• 1
  • 2
2006-03-02, 18:47
Bannlyst
patetiskt

Sossarna letade febrilt efter något som kunde skyla över sin smutskastningskampanj.
Och detta var det bästa dom hittade ?
En humoristisk bild som givetvis Ulven måste stå och yra om i Tv.
Hon blir bara pinsammare och pinsammare.
Hon är en riktig riksnarr undrar om hon förstår själv hur korkad hon framstår i sina uttalanden ?
Citera
2006-03-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Väldigt så oväntat tyst det blev om hån mot politiker när det kom från höger och riktade sig åt vänster

Det är ingen som har stuckit under stol med att ungdomsförbund på båda sidor håller på med en massa trams. Hade det här bara gällt SSU hade ingen höjt på ögonbrynen. De avgörande skillnaderna är:

1) Det är partiet, inte bara ungdomsförbundet, som sysslat med smutskastning
2) Smutskastningen ifråga var förtal vilket är en kriminell handling och inte vilken harmlös pajkastning som helst
3) Det fanns ingen tydlig avsändare
4) En SSU-medlem gick över gränsen och utmålade Reinfeldt som pedofil. Då är det inte längre oskyldiga karikatyrer det handlar om utan anklagelser om synnerligen grova sexualbrott.

Så om du har att komma med info som gör gällande att M, inte MUF, har bedrivit anonyma smutskastningskampanjer från partihögkvaretet är jag idel öra. Om du har belägg för att MUF utmålat Göran Persson som pedofil, berätta gärna. Om inte, lägg ner insinuationerna om att vi ser genom fingrarna när skiten kommer från blått håll.
Citera
2006-03-02, 19:27
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htpc
Sossarna letade febrilt efter något som kunde skyla över sin smutskastningskampanj.
Och detta var det bästa dom hittade ?
En humoristisk bild som givetvis Ulven måste stå och yra om i Tv.
Hon blir bara pinsammare och pinsammare.
Hon är en riktig riksnarr undrar om hon förstår själv hur korkad hon framstår i sina uttalanden ?
Hon "avstår" från att polisanmäla, hahaha. Newsflash - det finns inget brott att polisanmäla dumma (s)ubba!

Förtal däremot ska naturligtvis anmälas. Hoppas bara att hela gänget som var inblandat får lida och inte bara såsse-Mats.
Citera
2006-03-02, 21:38
Medlem
Är det bara jag som tycker att det faktum att förtal-mailen kom från sossarnas partihögkvarter visar på att smutskastning inte ligger i partiets natur. Om detta var företeelse som sossarna satt i sysstem skulle de väl varit mer organisatoriskt skickliga på att genomföra smutskastningen. Tror ni inte att en person som suttit på kumla vet hur man säljer en stulen bil?
Citera
2006-03-02, 23:37
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geijer
Är det bara jag som tycker att det faktum att förtal-mailen kom från sossarnas partihögkvarter visar på att smutskastning inte ligger i partiets natur. Om detta var företeelse som sossarna satt i sysstem skulle de väl varit mer organisatoriskt skickliga på att genomföra smutskastningen. Tror ni inte att en person som suttit på kumla vet hur man säljer en stulen bil?
Med den centrala ställning som missdådaren hade i opnionsfrågor med en hustru som har data-ansvaret inom samma politiska organisation (dess högkvarter), blir din slutsats något märklig (färgad?). Med tanke på allt annat som nu framkommit, anser du inte mer sannolikt att det inträffade bara var ett i högen och att enbart det faktum att punkten för utsändningen avslöjades, gav anledning till den rad av förnekanden och tal om enskilda initiativ, som vi nu serverats!?
Citera
2006-03-03, 08:50
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Om detta var företeelse som sossarna satt i system skulle de väl varit mer organisatoriskt skickliga på att genomföra smutskastningen.

Nu vet jag inte om ditt inlägg var ironiskt, men det som visar på systematiken är att det finns flera exempel. Ena dagen är det fejkade mejl, nästa dag varulvsteckningar och antydningar om att valarbetarna måste våga skita ned sig, dagen därpå är det Reinfeldt som gör hitlerhälsning...

Dessutom så finns det gott om organiserad (s)muts från tidigare val som nu kan sättas in i ett sammanhang, eller systematik om man så vill.
Citera
2006-03-04, 13:37
Medlem
Var kan man hitta bilden på MUF-ordföranden? Den finns tydligen inte på Internet längre.

Ryanair-skandal?
http://photos1.blogger.com/blogger/1...600/annons.jpg
De flesta har säkert sett denna innan med tanke på att jag hittade den på www.flashback.se men jag tycker ändå att den är hysteriskt rolig.

// Martin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in