Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-07, 13:04
  #157
Medlem
Jag känner till en som jobbar på FK. Han är en aggressiv och elak fan.
Citera
2023-06-07, 13:07
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Jag känner till en som jobbar på FK. Han är en aggressiv och elak fan.

Har han berättat något om sitt jobb? Vore spännande om du kunnat intervjua honom.
Citera
2024-04-04, 15:42
  #159
Medlem
Min handläggare på försäkringskassan är en djupt empatisk kvinna runt 50. Min kbt terapeut som varit med kring läkarbesök och sådana saker sade att han aldrig stött på någon som haft en så bra handläggare. Får man fel handläggare så kan det vara kört. Otroligt tacksam över hennes engagemang…..

Ska tilläggas att det gällde ansökning om 100% aktivitetsersättning under ett år som verkligen inte är enkelt att få igenom. Mitt läkarintyg gick ut nu och då läkare var sjuk två olika tillfälle så hade jag stått utan ersättning i ett par månader om det inte berodde på min handläggare. Hon ordnade så att det förlängdes automatiskt ytterligare 1 år i väntan på läkartid som är snart. Kommer nu inte bara gå hemma däremot vilket är riktigt skönt. Det är på G med att arbeta 50% och då gå ner till 50% aktivitetsersättning.

Önskar henne det bästa i livet och all glädje som finns ska nå henne. Vilken fantastisk människa….
__________________
Senast redigerad av nextlife 2024-04-04 kl. 15:47.
Citera
2024-04-04, 16:56
  #160
Medlem
Nyfiken TS, hur ser du på anställda som jobbar med försäkringskrav hos privata försäkringsbolag, ex. Trygg-Hansa? Det är i princip samma arbete. Visst, Trygg-Hansa kanske betalar ut oftare men det är för att deras avtal (reglerna) ser ut så. Hade deras avtal varit hårdare hade de varit lika snåla som FSK. Och anledningen till att de har "generösare" avtalsvillkor är ju för att den försäkrade själv betalar in en premie för att ha rätt till försäkringspengar. När det kommer till det allmänna "försäkringsbolaget" Försäkringskassan är det skattepengar.
Citera
2024-04-15, 10:24
  #161
Medlem
Jag hoppar på en gammal tråd
För kanske någon av dom döda verklighetsfrånvända på försäkringskassan läser detta.

Jag är sjukskriven sedan 1 år tillbaka.
För fysiska funktionshinder.
Jag klarar mig tex inte utan min bil då jag inte kan gå långt.

Nu ska jag på medicinsk utredning.

Min bil står på verkstad. Ergo jag kan inte ta mig dit jag ska för det är för långt att gå.

Jag ringer pbm dom som utför medicinsk utredning. Dom kan inte omboka tiden. Det enda man kan omboka för är akut sjukdom.
Jag måste ringa min handläggare.

Ringer försäkringskassan i dagar. Hamnar hela tiden efter koppling från växeln.

Det är många som ringer ring senare.

Får tag på min handläggare som talar om att det enda som gör att man kan omboka är akut sjukdom.

Men säger jag jag är ju kroniskt sjuk. Jag tar mig ingenstans utan bilen.

Ja då får du ta taxi. Det kostar 1500 enkel resa dit jag ska. Alltså 3000 tur och retur.

Jag är sjukskriven jag har inte 3000 att lägga ut just nu. Inte ens om jag får tillbaka dom mot kvitto för jag behöver dom till att hämta ut min bil.

Då säger fittkärringen att då vägrar jag medverkan i deras utredning och då blir det repressalier.

Men jag ringer ju nu och säger att jag inte kan gå så långt. Jag är ju kroniskt sjuk.

Ja det enda som gäller för ombokning av tid är akut sjukdom.

Ja säger jag man kan alltså ringa och säga att man är magsjuk då gör jag det. Så får jag en ny tid.

Men det kan du ju inte göra nu säger hon det blir ju konstigt.

Ja svarar jag jag är sjukskriven och har inte 3000 till taxiresa så det enda alternativet är ju att bli akutsjuk för det kollar ni inte.
Men att man är ärlig och talar om att man behöver boka om tid pga funktionshinder då medverkar man inte till utredning och ska bli hotad med repressalier.

Jag tackade för mig och ska ringa och vara akut sjuk för mina kroniska sjukdomar duger inte trots att jag har svårt att gå.

Så då får jag en ny tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback