• 1
  • 2
2019-04-08, 22:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Vad är det för skit som sätter sig i sängkläderna? Inte är det tjära om man inte röker direkt i sängjäveln?

Tror ni att skiten innehåller en massa äckliga toxiner och skit? Stankfan måste ju komma från någon äcklig jävla blandning kemikalier som satt sig i tyget.
Du behöver inte vara orolig för några hälsoeffekter, bara att det luktar illa.
Citera
2019-04-08, 23:00
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du behöver inte vara orolig för några hälsoeffekter, bara att det luktar illa.

Blommig tapet, mormor med stora glasögon. Keramikspis. Cigarettrök i hela lägenheten.

Lukten ger mig ångest då det påminner mig och Sveriges jävla 70-tal då min bondefamilj blev stadsbor och medelklassare.

Det har ialllafall psykvådliga effekter.
Citera
2019-04-08, 23:05
Medlem
Ättika eller ammoniak löser upp det. Applicera det som känns lämpligast för det som ska behandlas.
Citera
2019-04-09, 08:31
Medlem
smoerreboms avatar
Använda en rökares sängkläder tror jag inte går.

Det roligaste exemplet på hur rökares lukt sätter sig som jag upplevt var en domare som skickade en dom för påskrift med posten. När jag öppnade kuvertet märkte jag hur det stank nikotin om det. Alltså domarn hade alltså bara printat ut skiten och skrivit på det
Citera
2019-04-09, 08:45
Medlem
ComedyBalls avatar
Hade en tjej som sov över en natt hos mig, hon rökte som fan. Hennes andedräkt luktade rök, hennes kläder luktade rök, hela hon stank rök. Dagen efter fick ja byta sängkläder samt vädra lägenheten efter hon dragit för att få bort skiten, usch.
Citera
2019-04-09, 23:53
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Stinker mormors nytvättade sängkläder fortfarande av cigarett efter år av användning eller är det jag som har smör i näsan?

Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Ättika eller ammoniak löser upp det. Applicera det som känns lämpligast för det som ska behandlas.

@TS: lyssna på Kanylballen här ovan - ättika gör susen. Faktiskt så är ättika erkänt bra för att få bort röklukt från det mesta (bl.a bilar). Fast här har du fördelen att du kan tvätta sängkläderna tillsammans med en rejäl skvätt ättika och även ha ättika som sköljmedel.
Citera
2019-04-10, 13:41
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
@TS: lyssna på Kanylballen här ovan - ättika gör susen. Faktiskt så är ättika erkänt bra för att få bort röklukt från det mesta (bl.a bilar). Fast här har du fördelen att du kan tvätta sängkläderna tillsammans med en rejäl skvätt ättika och även ha ättika som sköljmedel.

Ättika som sköljmedel? Förstår om man förtvättar med ättika, men att avsluta med ättika, är det inte som att hälla en skvätt ättika över kläderna efter att man tvättat?
Citera
2019-04-10, 23:46
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ättika som sköljmedel? Förstår om man förtvättar med ättika, men att avsluta med ättika, är det inte som att hälla en skvätt ättika över kläderna efter att man tvättat?

Nix, bortsett från att ättika är bakteriedödande och tar bort all möjlig lukt så dunstar den också - så oavsett om man häller en liter ättika över ett klädesplagg så försvinner all lukt när ättikan dunstat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in