• 7
  • 8
2019-03-20, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Jag var inte där, ingen logik i världen kan undvika en attack i en situation man inte befinner sig i. Men i en situation där jag blir aggressivt om ringad av 15 personer, och jag saknar möjlighet att vare sig fäkte eller fly, skulle jag själv fallet samla mina krafter för att behålla lugnet och int3 accelerera situationen, varefter jag hade blickat tillbaka för att dra lärdom genom logik. Ställt frågor riktade mot mig själv. Hur jag hamnade i situationen, hur jag kan undvika att gå i samma fälla igen, besitter min biologiska programering kraften att utveckla egenskaper genom vilka jag man stanna och fäkta. Sedan skulle jag slå tillbaka. Skapa den fysiska kunskap jag behöver i strid, beväpna mig ur en meto forisk och eventuellt ordagrann karaktär och återta mina resurser! Men här skall du icke fördöma mig i en bild av enfaldighet, då hämnden kommer kommer verka universiellt och inte personligt. En markering, startar de en strid om resurser skriker min biologiaka varelse att det är dags att kriga. Och i krig är allt tillåtet! Att ta en annans liv i krig äro det allene sammanhang där det icke omnämna som mord, därav skapas en legitimitet till min fördel. En strid följd av förevigt lugn. Markera, likt andrar arter, som liksom vi, är programmerade att leva i flock. En uppoffring för att ytterliggare ett led i att cementera min rättfärdiga plats av det Naturliga urvalets yttersta skickt.
Funderar på det.
Citera
2019-03-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Jag var inte där, ingen logik i världen kan undvika en attack i en situation man inte befinner sig i. Men i en situation där jag blir aggressivt om ringad av 15 personer, och jag saknar möjlighet att vare sig fäkte eller fly, skulle jag själv fallet samla mina krafter för att behålla lugnet och int3 accelerera situationen, varefter jag hade blickat tillbaka för att dra lärdom genom logik. Ställt frågor riktade mot mig själv. Hur jag hamnade i situationen, hur jag kan undvika att gå i samma fälla igen, besitter min biologiska programering kraften att utveckla egenskaper genom vilka jag man stanna och fäkta. Sedan skulle jag slå tillbaka. Skapa den fysiska kunskap jag behöver i strid, beväpna mig ur en meto forisk och eventuellt ordagrann karaktär och återta mina resurser! Men här skall du icke fördöma mig i en bild av enfaldighet, då hämnden kommer kommer verka universiellt och inte personligt. En markering, startar de en strid om resurser skriker min biologiaka varelse att det är dags att kriga. Och i krig är allt tillåtet! Att ta en annans liv i krig äro det allene sammanhang där det icke omnämna som mord, därav skapas en legitimitet till min fördel. En strid följd av förevigt lugn. Markera, likt andrar arter, som liksom vi, är programmerade att leva i flock. En uppoffring för att ytterliggare ett led i att cementera min rättfärdiga plats av det Naturliga urvalets yttersta skickt.
Du har helt rätt. Blev förbannad för att en jävel spottade på min sko. Liten grej kan tyckas, men det är fyllt av disrespekt.
Citera
2019-03-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Du har helt rätt. Blev förbannad för att en jävel spottade på min sko. Liten grej kan tyckas, men det är fyllt av disrespekt.

Vad är den logiska kopplingen mellan en ilska riktad mot en utmanande handling och det svar jag givit? Besitter icke kunskapen att förstå vad disrespekt är, så klart är jag med veten om ordet respekta bokstavliga och evolutionära inne börs men disrespekt är bortom min språkliga kunskap.

I det fall du förstod inne börden av det stycke av mig författat och håller med, både tackar jag för komplimangen och gratulerar dig till din uppen bart höga kapacitet att förstå logik av en hög karaktär!
Citera
2019-04-12, 11:36
Medlem
Verkar som åtminstone ett av gängen är brutet nu.

https://www.dn.se/sthlm/sju-unga-gri...nat-jamnariga/
Citera
2019-04-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Verkar som åtminstone ett av gängen är brutet nu.

https://www.dn.se/sthlm/sju-unga-gri...nat-jamnariga/

Polisen Globen:
De flesta av våra medborgare känner säkert till att vi runt omkring januari månad hade många personrån runt om i våra områden, främst runt tunnelbanans linje 19 från Globen och efterföljande söderliggande stationer. Rånen har även uppmärksammats i lokalmedia.

Dom har kommit som avhandlat sammanlagt nio rånärenden där sammanlagt fyra personer som befunnit sig i en och samma konstellation åtalats för lite olika inblandning, samtliga dömdes i de ärenden de var åtalade. De 10 målsägarna i dessa ärenden var mellan 16-20 år.

Då gärningsmännens ålder varierat från 17-20 år har straffen varierat mellan kontraktsvård och som mest 2,5 års fängelse. Efter det att du fyllt 21 upphör avräkning av straffet pga din ålder.

Vi har fått många bra tips från allmänheten genom Efterlyst men den viktigaste bidragande faktorn till att vi till slut lyckades samla in grupperingen var ett ärende som initierats av alerta ordningsvakter som kände igen gärningsmännen efter signalementet kort efter ett rånärende i Blåsutområdet.

För vår del är detta en mycket god inledning på helgen. Vi hoppas att målsägarna får den hjälp och stöttning de behöver för att komma vidare efter händelserna och att domen bidrar till detta.
Citera
2019-04-27, 09:38
Medlem
Nån uppdatering kring detta? Vad händer med de gripna?
Citera
2019-05-20, 18:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Sätt inte på barn dyra kläder – det rådet ger polisen i Stockholm till föräldrar för att undvika att barnen utsätts för personrån. Rånen är ”ett lackmuspapper på hur samhället ser ut”. Det är ”skillnader i samhället” som är orsak till att dessa brott ökar, slår polisen i Söderort fast.

I Stockholms södra förorter ökar personrånen på ett alarmerande sätt. Bara i polisområde Globen anmäldes under perioden januari till april i år 62 personrån, alltså i snitt ett personrån varannan dag.

Ett problem för polisen är att många föräldrar avstår från att polisanmäla när deras barn rånas. Skälet är att man är rädd för att barnet ska råka ytterligare illa ut i form av hämnd från rånarna. Hur stort mörkertalet är vill Johannesson inte spekulerar i.

https://samnytt.se/vag-av-personran-...n-dyra-klader/
Citera
2019-05-20, 18:57
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Sätt inte på barn dyra kläder – det rådet ger polisen i Stockholm till föräldrar för att undvika att barnen utsätts för personrån. Rånen är ”ett lackmuspapper på hur samhället ser ut”. Det är ”skillnader i samhället” som är orsak till att dessa brott ökar, slår polisen i Söderort fast.

I Stockholms södra förorter ökar personrånen på ett alarmerande sätt. Bara i polisområde Globen anmäldes under perioden januari till april i år 62 personrån, alltså i snitt ett personrån varannan dag.

Men mörkertalet är stort då många inte anmäler av rädsla för repressalier. Offren är ofta ungdomar och barn. Lokalpolisen riktar nu anklagelser mot offren och deras föräldrar som köper dem dyra kläder samtidigt som gärningspersonernas handlingar förklaras med socioekonomiska skillnader i samhället." https://samnytt.se/vag-av-personran-...n-dyra-klader/

Fan, det är för jävligt.

Hur otacksamma är inte de som kommit hit?

Medan många svenskar både vuxna och barn nöjer sig med att leva spartanskt, miljömedvetet, så minimalistiskt som möjligt och har är en livsstil att inte konsumera,
så ska samtidigt bortskämda invandrare bara ha och ha.
Glitter, guldkedjor och bling-bling är en livsstil invandrare från mellanöstern har med sig hit (förklarade en invandrar-ungdom för mig nyligen). Det ÄR status där att glänsa med pengar!

Ur miljösynpunkt är det en väldigt osympatisk livsstil.

Men det är så jävla viktigt för dem, så de tycker det är värt det att begå brott för den livsstilen.

"Utsatta människor från förorter", Tja! Det handlar om "tomma människor" där status, bilar och lyxiga prylar är viktigare än allt annat, då de inte har något att komma med som människor.

Secondhand-modet ihop med ett icke-konsumtions-beteende som sprider sig bland svenska ungdomar (finns hela skolor som är fyllda av den livsstilen) har de väl inte ens hjärna för att begripa?

MUPPAR! Går omkring med sina Canada Goose-jackor, adidasbyxor, fjantiga magväskor och begriper inte hur efterblivet wt de ser ut. Det ÄR INTE status!
Senast redigerad av dialektiker 2019-05-20 kl. 19:02.
Citera
2019-05-24, 23:00
Medlem
F.Hansens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ran-pa-bussen

Vad gör dessa i Sverige egentligen?

De måste ju ha många kompisar i deras umgängeskrets som faktiskt kan sköta sig.

Men dessa kan det inte. Så vad gör de här egentligen?
Citera
2020-05-30, 13:24
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://nyheteridag.se/plus/tjejgang...svennen-ocksa/

Tjejgäng i rätten för förnedringsrån – ”Jag vill slå den där lilla äckliga svennen också”

Någon vet mer?

Länk till video?
Citera
2020-05-30, 14:55
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Löjligt att misstänka nysvenskar när det inte finns signallemente. FB drar till sig rasistiskt avskum som väller ut sig fördomar för att spä på rasismen. Varför vill ni spä på rasism? I media har vi haft regeln att "det där skriver vi inte om för det spär på rasismen" för så är det, det som står i tidningen tycker folk är sant. Sluta läs på hatsiterna, gå ut på promenad och hälsa på folk, lär känna nya vänner.

Fan du verkar ju va en skev jävel. Kanske dags att be läkaren justera din medicinering så du slipper den psykosen du uppenbarligen lever i.. Öppna ögonen så ser du hur verkligheten ser ut, läskig jag vet, men det är troligen sånna som dig som röstat fram skiten. Din antirasistsmörja lyssnar ingen på längre. Too little, too late.
Citera
2020-05-30, 15:02
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Min erfarenhet är att envis exkludering och förföljelse är kontraproduktiv, den slår tillbaka mot förföljaren!
---Nyckelresonemang----

Ditt resonemang är felaktigt. Som så mycket annat du säger och står för.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in