Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-03-01, 01:08
  #85
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Vad tycker ni konservativa om Ben Shapiro? Han har blivit något av ett fenomen i USA och hans vilja att utmana liberaler och PK-fanatiker har blivit uppskattade av folk på Youtube. Hans debatteknik och förmåga att verbalt nedgöra motståndare är välkänd. Det är ingen tvekan om att killen är grymt intelligent, han tog juristexamen vid Harvard när han var 23. Han är en produktiv författare och var redaktör på Breitbart i 4 år.

När det gäller kritik av genusteori och könsrelativism är Shapiro en av de bättre debattörer jag sett. Samma sak när det gäller försvar av yttrandefrihet. Däremot ogillar jag hans extremt naiva och "libertarianska" syn på invandring och ekonomi. I dom frågorna uppvisar han knappt någon intellektuell vitalitet överhuvudtaget utan återfaller ständigt till neoklassiskt paragrafrytteri.

Några klipp:
Ben Shapiro DESTROYS Transgenderism And Pro-Abortion Arguments
The 3 Moments that made Ben Shapiro Famous
Controversial Newsmaker Ben Shapiro Discusses His New Book, 'The Right Side Of History'

Vad anser ni om Ben Shapiro?


Tycker mest det handlar om transexuella, något som för mig är en ganska tråkig och ointressant fråga. Säkert bra för att reta upp woke människor på och som någon gång kan ge en kul video men det är knappast någon svår eller fråga som kommer beröra den stora massans vardag eller tänkande.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback