2019-04-19, 08:54
Medlem
Jag skrev tidigare om en olycka jag varit med om. Har lämnat in till försäkringsbolag och de ringde upp igår och berättade att jag skulle få pengar.

Jag vet inte hur mycket och har googlat lite på ersättningar vid amputation av kroppsdel(förlorade del av ringfingret) men förstår inte siffrorna i tabellen för ersättning. Är det någon som månne kan förklara vilken summa det kan röra sig om? Sveda och värk verkar jag få runt 2500 för iaf, sen får jag för förlorad arbetsinkomst och lite för min cykel och läkarbesök och mediciner.

Jag vet att jag inom närmaste tiden kommer få ett brev med specifika uppgifter, men jag är mest nyfiken vad jag kan ha att förvänta mig

Om man hypoteteiskt får pengar tillbaka på jobbet för sjukhusbesök ska man hypoteteiskt ta med den summan ändå?
Citera
2019-04-19, 09:00
Medlem
Finns ju inte en chans i världen för oss att veta hur mycket du förlorat i arbetsinkomst, vad din cykel kostade eller vad läkarbesök och mediciner har kostat.
Citera
2019-04-19, 10:55
Medlem
Cykeln är väl det väsentliga i detta fall, för medicin och läkarbesök är ju inte dyrt. Vad var det för cykel och hur skadad blev den?
Citera
2019-04-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Finns ju inte en chans i världen för oss att veta hur mycket du förlorat i arbetsinkomst, vad din cykel kostade eller vad läkarbesök och mediciner har kostat.

Jag tänkte främst på tabellen som finns för ersättning pga amputationen
Citera
2019-04-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Cykeln är väl det väsentliga i detta fall, för medicin och läkarbesök är ju inte dyrt. Vad var det för cykel och hur skadad blev den?

Den vet jag redan att jag får en tusing för
Citera
2019-04-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag tänkte främst på tabellen som finns för ersättning pga amputationen
Tabellen vi inte har fått se?
Citera
2019-04-19, 13:56
Medlem
Citat:
Tabellen vi inte har fått se?
Den hos trafikskadenämnden. Tre olika tabeller
Citera
2019-04-19, 16:07
Medlem
xposures avatar
Tabellen antar jag är samma som jag fick när jag var med dom en trafikolycka för snart 15 år sedan.
Ju äldre du är desto mindre får du.

Nu vet jag inte hur pass bestående men du fått av detta, men en sak ska du veta:
Ditt försäkringsbolag vill betala så lite som möjligt.
Börjar de trilskas och skadan är allvarlig så anlita en advokat att föra ärendet åt dig.
Men detta är också en jävla karusell med byråkrati, olika läkare som ska undersöka dig osv.
För min del så tog det nästan 10 år att få försäkringsbolaget att medge att min skada var betydligt allvarligare än det en försäkringsläkare som jag aldrig träffat påstod.

Men jag fick också ut drygt 200k mer än vad försäkringsbolaget i början ansåg som skälig ersättning innan de ville avsluta ärendet.
Citera
2019-04-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Tabellen antar jag är samma som jag fick när jag var med dom en trafikolycka för snart 15 år sedan.
Ju äldre du är desto mindre får du.

Nu vet jag inte hur pass bestående men du fått av detta, men en sak ska du veta:
Ditt försäkringsbolag vill betala så lite som möjligt.
Börjar de trilskas och skadan är allvarlig så anlita en advokat att föra ärendet åt dig.
Men detta är också en jävla karusell med byråkrati, olika läkare som ska undersöka dig osv.
För min del så tog det nästan 10 år att få försäkringsbolaget att medge att min skada var betydligt allvarligare än det en försäkringsläkare som jag aldrig träffat påstod.

Men jag fick också ut drygt 200k mer än vad försäkringsbolaget i början ansåg som skälig ersättning innan de ville avsluta ärendet.
Skickade med akutanteckning och polisrapporten inklusive vittnen.
Citera
2019-04-19, 16:23
Medlem
xposures avatar
Citat:
Skickade med akutanteckning och polisrapporten inklusive vittnen.

Det är bara början ifall du ska dra det vidare.
Citera
2019-04-19, 18:38
Medlem
Citat:
Den hos trafikskadenämnden. Tre olika tabeller
Svårt att ta en hint? Om du begär hjälp för att tolka en tabell är det väl ändå inte för mycket begärt att du även länkar tabellen?
Citera
2019-04-19, 21:01
Medlem
Citat:
Svårt att ta en hint? Om du begär hjälp för att tolka en tabell är det väl ändå inte för mycket begärt att du även länkar tabellen?

Jag satt med mobilen och kan inte länka med den, så jag ber om ursäkt för att detta skapade problem. Jag tänkte att det jag skrev skulle vara tillräckligt för att du kunde googla.

https://www.trafikskadenamnden.se/sk...ing/#Link12056

Mentabellerna förstår jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in