2019-03-27, 12:10
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Ngon vnlig sjl hr som vet vad nedanstnde problem kan vara? och hur jag eventuellt tgrdar det hela?

Imac 2011

Infrskaffade en minidisplayport (firewire till hdmi) tanken r att jag skulle sammankoppla imacen med tv:n...Det som sker d? Jag fr bild p tv och ven ljud.. men datorn startar om "krashar" efter sisdr 1-2 minuter efter att jag kopplat samman imacen med tv:n. Jag har provat byta ut flera olika hdmi kablar och ven testat att bestlla en ny Displayport..men det hnder samma sak.S problemet verkar sitta i macen. vad kan jag gra fr att lsa problemet? n instllningar? upplsning?
Citera
2019-03-27, 12:48
Medlem
sommarlovs avatar
Hur uppdaterad r den, vilken osx?
Citera
2019-03-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hur uppdaterad r den, vilken osx?

Jag har bara uppdaterat den till mac osx el capitan.. Jag har hela tiden backat lite med uppdateringar d jag i regel ftt problem med musikprogram och plug ins med nyare operativsystem.

Att nmna ochs r att jag har bakat grafik kortet i ugnen p denna dator d den drabbades av black screen of death. Tydligen s r det ett produktionsfel i just alla dem hr modellerna frn 2011. apple bt gratis ut grafikkorten p dessa mac. men jag var fr sent ute. Men skrmen har funkat ett r efter att jag bakade grafiikkortet i ugnen och inte svartnat.. Men kanske de kan ha n med det att gra i vrigt ?
Citera
2019-03-27, 16:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Jag har bara uppdaterat den till mac osx el capitan.. Jag har hela tiden backat lite med uppdateringar d jag i regel ftt problem med musikprogram och plug ins med nyare operativsystem.

Att nmna ochs r att jag har bakat grafik kortet i ugnen p denna dator d den drabbades av black screen of death. Tydligen s r det ett produktionsfel i just alla dem hr modellerna frn 2011. apple bt gratis ut grafikkorten p dessa mac. men jag var fr sent ute. Men skrmen har funkat ett r efter att jag bakade grafiikkortet i ugnen och inte svartnat.. Men kanske de kan ha n med det att gra i vrigt ?
Aj d.
Louis Rossman har debunkat ugnsmetoden.
Tydligen r det inte ldningarna i sig sjlv, utan de interna frbindelserna i chippet som blir dliga.
Jag har en Macbook 2012 retina som har liknande problem, s jag frstr vad du menar.
Min r inte drabbad, lt en apple store kra ett testprogram, kanske kan du leta upp ett program som kan testa funktionen...
Citera
2019-03-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum

Har du bakat en iMac, eller r det egentligen en MacBook Pro som du har?
Citera
2019-03-27, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Har du bakat en iMac, eller r det egentligen en MacBook Pro som du har?

Det r en imac jag bakat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in