Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-23, 15:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr

Jag förberedde så hundarna skulle kunna ha en trygghet.

Bägge gångerna kan man nog hårddraget säga att jag pushades in i det. Närstående fick mig att tro att jag var en belastning, att andra skadades av min existens. Att andras liv, inklusive hundarnas skulle bli bättre om jag inte fanns.

Jag tänker inte försöka nåt nu. Men känslan av att vilja kliva av är där. Också i form av att uppleva att jag är en belastning (för samhället) samt en känsla av att längta hem, hem till djuren. Har inte ändrat mig utåt, men krigströttheten märks för andra.

Bara det att du delar med dig av dessa ord är en tillgång för samhället och kan rädda liv.

Du behövs som en fortsatt god kraft i samhället.

Kärleksfullt sinne, bra sömn, mat , motion och framtidsplaner är ju viktigt att ge sig själv för att komma vidare i livets stormar.
Citera
2023-12-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
Undrar hur det blir. Avslutat relationer sakta och successivt. Sagt upp avtal och försäkringar. Inte köpt nåt nytt, tvn slocknade förra året kanske. Gett bort bilen. Dödstädar men är inte klar än. Det är jobbigt och tar mycket energi och tar sån tid. Det funkar som vanlig rensning: spara, kasta, ge bort men sen slängs alla högarna ändå. Men allt gås genom och det är känslomässigt jobbigt att orka. Vill inte spara nåt som kan såra nån. Har datorerna kvar. Kameror. Mobiler. Vet inte ens hur man massakrerar dom. Tänker att det blir i havet.
Försöker överleva mina husdjur men tänker allt oftare på hur de ska få slippa avlivas hos veterinären efter flera dygn av förvirring och rädsla. De är för gamla för att börja om och skulle avlivas efter min död. De får kärlek och den bästa maten varje dag. Det går nog för deras skull så länge de mår bra.

Jag dödsstädar också. Vill få bort det mesta. Ingen får misstänka något dock! Så har tagit det långsamt!
Citera
2024-12-06, 10:50
Medlem
När jag väl fick modet att faktiskt göra det så kändes det befriande. Jag kände ett lugn som är svårt att beskriva. Jag ställde mig på pallen med händerna bakbundna med repet runt halsen. Tänkte på min stackars mamma som skulle få uppleva sitt enda barn ta livet av sig vilket kändes ledsamt. Jag sparkade bort pallen men kroken jag band repet i lossnade så jag överlevde ju.
Jag ska fortfarande suicidera men fan vad svårt det är göra det. Nästa gång blir väl att klättra upp i ett träd och fästa repet där.

Rekommenderar såklart inte självmord. Ville bara dela med mig lite hur det snurrar i mitt huvud.
Citera
2024-12-13, 09:19
Medlem
Vet ni vad ni behöver? Börja träna och bygg er som ni aldrig har varit förut. Det kommer ge er en mening i livet. Att bygga självförtroende och ny bild av er själva, låt det gå sakta men bara ni verkligen börjar någonstans. Ni kommer känna STOR skillnad. Andra alternativet ta lån eller allt sen fly landet på riktigt, åk till Venezuela/Thailand osv lev livet istället för begå självmord...

Att begå självmord är fegt... ta en promenad koppla av från data/telefon sen bestäm er för förändring...
Citera
2024-12-13, 10:41
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
I mina ögon är folk som tar sina liv, lägre bestående varelser. Man löser inte ett problem genom att fly ifrån det. Då kommer man aldrig att lära sig. Oroa dig inte. Självmordsindividerna kommer snabbt tillbaka till jordelivet och till samma liv igen. De har inte lärt sig ett skit om de flyr varje gång.

De flesta som tar sina liv super ner sig eller droger ner sig innan för att spela tankarna ett spratt. Det finns en anlednng till varför det är så svårt att ta sitt liv. För att det inte är meningen.
I mina ögon är folk som har åsikter om andra men inte ens kan stava eller använda rätt ord lägre stående varelser.
Citera
2024-12-14, 16:11
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Vet ni vad ni behöver? Börja träna och bygg er som ni aldrig har varit förut. Det kommer ge er en mening i livet. Att bygga självförtroende och ny bild av er själva, låt det gå sakta men bara ni verkligen börjar någonstans. Ni kommer känna STOR skillnad. Andra alternativet ta lån eller allt sen fly landet på riktigt, åk till Venezuela/Thailand osv lev livet istället för begå självmord...

Att begå självmord är fegt... ta en promenad koppla av från data/telefon sen bestäm er för förändring...
En sådan enfaldig synvinkel som din var det längesedan man fick ta del av, ändå.

Tack för insikten i ett stagnerat sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in