Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-10-05, 09:20
  #13
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det borde släppas hack relativt snabbt. Jag tänkte själv hacka min konsol o lägga till ett par favoriter.

Dom håller på för fullt, den har redan hackats men har inte ännu släppts för allmänheten.

https://www.youtube.com/watch?v=bRWhWkIaNpM
Citera
2019-10-08, 17:46
  #14
Avstängd
Någon som vet om det kommer finnas förlängningskabel till kontrollerna som passar till mini?
Citera
2019-10-08, 18:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermahinkmamma
Någon som vet om det kommer finnas förlängningskabel till kontrollerna som passar till mini?
Det ska bara vara USBkontakt på kontrollerna, så jag skulle tro att en helt vanlig förlängningskabel för USB ska fungera
Citera
2019-10-11, 22:11
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lillpajsarn
Det ska bara vara USBkontakt på kontrollerna, så jag skulle tro att en helt vanlig förlängningskabel för USB ska fungera

Helt korrekt, tack för hjälpen!
Citera
2019-11-22, 06:54
  #17
Medlem
Gotesvanssons avatar
Vad kul! Saknar också hockeyspelen och även lost vikings som man spelade mycket...
Citera
2020-02-28, 17:26
  #18
Medlem
Webhallen rea nyss ut dom för 499kr
Citera
2020-03-12, 23:47
  #19
Medlem
Elementarts avatar
Är det någon av er som har chippat konsolen? Det verkar som att Project Lunar ska funka ganska bra, vilka spel har ni till?
Citera
2022-07-13, 22:04
  #20
Medlem
Elementarts avatar
Nu ska tydligen Sega Mega Drive Mini 2 (med 50 spel) släppas i Japan och USA, så det lär väl komma till Europa med så småningom. Jag funderar nästan på att köpa den då jag gillar utseendet mer på konsolen.
Citera
2022-07-25, 03:00
  #21
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nu ska tydligen Sega Mega Drive Mini 2 (med 50 spel) släppas i Japan och USA, så det lär väl komma till Europa med så småningom. Jag funderar nästan på att köpa den då jag gillar utseendet mer på konsolen.
Köp en en japansk eller vänta på en europeisk. Man vill inte ha en ”Genesis” hemma när den hette Mega Drive i Sverige (och övriga världen exkl Nordamerika). I USA ska den bara säljas på Amazon läser jag.

Mega CD-spel har de inkluderat också. Kul!
Citera
2022-10-15, 16:56
  #22
Medlem
Mx_1337s avatar
Mega Drive Mini 2 släpps i Europa 27 oktober. Ganska fin lista med spel också.

https://twinfinite.net/2022/09/sega-...list-revealed/
Citat:
Ursprungligen postat av twinfinite.net
The Sega Mega Drive Mini 2 console has been fully announced for an Oct. 27 release date for Europe and the UK with a new video. This new mini console will also include Mega CD titles as well. The Mega Drive Mini 2 will include 60 titles, and the video’s description also includes a mysterious “(+1)” to that number.
Citat:
Here is the full list given by Amazon UK of both Mega Drive and Mega CD titles:

After Burner II
Alien Soldier
Atomic Runner
Bonanza Bros.
ClayFighter
Crusader of Centy
Desert Strike: Return to the Gulf
Earthworm Jim 2
Ecco the Dolphin
Ecco: The Tides of Time
Elemental Master
Fatal Fury 2
Final Fight CD
Gain Ground
Golden Axe II
Granada
Hellfire
Herzog Zwei
Midnight Resistance
NIGHT STRIKER
Night Trap
OutRun
OutRunners
Phantasy Star II
Populous
RAINBOW ISLANDS -EXTRA-
Ranger-X
Ristar
Robo Aleste
ROLLING THUNDER 2
Sewer Shark
Shadow Dancer: The Secret of Shinobi
Shining Force CD
Shining Force II
Shining in the Darkness
SILPHEED
Sonic 3D: Flickies’ Island
Sonic The Hedgehog CD
SPLATTERHOUSE 2
Streets of Rage 3
Super Hang-On
SUPER STREET FIGHTER II THE NEW CHALLENGERS
THE NINJAWARRIORS
The Ooze
The Revenge of Shinobi
Thunder Force IV
ToeJam & Earl in Panic on Funkotron
Truxton
VectorMan 2
Viewpoint
Virtua Racing
Warsong
Yumemi Mystery Mansion

There are also several bonus games included with the Mega Drive Mini 2:

Devi & Pii
Fantasy Zone
Space Harrier II
Spatter
Star Mobile
Super Locomotive
VS Puyo Puyo SUN
Har ännu inte sett att det går att förhandsboka hos någon svensk återförsäljare. Får hoppas att det dyker upp till release, åtminstone...
Citera
2022-10-24, 12:48
  #23
Medlem
Mogaku-sans avatar
Här finns SEGA Mega Drive Mini 2 att boka på tyska Amazon. En extra Sega handkontroll kan vara bra ifall man vill spela 2 personer.

Hade en gammal klasskamrat som hade Sega Master System och Mega Drive. Har för mig att han gick över till Playstation sen. Själv så har jag tillgång till ett par retrokonsoler NES, SNES, Mega Drive 1 och Playstation. Samling retrokonsoler
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback