data spel är inte helt rätt det heller,
även om många vill tro det.

Problemet för svenska män är att de är jävligt hämmade, inlärd blyghet, inlärd reservation, som resulterar i passivitet, som många ÄÄÄÄLSKAR att racka på. GLÖM att det är lätt att ändra på.
För det är detta vi uppmuntras till i barndomen/uppfostran i Sverige. Då är vi gulliga och söta.
Sedan när vi når tonåren, då får vi istället höra att vi är passiva. När det inte duger med att vara söt och gullig längre. För många mesiga vuxna i förskola och skolverksamheten.

Det bästa är att läsa psykologi, och lära känna vart man blivit blyg, hämmad, reserverad, och arbeta utifrån det, och se hur man kan uttrycka sig, hur man beter sig "elegant" eller vad man är ute efter.

Kvinnor vill ofta bliundehrållna, känna energin. Det brukar räcka. FÅr de efter det intelektuell stimulans slår det till.
Men finns ingen energi, orkar de inte bry sig.

Hjulet snurrar, men hamstern är död. Det är vad som är dating djungelns selektiva lag.
Det är de flesta kvinnor , framförallt svenska kvinnor, absolut allergiska emot.
Citera
2019-03-13, 21:11
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Nej jag har ingen "seriös forskning" för guds skull, har du autism? Detta är ett diskussionsforum där vi diskuterar saker, utan att nödvändigtvis behöva referera till "seriös forskning" vi kommer med några påståenden.

Jag har sett dig raljera som en idiotisk ångväst med hybris här inne där du påstår att "utbildade män har inga problem!!" om och om igen.

Jag registrerade mig därmed för att ge mina egna anekdotiska erfarenheter som utbildad svensk i Sverige, tillsammans med väldigt många av mina vänner och bekanta i samma åldersspann, situationen i svensk dejtingmarknad är miserabel för oss. Utbildade, intresserad av allsjöns saker och ting, åker skidor och har andra intressen.

I andra länder har vi inga problem alls, i Sverige är man i princip osynlig. Svenska unga kvinnor vill knappt ens ha seriösa förhållanden längre, istället vill de leva singellivet under deras mest fertila år och knulla så många psykopatiska "bad boys" som möjligt, som förövrigt förstör deras förmåga att "bonda" känslomässigt med en livspartner senare i livet.

Det är i princip kört för en stor del av svenska män när det kommer till dejting, det är min slutsats. Jag har inga jävla studier som backar upp det, jag baserar det ENBART på anekdotiska erfarenheter från mig själv och de jag känner.

Fler och fler svenska män kommer lämna landet i hopp om att hitta kvinnor för familjebildning i andra länder då svenska kvinnor standards är skjutit i taket samtidigt som dom själva har mindre att erbjuda än någonsin förut. Svenska kvinnor har tappat som femininitet helt och hållet, dom är ofta överviktiga, röker, tar droger, tatuerade, "stolta feminister!!" och har knullat halva fotbollslaget. Inte direkt någon som män ens vill bilda familj med.

Nu har jag sagt mitt, nu kan du fortsätta gapa här inne om dina "vetenskapliga studier!" som besatt, ha det gott.

Manisk much? 31 inlägg på 2,5 timmar.
Tänk om ni incels kunde lägga en tiondel av er internet-energi på någonting som faktiskt gav er någonting. Då skulle nog er lilla rörelse dö ut ganska fort. Men den där offerkoftan är kanske lite för mysig?

Vilka andra länder har du dejtat i? Sydamerika lär vara bra har jag hört. Svenska snubbar är sjuuukt eftertraktade där. Särskilt en välutbildad, trevlig och smart snubbe som du. #stalltips

Och: utmärkt om det blir en massflykt av (er) välutbildade, sköna män. Då blir det ju mycket lättare för alla oss losers som stannar kvar. Win-win!
Citera
2019-03-14, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Manisk much? 31 inlägg på 2,5 timmar.
Tänk om ni incels kunde lägga en tiondel av er internet-energi på någonting som faktiskt gav er någonting. Då skulle nog er lilla rörelse dö ut ganska fort. Men den där offerkoftan är kanske lite för mysig?

Vilka andra länder har du dejtat i? Sydamerika lär vara bra har jag hört. Svenska snubbar är sjuuukt eftertraktade där. Särskilt en välutbildad, trevlig och smart snubbe som du. #stalltips

Och: utmärkt om det blir en massflykt av (er) välutbildade, sköna män. Då blir det ju mycket lättare för alla oss losers som stannar kvar. Win-win!

Jag det är ett bra tips att rikta in sig på Sydamerika eftersom det faktiskt är ett överskott av kvinnor där och dessutom har kvinnor där en ganska hög kärlek till män. För att vara eftertraktad måste man framförallt kunna ha saker att ge till kvinnor , och det främsta är en personlighet som kan älska kvinnan och som dessutom kan producera till familjen.
Citera
2019-03-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag det är ett bra tips att rikta in sig på Sydamerika eftersom det faktiskt är ett överskott av kvinnor där och dessutom har kvinnor där en ganska hög kärlek till män. För att vara eftertraktad måste man framförallt kunna ha saker att ge till kvinnor , och det främsta är en personlighet som kan älska kvinnan och som dessutom kan producera till familjen.

Japp. De är fattiga nog. Det brukar vara ett jävligt starkt incitament till att älska män från länder som enligt myter är fulla av milk and honey. Ju fattigare och mer socioekonomiskt utsatt kvinnan är, desto högre kärlek till män...som hon tror kan ta henne från eländet. Ger man intrycket av att vara "rik" (vilket de flesta från Väst antas vara) bli kärleken MYYYYCKET HÖG.

Det är rätt kul att se på 90 days to wed på TLC och motsvarande på 11an. Det är så tydligt hyr hög kärleken hos kvinnor i Colombia eller Philippines är till män från US är....eller kärleken hos en 25 årig Gambisk kille till en 60 årg flodhäst från ett rövhål i Idaho...

Detsamma gäller egentligen Mexico, men då får man inte rikta in sig på kvinnor som lyckats och är självständiga och har hyggligt materiell standard. Då är det samma mekanism som i Europa som gäller. Även Ryssland där det råder stort överskott på kvinnor följer mönstret. Ju fattifgare kvinna och ju svårare tillvaro, desto "högre kärlek" till män som de tror kan befria henne (som hon sen kan dumpa när hon står på benen). De kvinnor som lyckades och har ett eget liv är däremot inte lika kravlösa och lätta att dupera. Polen var ju ett land som många Svenska män gillade att åka till för att där hade kvinnorna "högre kärlek" till de Svenska männen. Idag är det ett helt annat läge. Den materiella standarden är högre och kvinnorna är inte längre intresserade av left overs från den Svenska dejtingmarknaden. Eftersom jag kan språket har jag för något år sedan tittat in på de Polska dejtingsajterna och rätt fort insett att "vara från Väst" inte längre är något garanti för att kunna välja och vraka. Däremot kan man nog fortfarande göra det på de sydamerikanska och asiatiska och afrikanska sajterna.

Ju fattigare land och ju mer desperata kvinnor, desto lägre krav från deras sida. Det vore intressant att hitta statistik på hur mail orders bride äktenskap håller relativt de "lokala" över 10 år.
Senast redigerad av Pawel1966 2019-03-14 kl. 10:09.
Citera
2019-03-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawel1966
Japp. De är fattiga nog. Det brukar vara ett jävligt starkt incitament till att älska män från länder som enligt myter är fulla av milk and honey. Ju fattigare och mer socioekonomiskt utsatt kvinnan är, desto högre kärlek till män...som hon tror kan ta henne från eländet. Ger man intrycket av att vara "rik" (vilket de flesta från Väst antas vara) bli kärleken MYYYYCKET HÖG.

Det är rätt kul att se på 90 days to wed på TLC och motsvarande på 11an. Det är så tydligt hyr hög kärleken hos kvinnor i Colombia eller Philippines är till män från US är....eller kärleken hos en 25 årig Gambisk kille till en 60 årg flodhäst från ett rövhål i Idaho...

Detsamma gäller egentligen Mexico, men då får man inte rikta in sig på kvinnor som lyckats och är självständiga och har hyggligt materiell standard. Då är det samma mekanism som i Europa som gäller. Även Ryssland där det råder stort överskott på kvinnor följer mönstret. Ju fattifgare kvinna och ju svårare tillvaro, desto "högre kärlek" till män som de tror kan befria henne (som hon sen kan dumpa när hon står på benen). De kvinnor som lyckades och har ett eget liv är däremot inte lika kravlösa och lätta att dupera. Polen var ju ett land som många Svenska män gillade att åka till för att där hade kvinnorna "högre kärlek" till de Svenska männen. Idag är det ett helt annat läge. Den materiella standarden är högre och kvinnorna är inte längre intresserade av left overs från den Svenska dejtingmarknaden. Eftersom jag kan språket har jag för något år sedan tittat in på de Polska dejtingsajterna och rätt fort insett att "vara från Väst" inte längre är något garanti för att kunna välja och vraka. Däremot kan man nog fortfarande göra det på de sydamerikanska och asiatiska och afrikanska sajterna.

Ju fattigare land och ju mer desperata kvinnor, desto lägre krav från deras sida. Det vore intressant att hitta statistik på hur mail orders bride äktenskap håller relativt de "lokala" över 10 år.

Jo fast Sydamerika är den enda kontinenten med ett underskott av män och det påverkar också kärleken ,märker kvinnor att det är överskott på män kommer de mycket lätt avfärda män.

Många män har lämnat för USA och där är det ett överskott på män speciellt bland illegala invandrare.

Sydamerika har absolut mycket bättre framtid än väst-Europa så det kan vara en bra investering att gifta sig med en Sydamerikan då det finns en plats man kan ha som alternativ om det skulle bli allt för oroligt i EU.

Polen är också ett land som kommer gå om Sverige i välfärd mycket snart eftersom de har behållit sin kultur relativt intakt , gratulerar dig till denna värdefulla kunskap som det polska språket innebär och att du har tillgång till alla de underbara kvinnorna som är där.
Citera
2019-03-14, 19:44
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Dvs de fungerar likadant som svenska kvinnor? Enda skillnaden är att svenska kvinnor har mer pengar, så då kräver de män med ännu mer pengar (och utbildning), exakt samma natur, alltså.
Pengar har ingenting med natur att göra. Det är ett mänskligt påfund som kan få folk att gå emot sin natur.
Citera
2019-03-14, 23:28
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:

Man tar sig för pannan, vilket extremt korkade påståenden du kommer med.

Pengar är resurser, kvinnor är utan den minsta tvekan attraherad av hanar som har resurser, hos människor tenderar detta att vara just pengar.

Det är helt otroligt hur ubota korkad du är, finns det ingen hejd på dumheten här inne?

Feminister måste vara de mest verklighetsfrånvända idioterna som någonsin vandrat på moder jord.
Pengar har skapats ur det moderna samhället. Folk har fått lära sig att de behöver pengar till hyra, mat, onödiga saker osv. Det ligger inte i människans natur. Förr jagade folk b.l.a för att få mat, betalade ingen hyra och behövde inte köpa onödiga saker.

Attraktion är mer djurisk och instinktiv än så. Det kommer från en tid långt innan pengar ens fanns eller behövdes. Pengar kan få folk att känna sig tvingade att gå emot sin egna natur och moral. Vill inte kvinnorna i Sverige ha någon så vill inte de i fattiga länder ha personen heller egentligen. De kan däremot välja att vara med denna ändå för att de är desperata efter pengar och tar rationella beslut. Det har inget med riktig attraktion och naturen att göra.
Senast redigerad av Kgjj 2019-03-14 kl. 23:53.
Citera
2019-03-15, 14:05
Medlem
Rodrigos avatar
Efter andra världskriget i Tyskland fanns det enormt underskott på män. varenda socialt begränsat autistiskt knyte som låg hemma och sorterade tändstickor fick komma till. Då var det tvärt om, tusentals kvinnor som var helt ok 'slogs ut'. Tillgång och efterfrågan styr allt. Rent krasst så räcker det kanske inte till att vara ok just nu, du måste ha något extra.
Senast redigerad av Rodrigo 2019-03-15 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in