Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Du säger alltid det, precis som alla andra extrema veganer.
Det blir inte mindre sant bara för att du kallar oss "extrema veganer".
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Näringslära hit och dit, blablabla.
Ja, du vet, sån där tråkig vetenskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Jag kan inte förklara det. Ingen kan det. Har ingen aning, men visst det kan vara genetiskt.
Självklart kan du inte förklara det eftersom det är skitsnack. Nej, det har inget med genetik att göra.
Jag är genetiskt insatt på riktigt, jag har bland annat testat mig själv genetiskt, diskuterat populationsgenetik i över 10 år nu osv, och jag kan säga dig att enligt min expertis, så fort jag hör någon hänvisa till "genetik", så innebär det att han inte vet vad han snackar om. Rich Piana körde ofta med "genetics" kortet när han inte kunde förklara saker och ting. Det är ett bullshit argument som korkade n00bs ofta kör med för att låta smarta och för att låta som om de vet vad de snackar om, bland annat eftersom det är svårt att ifrågasätta skitsnackarens teori, när han vagt hänvisar till "genetik", som kan vara precis vad som helst och som inte går att kolla upp.
Självklart har genetik en viss betydelse, men
genetics is not destiny. Vi kan påverka väldigt mycket med kosten. Inte allt givetvis, jag menar, vi kan t.ex. inte nyttigt äta oss till en 200 i IQ, men du är vad du äter, verkligen. Och om en vegansk kosthållning har krånglat för dig tidigare, så beror det på att du inte gjorde den rätt, inte att du av genetiska skäl inte klarar av en vegansk kost.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Vissa fixar det medans andra inte gör det. Spelar lixom ingen roll vad du säger.
Jo det spelar roll vad jag säger eftersom jag till skillnad från dig vet vad jag snackar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Faktum kvarstår att en hel del mår skit på veganskt. Pålästa som icke pålästa.
Har du överhuvudtaget testat att köra veganskt? Och framförallt, har du testat det med en bra multivitamintablett? Vad har du emot multivitaminer/kosttillskott förresten? Var kommer din iGnorans ifrån i den frågan? Du är ju totalt vidskeplig och irrationell när du börjar yra om vitaminpiller.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Klarar inte magen av fibrer och stora mängder kolhydrater så gör den inte det.
Fibrer är som sagt ett essentiellt näringsämne. Det enda du kommer utveckla när du stryper kosten på fibrer, är tarmcancer, magcancer, analcancer och liknande tumörer i den trakten. Och diabetes också då givetvis, eftersom fibrer är viktigt för att reglera sockerintaget osv. Fibrer är också viktiga för att reglera LDL och HDL osv. Fibrer i form av prebiotika behövs också som näring till din tarmflora (de goda bakterierna i din tarmflora kan utvinna energi från fibrerna, därav "prebiotika"). Kort sagt, så är dietärt fibrer mycket viktigt för välmåendet. Ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen, är ju inte ett ordspråk utan anledning liksom, och man syftar såklart på äpplets fiberinnehåll.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Just därför som så många mår mycket bättre när de inkluderar kött mm och utesluter grönsaker, frukt, nötter och havre.
Fast det här är ju verkligen iDiotkost.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Hur ska jag kunna fråga henne? Hur många tror du inte skriver på hennes videos?
Otroligt om hon skulle ta sig tid att skriva upp allt hon käkat under flera år till en random snubbe på nätet.
Men tycker du inte att du och andra som köper hennes skitsnack, gör det utan krav på motprestation? Hur kommer det sig tror du, att så fort någon säger "jag mådde dåligt av veganism" så tolkar ni det genast som gospelsanning, men när vi andra veganismförespråkare hyllar veganism, ja då blir genast du och dina gelikar aggressiva och går till attack?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Jag väljer att tro på det hon säger då jag själv varit i den situationen. Min flickvän som va vegan hade liknande problem som hon och hennes kille. Varför hon skulle ljuga förstår jag inte heller.
Fast vad får dig att tro att du och/eller din flickvän är kompetenta nog för veganism? Seriös fråga. Liksom, har tanken aldrig slagit dig att det är fel i skallen på dig och att det är därför du inte klarade av att köra veganskt?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheRageInsideMe
Hela hennes youtube kanal byggdes på veganism. Fatta hur många fans hon förlorade genom att erkänna att hon inte längre är vegan.
Osannolikt att hon gjorde det för uppmärksamhet som du påstår.
Vem vill förlora tittare och pengar lixom? Makes no sense what so ever.
Hon verkar inte ha förlorat några prenumeranter överhuvudtaget sedan hon postade det klippet, eller så fick hon lika många som hon förlorade:
https://socialblade.com/youtube/c/bonnyrebecca/monthly
Sedan kan man ju ifrågasätta varför du presenterar någon blåst 20-årig fjortis som en auktoritet i den här frågan? Att hon har några hundratusen följare betyder ingenting; det gör henne liksom inte mer kompetent inom veganism, ju fler följare hon har. Näringslära är visserligen inte raketforskning, men det är ändå ett invecklat område där man måste ha bra koll på ett tiotal olika näringsämnen.
Jag har en utmaning till dig dock: jag kan ge dig några veganska recept som du kan köra i någon månad, och om du påstår att du mår dåligt av det därefter, så ljuger du helt enkelt. Deal?