Citat:
Jag har fått en betalningsanmärkning men jag bestrider detta till FULLO och jag har INTE fått en betalningsanmärkning för jag har inte haft en chans att åtgärda problemet utan detta har någon gjort utan min tillåtelse. Jag vill dra Kronofogden till rätta, få minst hundra tusen och även bli av med den jävla anmärkningen. Berätta hur fan jag ska gå tillväga
Haha, men asså, när man läser detta tror man att nån handlat i ditt namn/begått bedrägeri med dina kortuppgifter, och sen framkommer det att du 1) inte betalade första avbetalningen för att du inte hade råd, 2) glömde betala andra månaden, 3) bytte bank och iddes inte säkerställa att betalning gick igenom.
Citat:
En månad glömde jag betala och vi hade ett jättebra samtal om det och jag sa att jag skulle fixa det. Jag råkade dock inte slutföra betalningen för jag har nyligen bytt bank så jag förstod inte hur man gjorde så betalningen planerades bara men skickades aldrig, så jag fick ett brev från kronofogden och även ecster där det står att det gått 90 dagar utan betalning och detta stämmer inte. J Jag har inte haft möjlighet att betala för första månaden hade jag inte råd (varför annars använder man delbetalning?) och andra månaden så glömde jag och när jag fixade det så hade banken ett sånt jävla dåligt system så det hann gå tre månader.
Är du förståndshandikappad? På vilket sätt exakt menar du att ”någon gjort detta” utan din ”tillåtelse”? Läste du inte villkoren när du ingick köpet? Du kan ju fan inte va seriös och hävda att du köpte på avbetalning men inte betalade första månaden för att du ”inte hade råd”! Du måste ju först läsa vad som stod i villkoren om när första betalningen skulle komma, din j-a imbecill. Och vadå ”jag råkade inte betala”, ”jag glömde betala”, ”banken har ett så dåligt system”? Det här kan fan vara bland det värsta jag läst i skylla ifrå sig-väg. Och då har jag fan läst mycket ska du veta. Det sjukaste av allt är att du själv tror på det och är förorättad, när du har gjort exakt alla fel som finns i varenda bok.
Du ska inte ha nån hjälp för inget dåligt har ju hänt. Allt har gått rätt till, utom kopplingen i din hjärna. Du borde tjacka en ny.
Senast redigerad av Konsumkassen 2019-04-13 kl. 12:55.
Senast redigerad av Konsumkassen 2019-04-13 kl. 12:55.