Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-17, 15:51
Avstängd
Den kristna terroristen fick hjälp med att utföra attackerna.
Citera
2019-03-17, 15:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdhataren
Skitsnack, har du sett filmen?? I en sekvens så ser man en liten pojk titta upp och han skjuter kallblodigt.
Utanför ligger en tjej och skriker Help me help me han lögger några kulor i huvet så det stänker hjärnsubstans.
Han va totalt empAtilös i sin handling

Eftersom jag har sett filmen så vet jag att det inte var särskilt många barn han sköt. Och det lär knappast ha varit hans mål heller.
Citera
2019-03-17, 15:53
Medlem
Satan vad många Svenska kvinnor som konverterat till Islam som går i fronten nu på Facebook.
Dom glömmer dock att Muslimer stått för kanske 10000% fler terrorattacker senaste 12 månaderna.

Ska vi tycka synd om muslimer som också drabbas? Knappast.

En sak som vi dock kan slå klart är att så fort vita ska göra något så görs det med perfektion, dom får ut max. När en Islamist ska göra något så blir det ofta halvdant om dom inte är en stor grupp terrorister.

Med detta sagt, jag är absolut inte för terroristattacker men man kan inte låta bli att yttra sina tankar.
Citera
2019-03-17, 15:53
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Jag skulle kalla honom effektiv snarare. Två skott i huvudet hindrar återtillväxt av jihadisterna med stor effektivitet.
Det där var shiamuslimer i första klippet, av hennes klädsel att döma så var hon sannolikt shiamuslim.

Nu undrar jag: Hur många shiamuslimska terrordåd har skett i Europa?
Citera
2019-03-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Är det två stycken i en liten stad i NZ kan vi nog utgå från att det är en av varje. Eller hur många olika sorters islamistreligioner finns det?

Det finns ju en hel del, varav Sunni (IS t.ex är ju Sunni) är den absolut största (90% av alla världens muslimer). Jag undrar bara om gärningsmannen gjorde skillnad, alltså valde ut t.ex Sunni-moskéer framför eventuella Shia-moskéer.

Störst sannolikhet är ju att han inte gjorde skillnad. Dock intressant att veta (enligt mig).
Citera
2019-03-17, 15:55
Medlem
Drullknulls avatar
Den högerextremistiska terroristen och barnamördaren ser kortväxt ut, kan mindervärdeskomplex, liten mandom, taskiga relationer med kvinnor varit en av orsakerna till hans stinna hat?
Citera
2019-03-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är ett terrordåd som vi har bevittnat dvs en urskillningslös slakt på människor.
Alternativet är att karln är sjuk och då är det ett vansinnesdåd.
Eftersom att Tarrant ej verkar att tillhöra någon organisation då lutar jag till sjuk i huvudet.

Jag har även en djupare foliehatts teori, att Tarrant i själva verket är en islamist ISIL.

ISIL har även många "vita" i sina led vilka sägs vara dem mest aktiva och själva kärnan.
Det är dem som är svåra att komma åt, falska identiteter och goda språkkunskaper.

Terrordåd eller vansinnesdåd. Tydligen är det fritt fram att välja beroende på vilken politisk agenda man har.

MIN analys utesluter terrordåd.
När jag såg bilden i norska VG - länk nedan - slog det mig hur kort han är. Och direkt så fick jag falshbacks från min skolgån där det fanns en så kort kille i min klass. Han mådd inte bra just pga sin längd. Sen en annan kill när gick på gymnasiet. Samma problem där. BÅDA grabbarna tog ut sina komplex genom att hårdträna och säka sig till polis/väktar/militären.

Den första belv nobbad av polishögskolan pga sin längd. Den andra stötte jag på en lördag när vi var på väg ut på krogen. Han var på väg till ett mål tre mil bort, till fots med tung packning på ryggen och iförd militärkläder..

VISSA vita grabbar som är korta får megaproblem med detta verkar det som och snöar in fullständigt på akiviteter o yrken där de kan få styrka och makt. Där de kan ta ut sina komplex på andra om man ska uttrycka det lite rått.

https://vgc.no/drfront/images/2019/0...344;456791.jpg
Citera
2019-03-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Den högerextremistiska terroristen och barnamördaren ser kortväxt ut, kan mindervärdeskomplex, liten mandom, taskiga relationer med kvinnor varit en av orsakerna till hans stinna hat?

Haha va? Det tvivlar jag på. Jag är relativt kort (1.74) och har aldrig haft några större problem med att få ligga.

Jag tror vi får gräva lite djupare än så.
Citera
2019-03-17, 15:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Eftersom jag har sett filmen så vet jag att det inte var särskilt många barn han sköt. Och det lär knappast ha varit hans mål heller.
Nej, hade det varit hans mål hade han uppsökt kvinnoavdelningen och inte som nu endast stora salen där endast män och pojkar över en viss ålder får uppehålla sig. Han hade endast behövt öppna en dörr för att på en minut dubblera antalet döda.
Citera
2019-03-17, 15:59
Medlem
Tammers avatar
Det är flera saker som slår en.
1. Väldigt ologiskt beteende av GM. Varför gå ut till bilen hämta mer ammunition och in och skjuta alla igen?
2. Varför skjuter han sönder sin egen bil inifrån?
3. Varför är det ingen som kallas på polis? Han håller ju på i flera minuter och skjuter, går ut till bilen, går in och skjuter igen.
Angående jämförelser med Breivik: säga vad man vill om honom, men bakom galenskaperna så fanns det ju en logiskt tanke. Han ansåg att de blivande politiska makthavare som han sköt skulle komma att i framtiden ansvara för Norges generösa flyktingpolitik. Genom att stoppa dessa skulle den politiken kunna komma att ändras.
Terroristen i Nya Zeeland är ju bara en mordlysten galning.
Citera
2019-03-17, 16:02
Medlem
Lova33s avatar
En manlig terrorist -no shit mate!!
Vad ÄR det med vissa män och deras förkärlek till våld?! Varför måste de fysiskt misshandla eller utplåna andra människor överhuvudtaget?? Krig, terrorism, kvinnohat, drogrelaterat våld etc...
Sluta vara så jävla känslostyrda, om ni inte kan hantera känslor (som bara sitter i era egna huvuden btw) utan att agera ut och förstöra för andra.
Det kommer seriöst ingenting gott ur detta, ingen vinst för någon på något sätt.

Dock första gången jag hör om ett västerländskt rasistiskt terrordåd som faktiskt har muslimska offer och inte likt Anders Breivik mördar vita västerländska barn för att han hatar muslimska mellanösternmän (logiken). Detta dåd är såklart exakt lika hemskt men åtminstone logiskt offermässigt.
Senast redigerad av Lova33 2019-03-17 kl. 16:05.
Citera
2019-03-17, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

MIN analys utesluter terrordåd..

VISSA vita grabbar som är korta får megaproblem med detta verkar det som och snöar in fullständigt på akiviteter o yrken där de kan få styrka och makt.

https://vgc.no/drfront/images/2019/0...344;456791.jpg

Okej.
Vita män har högst medellängd i värden.
Är det alltså medicinskt och psykologiskt OMÖJLIGT för mörkhyade män att känna samma sak alltså?

Vad konstigt .
För MENA araber osv har ju högre riskfaktorer på de flesta psykiska åkommor.
Inavel ger bokstavsdiagnoser och gravt svåra aggressionsproblem (eftersom man också tar ut sina primitiva komplex på alla svaga , tex förtrycka sina kvinnor)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in