2023-11-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
September -17 s gick BTC frn 3.7k till 20k i december
Oktober -20 s gick BTC frn 10k till 65k i april.

S nej, det r br inte vara omjligt att n 100k till april -24. Chansen r tillrckligt stor fr att jag inte skulle vilja hoppa av tget och riskera missa hoppa p det fr att EVENTUELLT lyckas trade:a till mig ngra f % fler BTC.

Det lter jag vara osagt tills den dagen vi str dr. Det kanske finns en mycket rimlig anledning till att BTC ntt 100k s fort, eller s finns det inte det.

Jag vet bara att:
* Antalet Bitcoin till frsljning r vldigt lgt. Antalet hodlers r rekordhgt
* Att ett godknnande av ETF:erna skulle ppna upp fr enorma summor av institutionella pengar.
* Vi har en halvering om ett par mnader.

100k knns inte jttelngt bort oavsett...

jadu, bda dina exempel r ngra mnader efter halveringen...
Citera
2023-11-08, 20:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
En del sger en bitcoin ska bli vrd 10 miljoner kronor?
Kan ni med 50 ord frklara hur det r mjligt?
Studera denna och reflektera ver vad som hnder med Bitcoin nr vissa av vrdena knutna i andra tillgngar flytas ver till Bitcoin, som r en s mycket verlgsnare tillgng.
https://www.visualcapitalist.com/all...lization-2022/

Citat:
21 miljarder x 10 miljoner ?
21 miljoner x 10 miljoner kanske du menar?
Senast redigerad av Leaston 2023-11-08 kl. 20:48.
Citera
2023-11-08, 20:38
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Studera denna och reflektera ver vad som hnder med Bitcoin r vissa av vrdena knutna i andra tillgngar flytas ver till Bitcoin, som r en s mycket verlgsnare tillgng.
https://www.visualcapitalist.com/all...lization-2022/

21 miljoner x 10 miljoner kanske du menar?

Ok!!
Citera
2023-11-08, 20:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
jadu, bda dina exempel r ngra mnader efter halveringen...
Bda exemplen var hur Bitcoin kan rra sig exponentiellt (+500%) under ett par mnaders tid. Det har hnt flera gnger frut och skulle det hnda igen s kan vi hamna p mellan 100k till 150k till april.

Men kanske r vi inte i den exponentiella fasen n, utan spenderar tiden fram till nsta hst att g upp mer lngsamt till sg 80-100k, fr att sedan g in i den exponentiella fasen till 300k-500k s r inte jag den som tackar nej.
Citera
2023-11-08, 20:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ok!!

Den hr kan vara vrd att reflektera ver ocks: https://bilddump.se/bilder/202311082...14.136.235.png

...eller den hr: https://www.blockchaincenter.net/sta...bow-chart.html
Senast redigerad av Leaston 2023-11-08 kl. 20:50.
Citera
2023-11-08, 20:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
...eller den hr: https://www.blockchaincenter.net/sta...bow-chart.html
Haha! Menar du regnbgen dr de var tvungna att lgga till en extra frg i efterhand frra ret nr grafen inte lngre passade? Postar du fortfarande serist den bilden allts?
Citera
2023-11-08, 21:01
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Haha! Menar du regnbgen dr de var tvungna att lgga till en extra frg i efterhand frra ret nr grafen inte lngre passade? Postar du fortfarande serist den bilden allts?
Vad tror du sjlv om prisutvecklingen, du som har s mycket sikter om andras?
Citera
2023-11-08, 21:07
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
En del sger en bitcoin ska bli vrd 10 miljoner kronor?

Kan ni med 50 ord frklara hur det r mjligt?

21 miljarder x 10 miljoner ?

Brja med att rkna ihop vrdet av alla fiatvalutor i dag och dividera med 21 miljoner (inte miljarder).

Men bitcoin kommer troligen att dra till sig mer kapital n fiatvalutorna har gjort under sin tid, eftersom den fungerar som vrdebevarare, s egentligen br du ta vrdet av alla fiatvalutor, plus vrdet av en stor del av allt guld, plus vrdet av en viss procent av alla vrldens brsvrden, plus en viss procent av alla vrldens fastighetsvrden, plus en viss procent av alla vrldens statsobligationer och dividera med 21 miljoner fr att f fram ett rimligt vrde p bitcoin i framtiden.

Bara vrdet av alla USD (m2) rcker fr ett bitcoinpris p ungefr en miljon dollar, med dagens dollarvrde.

https://tradingeconomics.com/united-...oney-supply-m2

I korthet:

bitcoins framtida pris = en stor del av hela vrldens finansiella vrden / 21 miljoner
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-11-08 kl. 21:59.
Citera
2023-11-08, 21:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vad tror du sjlv om prisutvecklingen, du som har s mycket sikter om andras?
Jag har otaliga gnger sagt att det r ointressant att gissa priser fram och tillbaka (p en uppenbart bedrglig marknad). Jag diskuterar i frsta hand fundamenta och du vill bara kommentera priser.

Dock noterar jag att du r mn om att snabbt skifta bort uppmrksamheten frn obekvma frgor och kommentarer.
Citera
2023-11-08, 21:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Brja med att rkna ihop vrdet av alla fiatvalutor i dag och dividera med 21 miljoner (inte miljarder).

Men bitcoin kommer troligen att dra till sig mer kapital n fiatvalutorna har gjort under sin tid, eftersom den fungerar som vrdebevarare, s egentligen br du ta vrdet av alla fiatvalutor, plus vrdet av en stor del av allt guld, plus vrdet av en viss procent av alla vrldens brsvrden, plus en viss procent av alla vrdens fasighetsvrden, plus en viss procent av alla vrldens statsobligationer och dividera med 21 miljoner fr att f fram ett rimligt vrde p bitcoin i framtiden.

Bara vrdet av alla USD (m2) rcker fr ett bitcoinpris p ungefr en miljon dollar, med dagens dollarvrde.

https://tradingeconomics.com/united-...oney-supply-m2

I korthet:

bitcoins framtida pris = en stor del av hela vrldens finansiella vrden / 21 miljoner

Nu tror jag Bitcoin kommer ta upp guldet lngt fre den ter upp USD.

Idag r Bitcoins market cap ungefr $0.7T och guldet ligger p $13T.
Nr Bitcoin var uppe p 65k s var dess market cap $1.3T vilket var runt en tiondel av guldets market cap.

Man kan fundera p hur det som idag r investerade i guld tnker nr Bitcoin brjar nrma sig 200k, eller $4T i market cap? Kommer dom tnka att det r bst att flytta lite vrden (eller allt sitt vrde) frn guldet till Bitcoin som har samma egenskaper plus massor av andra verlgsna egenskaper som guldet inte har?
Jag tror det finns goda resonemang fr att det blir ett strmavhopp (missfrst mig rtt) frn guldet nr Bitcoin nr en viss storlek, och d kan det g fort fr Bitcoin att vxa.

Ponera en framtid inom 5 r dr detta skett, dr guldet bara har en market cap p sg $5T och Bitcoin har en market cap p $13T. Det skulle betyda ett Bitcoin pris p runt $650k va?

Och d var vi bara tittat p hur flden frn guldet gtt till Bitcoin. Det r ju inte s att dom som r investerade i brser, fastigheter och allskns andra tillgngar kommer resonera srkilt mycket annorlunda n de som hade guld. Tittar vi p det s r det inga problem att spekulera om ett Bitcoin pris p ver $10M.

Frgan man br stlla sig r sledes: Hur mnga Satoshis har DU samlat p dig tills dess?

(sorry om jag terupprepar detta resonemang, men jag tycker det r intressant)
Senast redigerad av Leaston 2023-11-08 kl. 21:31.
Citera
2023-11-08, 21:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag har otaliga gnger sagt att det r ointressant att gissa priser fram och tillbaka (p en uppenbart bedrglig marknad). Jag diskuterar i frsta hand fundamenta och du vill bara kommentera priser.

Dock noterar jag att du r mn om att snabbt skifta bort uppmrksamheten frn obekvma frgor och kommentarer.
D r det rtt ointressant att hra vad du tycker om andras frutsgelser.
Citera
2023-11-08, 21:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
D r det rtt ointressant att hra vad du tycker om andras frutsgelser.
Varfr delar du den uppenbart skrattretande regnbgsgrafen som ngon seris prismodell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in