Igår, 10:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ok, s vad r din pong, att BTC r en "safe haven" eller att du bara vill leka smart?

Vilken tillgng har kraschat 70-80% var 4:e r? 2008 r inte 4 r sen.

Det r inte s viktigt fr mig att leka smart, men du behver nog f knna att du r korkad en stund s att du tar dig tid att tnka ngra varv till.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Det r i sdana scenarion man sker sig till en safe haven. En safe haven ska inte krascha p det sttet. Varken aktiebrser eller Bitcoin r safe havens.

Till er bda: Det finns inga "safe haven" annat n i relativa termer, och vad som r "safe haven" varierar i tid och otid. Bitcoin r givetvis inget "safe haven" vare sig nu eller historiskt, men skulle kunna bli i en framtid dr nationsstater kollapsar. Du kan ju tnka tillbaka till 1930-talet i USA och fundera ver hur bra guld fungerade som "safe haven" nr USA beslutade att man skulle konfiskera guld frn sitt eget folk.
Citera
Igår, 10:51
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ok, s vad r din pong, att BTC r en "safe haven" eller att du bara vill leka smart?

Hrt talas om SAS? Facit? Ericson? Nokia? Framfab? Fingerprint? GameStop? Beyond Meat? LucidMotors? Leahman Brothers? Enron? Compaq? Fastigheter i tex Detroit, Miami, Spanien, Kina (Evergrande)?

Eller fr man bara rkna de tillgngar som INTE kraschat enligt dig?
Senast redigerad av Leaston Igår kl. 10:55.
Citera
Igår, 11:28
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hrt talas om SAS? Facit? Ericson? Nokia? Framfab? Fingerprint? GameStop? Beyond Meat? LucidMotors? Leahman Brothers? Enron? Compaq? Fastigheter i tex Detroit, Miami, Spanien, Kina (Evergrande)?

Har ngon hvdat att en enskild aktie r ett bra stt att skra upp sitt kapital och skydda det mot stora svngningar i vrde?

Du verkar lida av strre kognitiva problem n vad jag tidigare hade befarat.
Citera
Igår, 11:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Har ngon hvdat att en enskild aktie r ett bra stt att skra upp sitt kapital och skydda det mot stora svngningar i vrde?

Du verkar lida av strre kognitiva problem n vad jag tidigare hade befarat.
Bara vi r eniga om att aktier kan vara helt vrdelsa investeringar bde p kort och lng sikt samt att fretag gr i konkurs hela tiden, s r det fine med mig.

Du lider av kognitiva problem som gr det svrt fr dig att lyfta blicken.
Citera
Igår, 12:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Bara vi r eniga om att aktier kan vara helt vrdelsa investeringar bde p kort och lng sikt samt att fretag gr i konkurs hela tiden, s r det fine med mig.
Varfr skriver du om saker som inte har med diskussionen att gra verhuvudtaget?

Du frsker dig p mrklig whataboutism som r fullstndigt missriktad.

Du och Stopp.Belagg r helt fel ute i frgan. Bitcoin r en katastrofalt dlig safe haven.
Citera
Igår, 12:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varfr skriver du om saker som inte har med diskussionen att gra verhuvudtaget?

Du frsker dig p mrklig whataboutism som r fullstndigt missriktad.

Du och Stopp.Belagg r helt fel ute i frgan. Bitcoin r en katastrofalt dlig safe haven.
Frgan jag svarade p ld:

Du r ursktad d du kom in frn sidan i diskussionen samt lider av kognitiv dissonans.

Svarar du trots allt p detta r du helt dum i huvudet.
Citera
Igår, 12:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Frgan jag svarade p ld:
Och d syftades allts p brsen i sin helhet. Brukar detta ske med ngra rs mellanrum p brsen?

Citat:
Du r ursktad d du kom in frn sidan i diskussionen samt lider av kognitiv dissonans.
Tvrtom s r det du som kom in sent och med helt fel uppfattning om mnet. mnet r allts huruvida bitcoin r ett bra stt att skra sitt kapital t ex i oskra tider. Svaret r ett entydigt nej.

Citat:
Vilken hrlig dagisniv det r p dina frolmpningar.
Citera
Igår, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det r inte s viktigt fr mig att leka smart, men du behver nog f knna att du r korkad en stund s att du tar dig tid att tnka ngra varv till.

Till er bda: Det finns inga "safe haven" annat n i relativa termer, och vad som r "safe haven" varierar i tid och otid. Bitcoin r givetvis inget "safe haven" vare sig nu eller historiskt, men skulle kunna bli i en framtid dr nationsstater kollapsar. Du kan ju tnka tillbaka till 1930-talet i USA och fundera ver hur bra guld fungerade som "safe haven" nr USA beslutade att man skulle konfiskera guld frn sitt eget folk.
Ok, s du hade ingen pong i mnet. Varfr kommenterar du ens? Ironiskt.

Du trashar trden.
Citera
Igår, 15:43
Medlem
Citat:

Du framstr inte som smart nr du r en BTC-fanboy so stop trying.
Citera
Igår, 16:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ok, s du hade ingen pong i mnet. Varfr kommenterar du ens? Ironiskt.

Du trashar trden.

Du fortstter sklla som en chihuahua. Jag gjorde en tydlig pong och svarade dessutom direkt p din frga, nmligen att Bitcoin inte r ngot slags safe haven, men det r ingenting annat heller beroende p vilket perspektiv man intar. Din infantila tanke om "safe haven" vilar p ett lst perspektiv om vrlden som r direkt kontraproduktivt om man vill frvalta vrdet av kapital, i linje med den tidiga fysikens tankar om "etern" - den objektiva referensramen fr fysikaliska fenomen (som man ju sedan insg inte existerar, utan r en frledande tanke om hur vrlden fungerar). Detta r ingen extremrelativism, utan de facto sant. Guld, fastigheter/bostder, aktiebrser m.m. har alla haft tillfllen som p ett direkt obarmhrtigt stt avfrdar tanken om att just den tillgngen skulle vara ett "safe haven." Bitcoin likas. Du r en idiot, hll kften och lr dig ngot nu istllet.
Citera
Igår, 17:36
Medlem
Ok. Ni som hnger i dessa trdar och uppenbarligen hatar BTC - r ni helt utvecklingsstrda eller har ni brnt era pengar (ls panikslt nr det brjat blsa)?

Annars, om inte ngot av de tv ovanstende kriterierna gller - vad i hela helvete gr ni hr? Ni gillar inte BTC? Bra. Fine. Gsp.
Citera
Igår, 18:36
Medlem
Citat:
Frgan jag svarade p ld:

Fast gr det att det krashar var fjrde r nr vi ocks gr upp var fjrde r?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in