Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2022-04-13, 00:18
Medlem
Jag fick A i programmering 1, och jag kan helt klart säga att jag INTE förtjänade det.
Helt tokigt hur vissa komvux skolor bara ger ut toppen betyg även om man inte förtjänar det.
Citera
2022-04-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Jag fick A i programmering 1, och jag kan helt klart säga att jag INTE förtjänade det.
Helt tokigt hur vissa komvux skolor bara ger ut toppen betyg även om man inte förtjänar det.
Gör ju ingen större skillnad. På sin höjd ger det lite extra poäng om du söker till högskola.

Tveksamt om det är rimligt att ställa för höga krav på A för en kurs som förutsätter att du aldrig programmerat tidigare.
Citera
2022-04-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Gör ju ingen större skillnad. På sin höjd ger det lite extra poäng om du söker till högskola.

Tveksamt om det är rimligt att ställa för höga krav på A för en kurs som förutsätter att du aldrig programmerat tidigare.

Jag gjorde inte vad A anvisningar beskrev, dvs aktivitetsdiagram kommentarer m.m, gjorde enbart bra kodning.
Citera
2022-04-14, 04:03
Medlem
Citat:
Jag gjorde inte vad A anvisningar beskrev, dvs aktivitetsdiagram kommentarer m.m, gjorde enbart bra kodning.
Tror C# är bra att börja med, men försök ge dig in på C++ senare, då jag personligen tror att det ger mer kunskap i längden. Unity är bra, men kan aldrig vara fel i att ge sig in i Unrealvärlden när man väl behärskar C#. Från en gammal gubbe som började med UNIX.
Senast redigerad av Andraga 2022-04-14 kl. 04:05.
Citera
2022-04-14, 12:57
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ja det är ganska rövigt då jag fick E på Hermods, trots att jag skrev program som var väldokumenterade och aldrig kraschade, och kunde redogöra för så gott som allt på muntliga examinationen.
Citera
2022-04-24, 01:06
Medlem
Jag har aldrig läst programmering i skolan utan är istället självlärd. Jag har inte heller läst någon onlinekurs eller dylikt. Jag fann det svårt i början eftersom att självstudien gjorde att jag liksom lärde mig att skriva förhållandevis avancerade koder inom vissa ramar, samtidigt som typ vissa grundläggande operatörer saknades. Å andra sidan har jag aldrig haft något IT-relaterat yrke och har därmed ingen press på mig att kunna vissa saker. Men jag skulle ändå vilja säga att C# nog är ett av de bästa språken att börja med. Framförallt med tanke på Visual Studios WinForm-designer. Är man inte intresserad av UI så är nog Python bäst att börja med, i min mening.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in