2019-05-24, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Tydligen är det bara du och jag som reflekterat över detta eftersom jag faktiskt sökte i tråden efter ordet insanity. En träff, ditt svar. Det var det första jag tänkte på när jag fick veta vad tokan heter.

Att maken också är knepig är inte oväntat. Att galningarna utsätter sig själva för sina dårskaper är jag okej med men vänner och familj borde ju ha ingripit när det nyfödda barnet helt uppenbart ser ut att svälta. Framförallt när man vet om att paret är knepiga typer. För alla i deras närhet kan väl inte vara angripna av vansinne?

Vilken normal människa skulle orka umgås med dessa galningar?
Citera
2019-05-24, 03:30
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Fan vad sjukt!? Man kan alltså svälta sitt barn såpass att det nästan dör och komma undan med det?
Ska de få tillbaka barnet nu? De kommer ju lämna landet och fortsätta försöka döda henne med sin dumhet.

Jag såg intervju med dom åtalades advokat och jag blev seriöst spyfärdig, nyheterna på ettan efter hockeymatchen Tyskland - Tjekien
Så sjuuuuùkt!
Citera
2019-05-24, 04:20
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Breatharian = Lufterian

Alltså:
En lufterian är en människa som hävdar att den enbart lever på luft.
Vissa personer är övertygade om att det är möjligt att leva på endast luft och somliga hävdar att de själva lever så, eller är förmögna att göra det.
Tankegången har sin grund i en indisk trosuppfattning, men har även svenska anhängare.

Mao, svälte dom barnet!
Citera
2019-05-24, 04:26
Medlem
negergubbes avatar
Inget nytt under solen..

Jävla Lögnare är vad di är!
Både Medvetna och Omedvetna!!

Man kunde önska att Människor lärde lyssna till sig Själva och framförallt Andra..

Svälter den? Vad behöver den? Sväljer den? - Är det så jävla svårt...
Senast redigerad av negergubbe 2019-05-24 kl. 04:28.
Citera
2019-05-24, 05:09
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Breatharian = Lufterian

Alltså:
En lufterian är en människa som hävdar att den enbart lever på luft.
Vissa personer är övertygade om att det är möjligt att leva på endast luft och somliga hävdar att de själva lever så, eller är förmögna att göra det.
Tankegången har sin grund i en indisk trosuppfattning, men har även svenska anhängare.

Mao, svälte dom barnet!

Glöm inte att dom också behövde Facebook & Youtube för att överleva, Man kan inte enbart överleva på luft & veganmat måste ha sig en slev av kapitalism, Dom ägde säkert inga mobiler eller kameror heller...
Citera
2019-05-24, 05:17
Men vafan... Reagerade ingen i omgivningen?
Citera
2019-05-24, 06:07
Medlem
Och så får de tre månaders fängelse och får tillbaka ungen ett halvår efter att de har kommit ut. Så att de kan börja svälta henne igen.
Citera
2019-05-24, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Trams, detta har inget med veganism att göra.
Hade det varit en familj bestående av köttätare hade det aldrig ens nämnts vad det ens åts. Nu är jag inte själv vegetarian eller vegan men du vräker bara ur dig ren och skär propaganda.

Mamman i familjen har för guds skull haft en "luft-diet" under längre perioder.

Totaltrams, Aloe-Blacc. Flickan höll på att dö därför att föräldrarna gav henne en extremt ensidig vegansk kost, och du säger att detta inte har någonting med veganism att göra? Påstår du att ingen hade varit intresserad av vilken kost den svältande flickan hade fått ifall hennes föräldrar hade ätit kött?

Tar du åt dig? Det är väl ingen som har påstått att andra vegan-föräldrar svälter sina barn?
Citera
2019-05-24, 07:43
Medlem
Aragonis avatar
Vissa borde tvångssteriliseras, och dessa är två av dom. Jävla nötter att svälta sitt barn, i tron om att ett barn kan klara sig på kärlek. Känner bara ett enormt hat för dessa personer.
Citera
2019-05-24, 08:08
Medlem
Tre månaders fängelse. En knapp märkbar näsbränna.
Citera
2019-05-24, 08:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Tre månaders fängelse. En knapp märkbar näsbränna.

Ett fängelsestraff - även om det redan är avtjänat under häktningen - är en kraftig markering som kommer att göra livet svårare för paret.

Att det stannade vid tre månader berodde nog på att domstolen fann att de inte hade något uppsåt att skada barnet. De trodde på fullt allvar på sina knäppa teorier om att vanlig mat är giftig och att människor kan svälta under lång tid utan att drabbas av några men.
Senast redigerad av Regulus 2019-05-24 kl. 08:29.
Citera
2019-05-24, 08:43
Medlem
Loppilejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett fängelsestraff - även om det redan är avtjänat under häktningen - är en kraftig markering som kommer att göra livet svårare för paret.

Att det stannade vid tre månader berodde nog på att domstolen fann att de inte hade något uppsåt att skada barnet. De trodde på fullt allvar på sina knäppa teorier om att vanlig mat är giftig och att människor kan svälta under lång tid utan att drabbas av några men.

Vad kommer bli svårare för paret? Jag tror tvärtom att ett såpass kort fängelsestraff som redan är avtjänat i och med häktningen för dessa gör mer skada än nytta, de är fortfarande lika fast (om inte fastare) rotade i sina stolliga idéer om kost/gifter. De är fortfarande innerligt övertygade om att staten stulit och pågående förgiftar deras avkomma som de dessutom är övertygade om att inte alls var döende i svält.

Hade varit bättre för alla inblandade med en frivårdspåföljd som innefattat massiv utbildning i barnavård -nu är ju straffet i princip avtjänat och dessa två kommer fortsätta som innan, bara lite mer kränkta och lite bättre på att gömma undan nästa barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in