Citat:
Ursprungligen postat av
JihadJohn
Hall! Tnkte att jag kunde skicka ivg ett pm till dig med lite frgor d du verkar veta vad du pratar om, men har inte tillrckligt med posts s frgar hr.
Tycker du jag ska kpa bitcoin via bt.cx eller rekommenderar du ngon annan sida? Lste nnstans att det var dyrare att kpa dr n p annat hll?
Vart kan jag kpa Eos och Pundi X, har du ngon aning?
Br jag tnka p ngot speciellt innan jag ger mig p detta?
Tusen tack fr tidigare svar i trden, det uppskattas!
De svenska sidorna jag knner till r Safello och BTCX. Jag har fr mig avgifterna r lite lgre p Kraken, Bitstamp eller Coinbase om man ska kpa lite strre summor via bankverfring.
Jag r intresserad av Bitcoin och hade aldrig kpt EOS eller PundiX och jag kan frklara varfr.
Bitcoin har samma egenskaper som guld fast bttre och konkurrerar med guld om att bli global sparform, reservvaluta och hedge emot inflation. Allt guld r vrd $8 trillion och Bitcoin r vrt $150 billion s det finns fortfarande flera tusen procent potentiell uppsida kommande 2, 5, 10 ren om man sakta men skert kper Bitcoin fr sparande.
EOS och PundiX r spekulation i att dessa "fretag" fortfarande kommer finnas kvar, att det som de erbjuder kommer anvndas och att deras "token" p ngot stt ska f vrde ifrn detta. Frn en dag till den andra kan de ndra inflationen s ens innehav urgrps. Man r helt i hnderna p ett centraliserat projekt.
Bitcoin r ett helt decentraliserat protokoll dr inflationen r skrivet i sten. Utan central organisation som dikterar frndringar i grundprotokollet. Det finns ett github-repo dr open source utvecklingen sker, och det sker konstanta s kallade soft-fork uppgraderingar vilka alltid r baktkompatibla och opt-in.
Jag sger inte att det inte finns en chans att EOS eller Pundix har en chans att verprestera Bitcoin i avkastning kommande 3, 5, 10 ren men det finns en skillnad mellan dessa "produkter" Bitcoin vs resten.
Det gr se hur mycket vrde som verfrs i Bitcoin-ntverket dagligen och Bitcoin utklassar allting just nu och troligtvis i framtiden. Det finns fundamenta.