Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
Det är ett terrordåd som vi har bevittnat dvs en urskillningslös slakt på människor.
Alternativet är att karln är sjuk och då är det ett vansinnesdåd.
Eftersom att Tarrant ej verkar att tillhöra någon organisation då lutar jag till sjuk i huvudet.
Jag har även en djupare foliehatts teori, att Tarrant i själva verket är en islamist ISIL.
ISIL har även många "vita" i sina led vilka sägs vara dem mest aktiva och själva kärnan.
Det är dem som är svåra att komma åt, falska identiteter och goda språkkunskaper.
Terrordåd eller vansinnesdåd. Tydligen är det fritt fram att välja beroende på vilken politisk agenda man har.
MIN analys utesluter terrordåd.
När jag såg bilden i norska VG - länk nedan - slog det mig hur kort han är. Och direkt så fick jag falshbacks från min skolgån där det fanns en så kort kille i min klass. Han mådd inte bra just pga sin längd. Sen en annan kill när gick på gymnasiet. Samma problem där. BÅDA grabbarna tog ut sina komplex genom att hårdträna och säka sig till polis/väktar/militären.
Den första belv nobbad av polishögskolan pga sin längd. Den andra stötte jag på en lördag när vi var på väg ut på krogen. Han var på väg till ett mål tre mil bort, till fots med tung packning på ryggen och iförd militärkläder..
VISSA vita grabbar som är korta får megaproblem med detta verkar det som och snöar in fullständigt på akiviteter o yrken där de kan få styrka och makt. Där de kan ta ut sina komplex på andra om man ska uttrycka det lite rått.
https://vgc.no/drfront/images/2019/0...344;456791.jpg