2025-02-17, 09:10
Medlem
hazenectars avatar
Dom stora indexen p ath och Bitcoin och krypto i rnnstenen. Kul!
Citera
2025-02-17, 14:35
Medlem
NathanielEssexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ok, och varfr inte manipulera ned priset mycket mer?

Fr att man vill hlla intresset vid liv, r min gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hller med dig om att det r relevant och fr lov att sga att jag hller med om fljande kommentarer, srskilt fetmarkeringar:

Kanske det? Jag r inte ngon maxi, min agenda r att tjna pengar. Hur mycket har du tjnat p Bitcoin/Bitcoin-proxys PolisenOrebro?
Citera
2025-02-17, 20:02
Medlem
Hur kan det fortfarande pstr att coins r i en bull-run? Jag menar - bull eller bear market bestms ju inte av vad folk tror uppsidan/nedsidan r, utan de facto av hur kursen utvecklat sig. Procentuellt r vi ju numera i en stabil bear market.

Fattar inte varfr folk argumenterar emot det?
Citera
2025-02-17, 20:14
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Hur kan det fortfarande pstr att coins r i en bull-run? Jag menar - bull eller bear market bestms ju inte av vad folk tror uppsidan/nedsidan r, utan de facto av hur kursen utvecklat sig. Procentuellt r vi ju numera i en stabil bear market.

Tja, bitcoin ligger 13 procent under ATH och har legat i stort sett stilla sedan mitten av november. Jag ser en ordinr konsolidering nra ATH. Vari ser du baissemarknaden?
Citera
2025-02-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tja, bitcoin ligger 13 procent under ATH och har legat i stort sett stilla sedan mitten av november. Jag ser en ordinr konsolidering nra ATH. Vari ser du baissemarknaden?

Bara fr att Apple inte gr ner ver 20% medan alla andra bolag gr det betyder inte att det inte r en bear-market.
Citera
2025-02-17, 20:46
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Bara fr att Apple inte gr ner ver 20% medan alla andra bolag gr det betyder inte att det inte r en bear-market.

Altcoinen har vl inte gtt in i ngon riktig haussemarknad alls hittills. Man fr nog hlla isr bitcoinmarknaden frn altcoinmarknaden. Finns ingen egentlig anledning till att altcoinen ska g bra bara fr att bitcoin gr bra.
Citera
2025-02-17, 21:06
Medlem
hazenectars avatar
Uppesittarkvll? Leaston?
Citera
2025-02-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
Bitcoin/Bitcoin-proxys PolisenOrebro?

Ingenting, har aldrig gt Bitcoin.

Den enda krypto jag varit inne i var i samband med Trump-coingrejen d jag kpte Solana, XRP samt nmnda coin p grund av att jag antog en effekt efter att ha hrt ett tidigt rykte om att Trump skulle fokusera p att stdja amerikanska initiativ till Krypto. Efter min snabba in-ut s har jag bara behllit en tramssumma Solana om cirka 10k sek.

S nej, jag har noll skin in the game. Mitt intresse fr Bitcoin r strikt som medel fr snabba internationella betalningar som inte gynnar valutavxlingsfretag/banker. Drmed gillar jag inga typer av svngningar utan vill ha stabila kpkraftsvrden ver tid (AKA x Bitcoin per liter mjlk fr att ta ner det i extremt frenklade termer).
Citera
2025-02-17, 21:34
Medlem
Citat:

Med bitcoin har det hittills varit s att man vet frst lngt senare om bullrun r ver.

Tex skulle vi kunna g sakta ner mot 75k i vr och sedan n 200k i oktober.
Bullmarket r ver nr det r uppenbart att btc inte kommer n ny ath p flera r.

Sommaren 2021 trodde en he del att bullmarket var ver men d brjade vi klttra p hsten igen.
Vi har sett flera gnger att i en bullmarket s har vi lnga konsolideringar vilket vi haft sedan december 2024 nu och ven om vi gr nert ett par mnader s kommer det vl inte ses som en typisk bearmarket d den frmodligen endast kommer vara en relativt kort period.

Jag r varje bear eller vill just nu fr jag tror att chansen r ungefr lika stor.
I hstas var jag 100% bulk men nn vecka efter toppen brjade jag bli vldigt tveksam och nu r jag vldigt neutral.
Tycker det vore konstigt att vi skulle sluta med endast en 90 procentig uppgng frn frra ath men samtidigt inser jag att vrldslget och ekonomin kanske inte str till bitcoins frdel just nu.
Citera
2025-02-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Med bitcoin har det hittills varit s att man vet frst lngt senare om bullrun r ver.

Tex skulle vi kunna g sakta ner mot 75k i vr och sedan n 200k i oktober.
Bullmarket r ver nr det r uppenbart att btc inte kommer n ny ath p flera r.

Sommaren 2021 trodde en he del att bullmarket var ver men d brjade vi klttra p hsten igen.
Vi har sett flera gnger att i en bullmarket s har vi lnga konsolideringar vilket vi haft sedan december 2024 nu och ven om vi gr nert ett par mnader s kommer det vl inte ses som en typisk bearmarket d den frmodligen endast kommer vara en relativt kort period.

Jag r varje bear eller vill just nu fr jag tror att chansen r ungefr lika stor.
I hstas var jag 100% bulk men nn vecka efter toppen brjade jag bli vldigt tveksam och nu r jag vldigt neutral.
Tycker det vore konstigt att vi skulle sluta med endast en 90 procentig uppgng frn frra ath men samtidigt inser jag att vrldslget och ekonomin kanske inte str till bitcoins frdel just nu.

Guldpriset r sky high och vrldslget r oskert vilket inte r bra fr btc.
Jag r bearish och har varit det i flera veckor nu
Citera
2025-02-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Guldpriset r sky high och vrldslget r oskert vilket inte r bra fr btc.
Jag r bearish och har varit det i flera veckor nu

Nja typ!

Jag har x antal miljoner i PAXG, som fljer guldet

Det ligger p 31463:- sek nu

32800:- sek 2 februari !
Citera
2025-02-18, 17:53
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Det har varit en dllig id att hodla en altcoinportflj frn topp tio i stllet fr bitcoin de senaste fyra ren, enligt denna gonblicksbild:

https://web.archive.org/web/20210219...marketcap.com/

Intressant nog var bitcoindominansen nstan exakt densamma d som nu.

Flera av dessa altcoins r nere till och med om man mter i dollar (frndringen mtt i bitcoin i parentes):

Cardano: -18 procent (-55 procent)
Polkadot: -84 procent (-91 procent)
Litecoin: -45 procent (-70 procent)
Chainlink: -45 procent (-70 procent)
Bitcoin cash: -55 procent (-75 procent)

Ether har gtt upp i dollartermer (men mindre n bitcoin): +38 procent (-25 procent)
XRP ligger klart hgre: +375 procent (+156 procent)
BNB likas: +197 procent (+60 procent)

Om man hade spridit ut sitt kapital jmnt ver alla altcoin (utom stablecoins) inom topp tio, s hade man i dag legat p -21 procent om man mter i bitcoin. Om man mter i dollar hade man legat p +54 procent.

Med en ren bitcoinstrategi ligger man p ungefr +85 procent mtt i dollar.

Det har lnat sig att inte krngla till det.

(Med reservation fr eventuella felrkningar.)
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-02-18 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in