2019-04-16, 19:35
Medlem
verkar som jag har fått vit färg på fönstret. jag har inte målat. finns det något medel som man kan använda för att få bort färgen och är skonsamt mot fönsterglas, (som inte är svinto eller medel som folk refererar till "poff").
Citera
2019-04-16, 19:38
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frenchretardt
verkar som jag har fått vit färg på fönstret. jag har inte målat. finns det något medel som man kan använda för att få bort färgen och är skonsamt mot fönsterglas, (som inte är svinto eller medel som folk refererar till "poff").
Rakbladsskrapa
Citera
2019-04-16, 19:41
Medlem
Rassas avatar
Citat:

Tvätta rent med T-röd på området och använd sedan ett nytt rakblad för att skrapa bort färgen. Byt rakblad så fort det börjar bli slött.
Citera
2019-04-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxor4
Rakbladsskrapa
jag skriver medel för att jag inte vill riskera att skrapa glaset, salafisten innan mig har skrapat sönder fönstret.

kan lacknafta vara något eller är det brandfarligt? finns det något som inte är brandfarligt för jag är inte pålitligt.
Citera
2019-04-16, 19:57
Medlem
Stardragons avatar
Citat:
jag skriver medel för att jag inte vill riskera att skrapa glaset, salafisten innan mig har skrapat sönder fönstret.
Så länge du inte trycker in hörnen på rakbladet, utan håller det parallellt med fönstret så blir det inga repor. Det är det mest effektiva sättet att ta bort färgen.
Citera
2019-04-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stardragon
Så länge du inte trycker in hörnen på rakbladet, utan håller det parallellt med fönstret så blir det inga repor. Det är det mest effektiva sättet att ta bort färgen.

helt medveten om att det är bästa sättet, det har en målare som är gammal i gemet sagt men jag kommer att fucka upp det och jag vill inte repa glaset mer. om salafisten innan mig inte hade repat glaset hade jag testat rakblad och inte brytt mig om att skapa ett inlägg.
Citera
2019-04-19, 09:51
Medlem
LagomLats avatar
Fråga efter "Bums" i färgaffären.
Köp även maskeringstejp och skyddshandskar.

LL
Citera
2019-04-19, 11:40
Medlem
Rakblad funkar bra
Citera
2019-04-19, 14:11
Medlem
fönsterglaset skall var blött när man använder rakblad annars finns risken att där kan bli repor i glaset

t
Citera
2019-04-19, 21:43
Medlem
killawifes avatar
Förtunning/thinner löser upp färgen effektivt. Lacknafta fungerar men det tar längre tid.
Citera
2019-04-21, 10:21
Medlem
Rakblad, lacknafta, rödsprit, thinner, Svinto. Allt detta funkar och repar inte glaset om man vet vad man gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in