Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-15, 03:54
  #253
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Högerfolk verkar vara så paranoida. Jag är svensk, bor i Malmö. Går och äter eller fikar på Rosengård med jämna mellanrum, jag bodde i Kroksbäck. Det är inga no-go-zones.

Vilka är no-go-zones i Sverige?

Jag anser att Sveriges invandringspolitik medför STORA problem, men jag har inte stött på några no-go-zones. Ibland läser jag kommentarer på Youtube där amerikaner och andra beskriver Malmö/Sverige som att här råder sharia och no-go-zones. Har de satt sin fot här?

Vad vinner högerfolk på denna uppskruvade retorik? Denna löjeväckande paranoia?

Turister, amerikaner rör sig på ett annat sätt och då drar dem ögonen till sig och i no go finns det ögon överallt som läser av, du ska fika det är ok, du kommer med pengar, amerikanerna dom blir på ett eller annat sätt kollade för att dem sticker ut och helt förmdoligen för att dem ser vad dem ser.
Du däremot ser ingenting och kan vara lyckligt för det är så som det borde vara och att du har aldrig råkat ut för något.

Du går dit och äter och fikar du kommer med pengar och du ser bara ytan, prova att gå där själv på kvällar, gå i kring på gångbanorna, du är ute på promenad!
Du kommer att bli uppvaktad.

Jag kan här hos oss gå ut nu och hur jag vill och kommer någon fram så är det i all vänlighet och det gäller alla normala områden, folks säger hej hej och en del områden ligger ihop med no go bara så att jag håller inom det normala området då är det lugnt och att alla vet om detta, folk som cyklar till jobbet dom väljer att kryssa igenom dom bra områdena.
Citera
2019-04-15, 06:13
  #254
Medlem
Och den svenska staten hjälper nysvenskarna att inte gilla jämställdheten.

Staten betalar ut flerbarnstillägg till alla som har uppehållstillstånd i Sverige. Ju fler barn man har, ju större bidrag får man. Till slut är bidragen så stora att familjen kan försörja sig bra på att bara ha en massa barn.

(Om Michael Skråmo hade lyckats ta sig tillbaka till Sverige, och om han hade fått behålla vårdnaden om sina sju barn, så hade han knappast behövt jobba för att försörja sig. Flerbarnstillägget för de sju barnen hade räckt för att han och barnen skulle klara sig.)

Invandrare i Sverige uppmuntras alltså att se till att frun stannar hemma och föder massor av barn, för då klarar familjen sig ekonomiskt. Då är det ju inte konstigt att invandrare ogillar svenskarnas idé om att kvinnor "ska gå ut i arbetslivet" och integrera sig och skaffa sig vänner på jobbet.
Citera
2019-04-15, 06:31
  #255
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Nysvenskarna är de enda som vågar sprida sanningen.

Hur nysvensk måste man vara för att få creeds för detta, jag kom hit -93 första gången...

...och de senaste 10 åren är det mest bottenskrap som tillkommit, tycker vi andra nysvenskar.

Och ja, jämställdheten är absurd. Likt mycket annat i det här landet.
Citera
2019-04-15, 07:38
  #256
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jävla landsförrädare! Flytta till Afghanistan din jävla muslim!

Hur kan det vara landsförräderi att se en uppenbar sanning?
Citera
2019-04-15, 08:58
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jävla landsförrädare! Flytta till Afghanistan din jävla muslim!

Har själv inte röstat för detta men när man ser vad som händer i svensk politik blir man mörkrädd. Majoritetens vilja kommer alltid gå igenom i en demokrati, fast hur partierna väljer att lägga sina röster är inte upp till folket längre, då får vi skaffa direkt demokrati som Schweiz har.
Men i Sverige skulle direkt demokrati vara farligt i framtiden om muslimerna tar över som den största befolkningsgruppen.
Jag säger inte att jag vill ha burka, har röstat höger hela mitt liv men jag är rädd för utvecklingen i Sverige och hur invandrarvänliga vi är, det är vi svenskar som kommer få anpassa oss i framtiden, inte tvärtom. Men uppenbarligen vill ju minst 60% av Sveriges befolkning ha fler muslimer, för det är detta invandringen handlar om.
Citera
2019-04-15, 09:21
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Har själv inte röstat för detta men när man ser vad som händer i svensk politik blir man mörkrädd. Majoritetens vilja kommer alltid gå igenom i en demokrati, fast hur partierna väljer att lägga sina röster är inte upp till folket längre, då får vi skaffa direkt demokrati som Schweiz har.
Men i Sverige skulle direkt demokrati vara farligt i framtiden om muslimerna tar över som den största befolkningsgruppen.
Jag säger inte att jag vill ha burka, har röstat höger hela mitt liv men jag är rädd för utvecklingen i Sverige och hur invandrarvänliga vi är, det är vi svenskar som kommer få anpassa oss i framtiden, inte tvärtom. Men uppenbarligen vill ju minst 60% av Sveriges befolkning ha fler muslimer, för det är detta invandringen handlar om.

Nej du skrev ju bara innan att :
"Skulle vara gött om alla kvinnor i Sverige tvingades bära slöja och burka..."
Citera
2019-04-15, 10:26
  #259
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
I min kultur är också mannen över kvinnan. Mannen är familjeöverhuvud som bestämmer.

Vad majoritetsidioterna i Sverige tycker rör mig inte i ryggen. De gräver sina egna gravar. Ett helt folk som tappade sin hjärna tillsammans, kollektivt. Det är svenskar det. Kommer stå såhär i historieböckerna. Troligen inte ens så skönmålat som jag sade det här på flashback 2019-04-12 12:57.
Tro inte att alla är så, långt ifrån.
Citera
2019-04-15, 11:16
  #260
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Paradoxalt nog är det nog så att invandrarna kommer att rädda oss från extremismen.
Extremvänsterns försök att rekrytera "utsatta grupper" funkar helt enkelt inget vidare utanför de allra mest problemdrabbade hyreshusområdena.
De flesta som kommer hit från utlandet har en betydligt lägre toleransnivå för statligt petande i privatlivet än vad vi svenskar har, och det tycker jag ärligt talat är bra.
__________________
Senast redigerad av Hovslättsmannen 2019-04-15 kl. 11:35.
Citera
2019-04-15, 17:39
  #261
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Hur kan det vara landsförräderi att se en uppenbar sanning?

Han sa att han tycker det är BRA att kvinnor våldtas och tvingas bära slöja.
Citera
2019-04-15, 17:42
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur bör vi äkta feminister ställa oss till detta?

Solidariskt ta ett steg tillbaka i ömsesidig integration?

Eller högljutt motsätta oss den närmast barnäktenskapsförespråkande synen på jämställdhet?

feministerna måste lyssna in salafisterna, och anpassa sig efter den nya ordningen. barnäktenskap, lögner kring vad man heter och hur gammal man är, bidragsfuskande, stölder, lögner och annat som bara kriminella fransmän, japanskor och latinamerikaner sysslat med är nu monopoliserat av salafisterna.
Citera
2019-04-15, 19:39
  #263
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Paradoxalt nog är det nog så att invandrarna kommer att rädda oss från extremismen.
Extremvänsterns försök att rekrytera "utsatta grupper" funkar helt enkelt inget vidare utanför de allra mest problemdrabbade hyreshusområdena.
De flesta som kommer hit från utlandet har en betydligt lägre toleransnivå för statligt petande i privatlivet än vad vi svenskar har, och det tycker jag ärligt talat är bra.

Ungefär som Trumps dotter Ivanka som nu åker till Afrika för att implentera "kvinnors rättigheter".
White man's burden. Vi vita ska lära kaffrerna feminism.
https://www.bbc.com/news/world-africa-47925874
Citera
2019-04-16, 00:51
  #264
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag bodde som sagt i Kroksbäck, ganska svårt att undgå att se droghandeln när den pågår på kvällar och nätter. Araber är också fruktansvärt rasistiska, speciellt mot svarta. Det bodde många svarta i Kroksbäck. Ett gäng araber försökte, mitt på dagen, slänga ner en svart man från en av gångbroarna, de knuffade också hans lille son.

En kille, blev med vilje påkörd och dödad, mitt på dagen. Bilar/sopor brann, en traumatiserad svart kvinna brukade skrika på nätterna i min trapp.

Fascinerande det där, för samtidigt fanns där många barnfamiljer, barnen var alltid ute och lekte. Alla sa hej till varandra, när det grillades blev jag alltid bjuden. När jag var nyinflyttad hälsade många mig välkommen. Det har jag aldrig upplevt i svenska områden.

Min nya fina cykel blev inte stulen under tiden jag bodde där, vilket den blev så fort jag flyttade till ett finare bostadsrättsområde.


Jag rörde mig mycket i Holma också. Nu bor jag nära Lindängen och går mycket på bibblan där och handlar där osv. Billig frukt bland annat. När jag bodde i Augustenborg blev en kille ihjälskjuten där.

Jag röker inte hasch, ibland, väldigt sällan röker jag gräs. Spelar inte gitarr, däremot piano.

Hade vänstern inte sålt ut sig och haft en striktare invandringspolitik hade jag också fortfarande varit vänster. Jag är inte heller rasist i klassisk mening, men har definitivt blivit mer hatisk/cynisk med åren.

Malmö är en vacker stad.

känns som om du ändå har uppfattat en del av den dekadens som präglar Malmös getton. och ja, holma,lindängen och kroksbäck tillhör dem. dock så verkar du, trots allt, ha en romantiserad bild av kroksbäck. hur tänker du där? nej, det är ingenting positivt med att "barnen alltid är ute", inte alls det barn skall vara. ett av alla problem är att snorungar i åldern 4-10 glider runt även sen kvällstid utan att någon verkar bry sig. allt som oftast i malmö ser jag mig tvungen att styra upp ouppfostrade glin och väntar bara på att få kniven i mig. ociviliserade jävla djur. gap och skrik, mer eller mindre dygnet runt, är ytterligare ett inslag i den hyllade mångkulturen.


håller med dig om att araber hatar svarta. äckliga rassar många av dem men de har ju sin slavhistoria, som sällan uppmärksammas i pk sverige. värre rasister får man leta efter. avslutningsvis så är vi överens om att malmö är en fin stad. malmö borde utvisa - utan dröjsmål 300 personer. stadens avskum.


sluta rök på förresten så ser du en klarare bild av fördärvet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback