2019-04-22, 12:00
Medlem
Väldigt missvisande rubrik, det handlar om några invånare. Och då rubriken tycks vara ett citat ur Expressen kanske någon åtminstone kan sätta ett par citationstecken runt den?
Citera
2019-04-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det finns två sanningar att förtälja här. Den ena är att dagens monetära system och jakten på tillväxt kräver ett minimum av arbetslöshet, precis som du säger. Denna faktor kallas NAIRU. Finns lite förklarat här:

https://cornucopia.cornubot.se/2014/...ngden-och.html
https://cornucopia.cornubot.se/2011/...och-nairu.html

Men att nå noll arbetslöshet är möjligt, precis som Tyskland gjorde innan det andra iscensatta kriget. Men då krävs det extraordinära metoder som våra herrar inte tycker om.

Tack för input, jag läser gärna på och lär mig nya begrepp.

Det är tacksamt.

Jo jag vet att det är möjligt...Att ha noll arbetslöshet, man kan ju ha ett förbud som förr i tiden. Att den inte existerar, Som att kalla den för lösdriveri
Citera
2019-04-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vill du inte jobba med ogräs som arbetslös så finns A-kassa som du själv betalar in, det är en försäkring. Att det alltid finns arbetslöshet i ett samhälle är inte samma sak som att samma personer alltid är arbetslösa. Du blandar ihop helt olika saker i ditt oförstånd. Vidare finns inget som säger att man måste bli försörjd av andra bara för att man är arbetslös. Jag tycker du ska sluta pseudoakademisera din lathet och ditt parasiterande, ditt icke-arbete behövs inte och det är inte hjälpsamt för någon, allra minst dig själv.

Det är en mycket bredare sanning än så.

Nej dom flesta vill faktiskt jobba och det vet jag genom att talat med många människor. Talar du med sjuka förtidspensionerade så vill många av dem faktiskt ha ett jobb att gå till när det kommer till kritan. även en hel det långtidsarbetslösa vill faktiskt jobba... men här har vi en stor skala på allt möjligt folk.

Lite så där halvtrasigt folk om man säger så. Träffat på en här som är så fet så man fattar inte hur personen kan gå hundra meter ens. Bara man personen så fattar man hela konceptet liksom och varken du eller jag hade anställt den personen.

En annan jag löst känner till är så jävla krånglig så du hade vart förbannad hela tiden...

Du vet lite sådär allt möjligt folk på en vanlig jävla arbetsplats i dag har ju trotts allt en hel del udda typer, en del så jävla krångliga så att dom får gå själv för ingen vill jobba ihop eller så har dom själva valt det. men dom är ofta ena jävlar på att jobba och på något sätt går det ändå ihop för en firma och då är det ju inget större problem så sätt.

Men en del är faktisk så jävla krångliga att ha att göra med så att ingen vill ha dom någonstans och det är nog där skon klämmer trotts allt.

Vi har en hel del sådan som går där arbetslösa och det ena av det är att :

Dom skulle kanske kunnat gått på olika projektarbeten där det ingår terapi i olika former som går ut på att hitta dom fel och brister folk har och ge dom dom verktyg dom behöver så att dom kan ändra på sig själv så att dom bättre fungerar på en arbetsplats.

Det andra är att vissa är så tappade på något sätt att här är det ingen mening alls att ens föröka och då är det betydligt bättre med hemgång (Förtidspension/Medborgarlön) rakt av.

Självklart så har vi en del som fan inte vill göra annat än att allmänt lata sig... men jag har sett att nä det är faktiskt bara en försvinnande liten del så är sådana. Jag har sett vissa som man tror är sedan men då kryper det fram något annat. Alkohol, droger.

Sen så har vi en del som faktiskt är sjuka, där är jag kluven något... Vissa verkar ha en tendens att gå hem för inget, medans man kan arbeta. men många är faktiskt sjuka på riktigt.

Dessutom så har vi ju nu ett system som inte är att leka med. Man kan sjukskriva sig i 90 dagar men efter det så börjar FK ifrågasätta allt så mycket man kan göra det.

Man får nej när kunniga läkare säger att personer är sjuka.

Det är igen dans på rosor att gå hemma i dag.

Dessutom så har du en till viktig faktor,,, Den största. Vi ska jobba tills vi är 75 sägs det. Vi har otroligt stressiga arbeten i dag så det där kommer inte hålla.

Är själv inom bygg och det är få som ens håller till dom är 65 inom det jag håller på med så det där kan dom hålla på och fantisera om hur dom vill men det finns ingen verklig förankring annat än på dom jobb där man sitter på sina arslen och inte gör nått.

Pension blir urusel och man tvingas ändå söka bidrag och kommer vi ens ha kvar nån pension ? Vad har vi då för incitament för att arbeta. Det är en stor faktor tycker jag...

Dessutom när vi har dessa skatter men snart inte får nått.

För mig så har allt minskat, min skatt som jag drar in går till invandringen och det vill inte jag vara med att bidra till. jag vill heller inte slita på min kropp i onödan om jag ändå ska jobba till 75 så har jag många många år kvar att jobba på så vad gör det då om jag håller mig hemma ett år.

jag är hellre hemma och tränar och bygger upp kroppen vilket jag faktiskt gör just nu efter en jävla smäll förra året då jag gick in i väggen. Noll stöd av min arbetsgivare...med mera vilket gett mig ett rejält uppvaknande och en helt annan strategi för mitt framtida liv. Kommer börja jobba igen när jag känner mig stark och redo för att göra det. just nu tycker jag inte att jag vill utsätta en arbetsgivare för an massa sjukskrivning som bara blir nån kostnad. Det är varken kul för mig eller honom.

Det vore en annan sak om systemet vore mer flexibelt till den problematik jag faktiskt har. Jag kanske orkar jobba fullt en månad, nästa inte alls, nån vecka kanske jag orkar heltid nästa på halvtid lite på radom... men systemet fungerar inte så fexibelt och det är inte mitt fel.

Därför så vill jag ha ett sabbatsår nu... jag skulle kunnat plugga men jag vågar inte för om jag blir sjuk så blir man återbetalningspliktig och det har jag inte råd med.

Hur som jag kommer nog vara mycket bättre om ett år och då jobbar jag och självklart så kommer jag göra det om jag kan och någon vill ha mig. inom bygg kommer jag nog inte orka rent fysiskt och klarar inte alls samma stress längre så vi får se. ?

Som sagt jag går in i en helt annan strategi och kommer mer tänka på mig själv än någon annan och det är samhället som visar för mig att jag ska tänka så.
Senast redigerad av Brodrude 2019-04-22 kl. 13:20.
Citera
2019-04-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Märkligt att folk har så skevt perspektiv. Redan på 60-talet visste ledande politiker att :

Invandrare var överrepressenterade i brott med en faktor på flera hundra procent
Invandrare av utom-europeeisk härkomst kom inte i jobb(i och med turkarnas invasion på 60-talet)
Invandrare av skapade ghetton(Rinkeby förvandlades snabbt från blomstrande funkisområde till ghetto)
Invandrare anpassade sig inte alls.

Därmed vet vi att det är en agenda som har genomsyrat invandringen.

Vi vet att Palme var Wallenbergarnas springpojke och att Palme blev medbjuden på diverse globalistmöten bland annat Bilderbergermötena av just Wallenbergarna. Vi vet att Wallenbergarna
har starka kopplingar till Rotschildfamiljen - zionister som följer och stödjer Kalergiplanen.

Det är en agenda och ledande politiker fortsätter följa agendan till punkt och pricka. Vi vet att
agendan är TOPPPRIORITET för eliten eftersom att Lööf fick inbjudan till Bilderbergerkonferensen just på grund av hennes Invandrings-älskande antisvenskistiska tankesätt.

Invandringen är en scam ämnad att förstöra Svea Rike permanent och med det Svenska folket.
Jag vet inte. Hur vet du att det stämmer?
Med "det" menar jag allt som du påstår att "vi vet".
Jag frågar seriöst.
Citera
2019-04-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Exakt HUR nyttjar man dom?
Att skicka dom till landsbygden är väl inte att nyttja.
Vad ska de göra där? Annat än "dö av tristess" och leva på existensminimum?

Att leva så eller att leva i en konfliktfylld hembygd är inte att välja mellan bra och dåligt.

Man kan kanske sälja jaktupplevelser? Tror det är folk som kan betala bra för att jaga en riktig brun i Sveriges skogar.
Citera
2019-04-22, 15:37
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ibland är det rasism och andra gånger så handlar det om olycksfall i arbetet, så att säga. Hur ska barnen kunna växa upp och bli fullt fungerande vuxna människor i det här kaoset som skiftar form med etnicitet?
Citera
2019-04-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Ja, eller varför inte ett annat land, där han helt slipper svenskar?
Han kan ta med sig svenskhataren restad.

Egentligen tror jag just detta är den mest framkomliga vägen för det kommande Sverige som kommer att falla i bitar på grund av stor immigration, dålig integration och eventuell muslimsk dominans.

Maximal segregering på olika orter. De som vill ha Malmöstilen flyttar till den typen av städer och de som vill ha Staffanstorpsstilen flyttar till den typen av städer.

För det är bara att inse att någon AfS-repatrierning kommer inte ske inom rimlig tid och snart är det garanterat för sent. Det bästa som kan hända med de förutsättningar är att folk delar upp sig och får det som de vill. Att muslimerna vill leva separerat vet vi redan, likaså huvudparten av de som röstar på SD. Så blir det upp till var och en i mittfältet att bekänna färg. För att fortstätta bo i något höginkomstghetto med 1% muslimer och hålla på att skrika om fascism håller inte när det går så bra att flytta till multikulti.
Citera
2019-04-22, 18:34
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Tja, fast rikspolitiken är som regel en lååångsam process. Särskilt i de större partierna. Även Ebba är ju i stort sett en testballong för M i detta fall. Hon har mycket starkare ställning i sitt lilla parti än vad Ulf har i sitt. M är betydligt mer trögt att navigera. Det behöver ju inte heller vara en "testballong" sanktionerad av partiledningen. M är ett stort spretigt parti, och Sonesson verkar ju ha rätt många vänner i olika skikt av partiet.

Nja, KD har över 20.000 medlemmar, även om det bara är hälften av moderaternas 45.000 så är det en tillräckligt stor volym medlemmar för att erbjuda stora utmaningar inom en organisation. Väljarmässigt har de gått från att vara uträknade för ett år sedan till att snart utmana moderaterna storleksmässigt. KD är ingen testballong. Det finns inte mycket alternativ för dem om de inte vill hunsas av C och L. Att M är spretigt kanske beror på gamla synder och en historiskt sett för svajig politik som tilltalat ett för brett urval människor som nu skall samsas under samma tak
Citera
2019-04-22, 18:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Man borde kunna lösa dessa problem tycker jag. Rasism är hemskt att bli utsatt för, inte minst för barn. Det är verkligen synd att rasismen i Sverige fått sådan spridning. Tragiskt på alla sätt.

En pragmatisk lösning vore att separera människor och inte tvinga vitt skilda folk att trängas och trampa varandra på tårna. Man skulle kunna tänka sig en drastisk lösning där svenskar exempelvis lokaliseras till Sverige och araber till arabvärlden. Vill man besöka varandra så ska det givetvis vara möjligt för den lilla klick som gillar att upptäcka främmande kulturer.

Vad tror ni? Är fullt medveten att detta är ett lika drastiskt förslag som att avföring bör placeras i toaletten, men värt ett försök. Tänk på barnen!
Genialt! Att ingen tänkt på det.
Citera
2019-04-22, 19:06
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Egentligen tror jag just detta är den mest framkomliga vägen för det kommande Sverige som kommer att falla i bitar på grund av stor immigration, dålig integration och eventuell muslimsk dominans.

Maximal segregering på olika orter. De som vill ha Malmöstilen flyttar till den typen av städer och de som vill ha Staffanstorpsstilen flyttar till den typen av städer.

För det är bara att inse att någon AfS-repatrierning kommer inte ske inom rimlig tid och snart är det garanterat för sent. Det bästa som kan hända med de förutsättningar är att folk delar upp sig och får det som de vill. Att muslimerna vill leva separerat vet vi redan, likaså huvudparten av de som röstar på SD. Så blir det upp till var och en i mittfältet att bekänna färg. För att fortstätta bo i något höginkomstghetto med 1% muslimer och hålla på att skrika om fascism håller inte när det går så bra att flytta till multikulti.

De rika är redan segregerade, de kan nog fortsätta att låtsas vara älskare av den muslimska livsstilen, de har ju en muslimsk granne från Indien som är forskare och välbeställd, är inte muslimerna i Rinkeby likadana?

Det nya kommer vara vanliga svenskar som drar sig till billigare men svenska stadsdelar/kommuner. Inte bara SD-are utan MP-are också. De enda svenskar som kommer bo hos migranterna är de fattiga, socialt utslagna, och pensionärer som börjat bli senila. Där kommer många svenskar att bli integrerade till mångkulturen. De finns redan, blonda svenskar som bryter på rinkebysvenska och är halv- eller helkriminella.
Citera
2019-04-22, 19:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag misstänker det men det går inte att se. Brukar man inte skriva ut vem som skrivit reportaget även om det är bakom betalvägg? Är det någon som har betalat för expressen som kan se vem som skrivit det?
Reportern Fredrico Moreno har skrivit detta på redaktöten Saba Bene Perlenbergs uppdrag.

Fredrico och Saba driver kampanj mot Staffanstorp sedan ett år tillbaka. Fredrico har skrivit en del om Malmögangsters och har på det viset kommit i kontakt med Osman.
Citera
2019-04-22, 20:11
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Bara detta:
"Det säger flera familjer med invandrarbakgrund som larmar om att deras barn numera diskrimineras, separeras från andra elever i skolan och dagligen får höra glåpord."

Det är lika sannolikt som att ett gäng svenskar skulle hällt mjölk över somalier nånstans i Småland för några år sedan, för att de skulle bli vita.

Utlänningar använder sin egen kultur för att förklara sådant som inte existerar i verkligheten. Svenskar skulle aldrig komma på tanken att hälla mjölk över negrer för att göra dem vita, lika lite som de skulle separera utländska barn från svenska i skolan. Det är lögn, lögn, lögn. Är det någon som dagligen för höra glåpord så är det alla "svennehoror", och det är Ardian Osmanis barn som står för mobbningen.

Självklart måste sossemedia svart- och brunmåla Staffanstorp så mycket de orkar, eftersom en M- och SD-ledd kommun äntligen tar itu med problemen som sosseriet har skapat och försökt sopa under mattan i decennier. Heja Staffanstorp!
Jag tror du slog huvudet på spiken här.

Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Ett sunt land med bevisligen en hyfsad sund regering och riksdag.
Jag har förstått att tjänstepensionen är rimligt beskattad där för en svensk som flyttar dit.
Magdalena Andersson arbetar hårt för att försöka stoppa det men vi får se vad hon kan göra.
Portugal, kan vara en framtidslösning.
Har också lekt med tanken, bättre klimat där på flera sätt.

OnT: Typisk vänstermuppsjournalistik, inget att bry sig om då det knappast kan finnas många läsare kvar som vill betala för propagandan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in