2020-01-17, 14:44
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
83% r ett fullstndigt bubbel-ras. Det kallas brskrasch nr aktier gr ner 25%, mer n 30% tror jag aldrig intrffat p 1 r.

Vad skulle du tnka om bitcoin gick ner 83% frn idag? Och vad, egentligen, kan stoppa det frn att hnda?

Just nu r Bitcoin i en upptsving s jag ser p hur hgt den gr. S jag r inte orolig alls fr det. Jag blir orolig om vi inte svingar hgre n shr.

Kpare kan stoppa det frn att hnda. ven om du inte ser vrdet i Bitcoin s r det mnga som gr det.

Det handlar om sannolikheter. Nr du stller skarpa frgor till sin spets p det dr sttet s r mitt svar att det enda som r helt skert i livet r dden.

I rttsal s har jag fr mig att bortom rimligt tvivel ska vara ngonstans kring 97% vertygelse om skuld. Bitcoin kommer inte g ner 83% hrifrn. Stora fallet har varit frn 20 000$ priset r pvg upp.
Senast redigerad av Coloss 2020-01-17 kl. 14:48.
Citera
2020-01-17, 14:55
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Inget annat utom kedjebrev bygger p att man hela tiden mste hitta nya och fler kpare. Mjligen bostder p bubbelmarknader som Stockholm. Men bostder har ett minimivrde, vad det kostar att bygga dem. Bitcoins minimivrde r 0 kr.

Om vi tog bort skatten s skulle bostder kunna byggas fr en femtedel. Ett ras p 80% d ven med minimivrde.
Citera
2020-01-17, 14:57
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Om vi tog bort skatten s skulle bostder kunna byggas fr en femtedel. Ett ras p 80% d ven med minimivrde.
Du vet vl, och alla ni i trden, att det r 30% skatt p alla bitcoin-vinster?
Citera
2020-01-17, 15:02
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Just nu r Bitcoin i en upptsving s jag ser p hur hgt den gr. S jag r inte orolig alls fr det. Jag blir orolig om vi inte svingar hgre n shr.

Kpare kan stoppa det frn att hnda. ven om du inte ser vrdet i Bitcoin s r det mnga som gr det.

Det handlar om sannolikheter. Nr du stller skarpa frgor till sin spets p det dr sttet s r mitt svar att det enda som r helt skert i livet r dden.

I rttsal s har jag fr mig att bortom rimligt tvivel ska vara ngonstans kring 97% vertygelse om skuld. Bitcoin kommer inte g ner 83% hrifrn. Stora fallet har varit frn 20 000$ priset r pvg upp.
Det handlar inte om sannolikheter. Att spekulera med sina egna pengar r 100% verklighet. Du kan inte sga "med 83% sannolikhet hade jag varit miljonr". Annat n i trdar med folk som inte fattar pengar.
Citera
2020-01-17, 15:37
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Du vet vl, och alla ni i trden, att det r 30% skatt p alla bitcoin-vinster?

Ja

Citat:
Det handlar inte om sannolikheter. Att spekulera med sina egna pengar r 100% verklighet. Du kan inte sga "med 83% sannolikhet hade jag varit miljonr". Annat n i trdar med folk som inte fattar pengar.

Nh? Jaha? Jass? Vilka trdar d menar du?

Jag frstr inte vad du menar hr. Jag har ingen lust att bemta dina pstenden nr du inte backar upp dem med en frklaring.

Jag kan choppa upp ditt inlgg shr

Det handlar inte om sannolikheter. - Jag frklarade precis varfr det gr det.

Att spekulera med sina egna pengar r 100% verklighet. r det hr frklaringen? Skriver du det hr till mig? Som svar p vad?

Du kan inte sga "med 83% sannolikhet hade jag varit miljonr". Varfr skriver du det till mig?

Annat n i trdar med folk som inte fattar pengar. - Du hller en konversation med dig sjlv. Hr fr att: Du tar upp nya saker & skriver dem i svar till mig som att jag har sagt ngot om det.
Senast redigerad av Coloss 2020-01-17 kl. 16:33.
Citera
2020-01-18, 09:30
Citat:
Inget annat utom kedjebrev bygger p att man hela tiden mste hitta nya och fler kpare. Mjligen bostder p bubbelmarknader som Stockholm. Men bostder har ett minimivrde, vad det kostar att bygga dem. Bitcoins minimivrde r 0 kr.

S vad r dina Appleaktier vrda om ingen annan vill kpa dem av dig, menar du?

Det som stter vrde p guldet r till 99% funktionen som "store of value". Sedan finns det ett litet industriellt vrde, men det r bara en brkdel av detta. Vad r vrdet av guld om ingen annan vill kpa det av dig?

Vad har en 100kr sedel fr miminivrde? Vad hade en Zimbabwe* dollar fr minivrde fr 15 r sedan, och r det detsamma nu.

*input valfri valuta som varit i fritt fall.
Senast redigerad av se_dr... 2020-01-18 kl. 09:37.
Citera
2020-01-18, 12:25
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
S vad r dina Appleaktier vrda om ingen annan vill kpa dem av dig, menar du?

Det som stter vrde p guldet r till 99% funktionen som "store of value". Sedan finns det ett litet industriellt vrde, men det r bara en brkdel av detta. Vad r vrdet av guld om ingen annan vill kpa det av dig?

Vad har en 100kr sedel fr miminivrde? Vad hade en Zimbabwe* dollar fr minivrde fr 15 r sedan, och r det detsamma nu.

*input valfri valuta som varit i fritt fall.
Som mnga andra som skriver positivt hr har du inte frstelse fr "vrde". En SEK kan inte f 0 i vrde, landet Sverige med allt innehll garanterar ett visst vrde. Apple har just nu skert 1000 miljarder p banken och garanterad frsljning ngra r framt, kan kan bara f 0 i vrde nr ingen lngre vill kpa en Iphone. Guld r vackert, sllsynt, har mnga anvndningsomrden som smycket och i datorer, det mesta guld som finns gs av nationer och banker som aldrig kommer att slja och som garanterar vrdet.

Bitcoin r totalt utanfr alla mina exempel ovan. Enbart unga mn med ganska lite kapital verkar garantera bitcoins vrde, utver ett antal storspelare som gamblar med bitcoin som de vill ver andras huvuden. Jag anser att Bitcoin r ett kedjebrev eller ett ponzi scheme, och den blev det s fort jag insg att den inte har en framtid som global valuta fr enskilda personer att handla pizza fr. Hade den haft det hade jag varit totalt fr, jag anser att en digital jord-valuta hade varit fantastiskt fr hela vrlden.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-01-18 kl. 12:28.
Citera
2020-01-18, 14:47
Medlem
Stones avatar
Tyvrr kommer nog det financiella systemet byggas om frn grunden efter nsta ras. (Ngot spekulativt sagt) men att de stora financiella instituten och regeringar skulle lgga sin tillit till crypto finns inte p vrldskartan. Det kan anvndas som t ex Ripple/Moneygram och skicka pengar. DAI och Tether fr inkp som de gr i Kina (Tether).

Men jag tror att den stora massa trots allt kommer lyssna p sina banker. Men andra sidan var torrents och fildelning fel tills spotify kom. Jag r s jvla osker om jag skall hoppa p tget igen. Det vore ju sknt att tjna igen pengarna man frlorade dec 17- jan 18.
Citera
2020-01-19, 08:48
Citat:
Som mnga andra som skriver positivt hr har du inte frstelse fr "vrde". En SEK kan inte f 0 i vrde, landet Sverige med allt innehll garanterar ett visst vrde. Apple har just nu skert 1000 miljarder p banken och garanterad frsljning ngra r framt, kan kan bara f 0 i vrde nr ingen lngre vill kpa en Iphone. Guld r vackert, sllsynt, har mnga anvndningsomrden som smycket och i datorer, det mesta guld som finns gs av nationer och banker som aldrig kommer att slja och som garanterar vrdet.

Bitcoin r totalt utanfr alla mina exempel ovan. Enbart unga mn med ganska lite kapital verkar garantera bitcoins vrde, utver ett antal storspelare som gamblar med bitcoin som de vill ver andras huvuden. Jag anser att Bitcoin r ett kedjebrev eller ett ponzi scheme, och den blev det s fort jag insg att den inte har en framtid som global valuta fr enskilda personer att handla pizza fr. Hade den haft det hade jag varit totalt fr, jag anser att en digital jord-valuta hade varit fantastiskt fr hela vrlden.

Ju mer du svarar desto mer faktafel mste man adressera. Till slut blir det s mycket att diskussionen drunknar i sig sjlv. Klassiskt troll beteende.

Sorry, men du har visat att du inte kan sdant hr, utan r mer intresserad att tjafsa och ha sista ordet n att faktiskt sga ngot vettigt. Fine, lycka till med din ekonomi.
Citera
2020-01-19, 11:43
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ju mer du svarar desto mer faktafel mste man adressera. Till slut blir det s mycket att diskussionen drunknar i sig sjlv. Klassiskt troll beteende.

Sorry, men du har visat att du inte kan sdant hr, utan r mer intresserad att tjafsa och ha sista ordet n att faktiskt sga ngot vettigt. Fine, lycka till med din ekonomi.
Det stmmer, jag rapar inte upp floskler frn ngon bitcoin-fan-sida. Mina kommentarer bygger p 20 r av eget ekonomiskt handlande med en budget p 30-70 mkr. Dock inte bitcoin.
Citera
2020-01-23, 13:34
Medlem
Frbannat sknt nr man slutligen fr tummen ur och cashar in. 500.000 plus landade mitt netto p i sfren av Bitcoin. Klivit ur nu, dags fr ngot annat att analysera och frska frst sig p.
Citera
2020-01-23, 14:33
Medlem
sunrays avatar
Du kommer vl ihg att staten vill ha sin andel..

Citat:
Ursprungligen postat av Aroc
Frbannat sknt nr man slutligen fr tummen ur och cashar in. 500.000 plus landade mitt netto p i sfren av Bitcoin. Klivit ur nu, dags fr ngot annat att analysera och frska frst sig p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in