• 1
  • 2
2019-04-11, 19:55
Medlem
Snarare fint att inte ta emot, visar då att man är nöjd med endast sällskapet hemma hoss nån t.ex..

Tror hon har planer på att bjuda hem dig till henne för att proppa i dig bullar, akta dig!
Citera
2019-04-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Snarare fint att inte ta emot, visar då att man är nöjd med endast sällskapet hemma hoss nån t.ex..

Tror hon har planer på att bjuda hem dig till henne för att proppa i dig bullar, akta dig!

Så roliga vi kan vara!

Fast det var inte hon som jag skulle komma hem till som sade det som att det inte var snällt att tacka nej till bullen.
Citera
2019-04-11, 22:10
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Varför bry du dig om vad någon annan säger, det är ditt liv och triggas du av en bulle så avstå från den.
Citera
2019-04-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
I mitt fall kan det vara den utlösande faktorn. Jag klarar faktiskt inte att äta bara en bulle, kaka, godisbit m.m. När jag sedan kommer hem proppar jag i mig. Och om det är så tycker jag det är bättre att hålla sig ifrån det helt.

Man kan dra paralleller till alkoholmissbruk tycker jag och det har ju ett par personer gjort i denna tråd. Om man vet att man inte kan ta bara en sup utan att supa sig asberusad är det väl egentligen bättre att avstå.

Tagga ner och ät en bulle istället.
Citera
2019-04-13, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorisk
Tagga ner och ät en bulle istället.

Känner mig själv så väl så jag vet att det inte funkar så.
Citera
2019-05-09, 20:32
Medlem
fwtns avatar
Fokusera på att vara kärleksfull mot dig själv och din kropp. Om du respekterar dig kommer andra svara ann på det och respektera dina val. Till slut kommer du vara så trygg i det att andra inte kommer kommentera dina val men framförallt. Du tar ansvar för dig. Om någon har problemen och tar illa upp för att du inte vill äta något som du inte klarar är det dens problem.
Citera
2019-12-11, 17:31
Medlem
Vet att jag bumpar men har funderat lite på en sak: Varför är det så att när man kommer hem till någon och hälsar på så ska det ofta bjudas på onyttigheter? Varför inte bjuda på frukt? Och varför inte ta med sig det till jobbet och bjuda på?

Det är väl en sak om det är till t.ex högtider eller födelsedagar men man kan väl träffas bara för att umgås? Eller, som sagt, så kan man käka lite frukt.

Med tanke på att vi konsumerar 37 kg socker per person och år i Sverige (har jag googlat på) så är det nog dags att tänka om!
Senast redigerad av Hiitsme 2019-12-11 kl. 18:17.
Citera
2025-01-06, 00:23
Medlem
Marabouoreos avatar
Ni som hetsäter, hur mycket och vad brukar ni äta?
Citera
Igår, 13:17
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jo, men det var inte hon som bjöd in mig som sa så. Hon verkade redo att istället bjuda på mackor.

Själv tänker jag som så att man kan ju fråga den som ska bjudas in.
Det blir kanske lite omständigt att alltid fråga gästen i förväg om den har en ätstörning och vad den kan äta. Enklare då att kanske själv nämna att man försöker att inte äta socker eller av annan anledning föredrar macka eller dylikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in