Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-13, 13:14
  #145
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Högerfolk verkar vara så paranoida. Jag är svensk, bor i Malmö. Går och äter eller fikar på Rosengård med jämna mellanrum, jag bodde i Kroksbäck. Det är inga no-go-zones.

Vilka är no-go-zones i Sverige?

Jag anser att Sveriges invandringspolitik medför STORA problem, men jag har inte stött på några no-go-zones. Ibland läser jag kommentarer på Youtube där amerikaner och andra beskriver Malmö/Sverige som att här råder sharia och no-go-zones. Har de satt sin fot här?

Vad vinner högerfolk på denna uppskruvade retorik? Denna löjeväckande paranoia?

eh jag är inte höger men kan bara konstatera att du har fel i ungefär allt du författar. har vistats betydande tid i Holma, Nydala Torget, Lindängen och Kroksbäck och din beskrivning stämmer i en drömvärld. att du, som antagligen är haschrökande vänster, därtill gitarrspelande, inte förstår samtiden är inte särskilt överraskande. det skjuts ganska friskt i alla dessa områden. därtill så frodas det en kultur som är allt annat än laglig. men sådana som du ser inte den öppna narkotikahandeln, du ser ett gäng som står och byter fotbollsbilder. du ser inte handeln med stöldgods, du ser istället ett par män som byter varor med varandra. se hur det kan bli. vi kommer från olika världar du och jag. du naiv - jag det inte.


avslutningsvis så ser jag staden Malmö som Sveriges vackraste, synd bara att det är så mycket smutsfolk som bor i den. och, för att undvika missförstånd, nej jag är inte rasist.
Citera
2019-04-13, 13:29
  #146
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja du, hur ser det ut med kvinnors trygghet i alla tider, i alla samhällen med "kringstrykande" män i trakterna? eller med män vi makt som gärna vill ta bort så många rättigheter och möjligheter för just kvinnor som möjligt eller straffa kvinnor med våld, död av ingen annan jävla anledning alls annat än att de tycker verkar tycka detta är "sexigt".
Hur ser det ut med unga flickors trygghet idag på nätet ex, med kåta totalt respektlösa män vars hela liv verkar gå ut på att se "fitta"?

Som sagt, det är allvarligt fel i vissa mäns skallar. Och that's it.
Fråga dig istället vad vi ska göra åt detta, inte vad vi ska göra åt nån speciell etnicitet du nu råkat hänga upp dig på.
Nu tror jag du missade en fråga från mig där
Mer relativiserande nästa ja. Hur du än vill valsa bort det så är MENA-invandringen ett stort sänke för allt det du nämner och det är också det vi kan och måste göra oss av med. Nordiska män hade du och dina duktiga rödstrumpor fått rätt bra pli på och ändå det går nu tvärtom i landet i stort (och inte för att något blir bättre i ursprungsländerna heller).

Jo, etniciteten är och förblir en väsentlig fråga eftersom det handlar om ett skadligt invandringsprojekt. Mångkultur av det destruktiva slaget, vilket vi nu VET via fakta. Senaste belägget har du i trådrubriken.

Sedan kan du såklart kämpa mot arga nätsittare du inte håller med saker om också.
Citera
2019-04-13, 13:42
  #147
Medlem
Måste säga att jag gillar svensk jämställdhet mer än jag gillar islam. Den som inte gillar den svenska jämställdheten kan ju alltid sticka till ett land som passar ens egen syn från början.
Citera
2019-04-13, 13:44
  #148
Medlem
Nu kunde jag inte gå in på artikeln eftersom den var låst. Står det något om hur många kvinnor som intervjuats och vad de hade sagt?
Citera
2019-04-13, 15:05
  #149
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
3) Idén som vissa verkar ha att invandrare omgående ska frångå sin ev patriarkala kulturs syn på kön omgående så fort de satt sin fot på svensk mark, eller! att feminister på nått som helst sätt skulle sitta och tro detta är ju hyfsat tramsigt.

Och samtidigt kräver ni feminister att ett maximalt antal av dessa "patriarkala" män ständigt vräks in i landet, bokstavligt talat utan ände eller slutdatum...

Okej.

Därmed får väl frågan som TS ställde anses vara besvarad. "Jämställdhet" är bara intressant att kräva så länge måltavlan är svenska/västerländska män. För en feminist är det inga som helst problem att hon själv eller andra kvinnor utsätts för världens extremaste form av kvinnoförtryck. Så länge det utövas av håriga babbar med dålig impulskontroll så är allt helt okej, rentav eftersträvansvärt.
__________________
Senast redigerad av Överliggaren 2019-04-13 kl. 15:11.
Citera
2019-04-13, 15:16
  #150
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Bra, det känns som att vi sanna feminister och antirasister behöver ta ett steg tillbaka nu för att inte kränka någon.
Slöja och niqab kränker ingen och svenska kvinnor fick ju ärva mindre eller nästan ingenting för 500 år sedan. Så det här är helt svenskt resonemang, kvinnlig underkastelse är bästa sättet att stå emot högerextremismen.
Citera
2019-04-13, 15:45
  #151
Medlem
Grus-Olles avatar
Vänta bara tills dom får bevittna Pride: https://www.youtube.com/watch?v=DvO9AfnedHI
Citera
2019-04-13, 15:49
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är konsensuskulturen som gör att många män (oftast äldre sådana) fortsätter rösta PK.

Men de som har aktivast pro-flykting och pro-PK dialog är ju kvinnor, speciellt unga sådana som ofta blir helt utom sig i attt få kalla svenska män för rasister.

Ifall du ser hur unga män röstar gentemot unga kvinnor så är det ju som dag och natt:

https://www.svd.se/invandringsfragan...e-for-unga-man

Inte för att vi behöver ha denna dialog, svenska folket är ett sovande folk och svenska män vaknade försent och var för dåliga på att få med kvinnor att stoppa förstörandet av detta land, så visst vilar ansvaret på oss.

Att försöka förstå ändå varför unga kvinnor är så otroligt ointresserade av att kritisera islam eller stoppa införseln av invandrarmän med hemskt beteende är ju intressant ifall man konstruktivt söker bygga något som attraherar fler unga kvinnor. Dialogen är viktig för att bygga något starkare i framtiden, vad är det som inte fungerar med svensk nationalism gentemot exempelvis fransk och italiensk sådan? Vad kan vi lära oss utav dem?

Spelar väl inte så stor roll vad man kritiserar om man ändå röstar fram regeringar som släpper in invandrare. Och där är det flest män som röstat för att släppa in invandrare.

Vad några få subkulturer sysslar med tar inte bort det faktum att det är män som är ansvariga för att ha röstat fram regeringar som släppt in invandrarmän i stora skaror.
Citera
2019-04-13, 15:51
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Haha, det här är bara för bra.

Kulturmarxister vs invandrare. Syntax errorn har aldrig varit starkare.

Vi nationalister kan luta oss tillbaka och njuta.

Jo men det är ju vad ni är mest vana vid så det är väl bara att fortsätta som förut.
Citera
2019-04-13, 15:53
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Och samtidigt kräver ni feminister att ett maximalt antal av dessa "patriarkala" män ständigt vräks in i landet, bokstavligt talat utan ände eller slutdatum...

Okej.

Därmed får väl frågan som TS ställde anses vara besvarad. "Jämställdhet" är bara intressant att kräva så länge måltavlan är svenska/västerländska män. För en feminist är det inga som helst problem att hon själv eller andra kvinnor utsätts för världens extremaste form av kvinnoförtryck. Så länge det utövas av håriga babbar med dålig impulskontroll så är allt helt okej, rentav eftersträvansvärt.


Men som sagt, det är ju MÄN som röstat fram regeringarna som släppt in dessa män.


Frågan är vad det är för fel på dessa män som röstat på in dessa män?
Citera
2019-04-13, 15:54
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Bra, det känns som att vi sanna feminister och antirasister behöver ta ett steg tillbaka nu för att inte kränka någon.
Slöja och niqab kränker ingen och svenska kvinnor fick ju ärva mindre eller nästan ingenting för 500 år sedan. Så det här är helt svenskt resonemang, kvinnlig underkastelse är bästa sättet att stå emot högerextremismen.

Är det därför svenska män har röstat in dessa hårdföra patriarkala män?

Får svenska män det bättre då?
Citera
2019-04-13, 15:59
  #156
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernadette
Spelar väl inte så stor roll vad man kritiserar om man ändå röstar fram regeringar som släpper in invandrare. Och där är det flest män som röstat för att släppa in invandrare.

Vad några få subkulturer sysslar med tar inte bort det faktum att det är män som är ansvariga för att ha röstat fram regeringar som släppt in invandrarmän i stora skaror.

Det låter fan tramsigt som fan. Hur är det "flest män" som röstat att släppa in invandrare, du kanske kan säga att "de flesta män" har röstat för det, men hur kan det vara "flest män" som röstat på invandringspartier?

MP och C och FI (de tre mest extrema partierna i invandringsfrågan) har ju 3 gånger fler kvinnliga röster än manliga sådana och de pushar ju de mindre extrema partierna mot "the edge" i invandringsfrågan.

MP har väl varit mest skadliga partiet i svensk historia i proportion mot det antal röster den fått, kan tänka att de fick S att skjuta upp "andrummet" en sådär 2 månader, och C söker nu återigen hälla mer bensin på elden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback