Citat:
Ursprungligen postat av
TinFoilHat
Såg att någon tipsade om Supremo som osså är ett gratis alternativ men har inte testat det själv ännu.
För mig uppstod problemet första gången när jag satt 60 mil bort ifrån där min dator hemma som jag ville nå stod vilket var klart surt. Jag öppnade då som sagt en ticket till TW support som löste allt tämligen omgående efter dom läst min förfrågan. Tragiskt nog så återkom problemet ideligen och det även när jag satt hemma med alla datorer i samma lägenhet å även här så öppnade jag tickets till TW som återigen löste allt ganska så snabbt men dom angav aldrig någon förklaring till varför det hela tiden ballade ur (men jag misstänker som många andra gör att det är VPN som ställer till det).
Jag tröttnade dock och gick över till AnyDesk som fungerar problemfritt precis som TeamViewer en gång tiden gjorde innan girigheten slog till hos dom.
Använder anydesk till datorn bredvid mig via mobilen...
Datorn brukar virtuellt befinna sig i Danmark via VPN. Internet har jag genom mobilt bredband, detsamna använder jag för mobilen via wifi till routern, datorn har ethernet kabel till routern
Nu till problemet:
Ungefär var 30 sekund tappar anydesk kontakten med datorn och börjar bli ganska less på det... Måste ju även öppna tangentbordet igen om jag ska skriva något, det försvinner ju varje gång den tappar kontakten. Går det att ställa om hur länge anydesk ska vänta på ny data innan den stänger ner?
Ser nu att TeamViewer funkade fem minuter i taget om man flaggans som företag, låter som en oerhörd förbättring jämfört med anydesk ...
Testar supremo nu