Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-29, 20:03
Medlem
Min installation av teamviewer har plötsligt fått för sig att jag använder det kommersiellt och inte privat!

Jag har inget företag eller är kopplad till något sånt och vad jag än gör så får jag inte bort att det tror det!

Så, jag kan bara vara inloggad 5 minuter på min andra dator i garderoben!... det är hopplöst såklart!

Vad har triggat detta, och hur fixar jag det?
Citera
2019-04-29, 21:24
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino
Min installation av teamviewer har plötsligt fått för sig att jag använder det kommersiellt och inte privat!

Jag har inget företag eller är kopplad till något sånt och vad jag än gör så får jag inte bort att det tror det!

Så, jag kan bara vara inloggad 5 minuter på min andra dator i garderoben!... det är hopplöst såklart!

Vad har triggat detta, och hur fixar jag det?

Har råkat ut för det några gånger oxå vilket förvisso har löst sig relativt snabbt (typ några timmar) genom att öppna ett ärende mot TW-support och där beskriva läget, dvs hur man använder sig utav TW.

Dock så tröttnade jag på det och har nu gått över helt till AnyDesk i stället.
Citera
2019-04-30, 16:52
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2019-05-02, 00:36
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Har råkat ut för det några gånger oxå vilket förvisso har löst sig relativt snabbt (typ några timmar) genom att öppna ett ärende mot TW-support och där beskriva läget, dvs hur man använder sig utav TW.

Dock så tröttnade jag på det och har nu gått över helt till AnyDesk i stället.

Råkade också ut för det nu, tror att det duger för mig att vara inloggad max fem minuter åt gången...

Lägger mest till länkar för nerladdning och stänger av datorn med den... Som står bredvid mig, tur det inte hände för ett halvår sen när dator var ett par km bort...

Får bli att testa Anydesk vad det lider...
Citera
2019-05-02, 20:58
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Råkade också ut för det nu, tror att det duger för mig att vara inloggad max fem minuter åt gången...

Lägger mest till länkar för nerladdning och stänger av datorn med den... Som står bredvid mig, tur det inte hände för ett halvår sen när dator var ett par km bort...

Får bli att testa Anydesk vad det lider...

Såg att någon tipsade om Supremo som osså är ett gratis alternativ men har inte testat det själv ännu.

För mig uppstod problemet första gången när jag satt 60 mil bort ifrån där min dator hemma som jag ville nå stod vilket var klart surt. Jag öppnade då som sagt en ticket till TW support som löste allt tämligen omgående efter dom läst min förfrågan. Tragiskt nog så återkom problemet ideligen och det även när jag satt hemma med alla datorer i samma lägenhet å även här så öppnade jag tickets till TW som återigen löste allt ganska så snabbt men dom angav aldrig någon förklaring till varför det hela tiden ballade ur (men jag misstänker som många andra gör att det är VPN som ställer till det).

Jag tröttnade dock och gick över till AnyDesk som fungerar problemfritt precis som TeamViewer en gång tiden gjorde innan girigheten slog till hos dom.
Citera
2019-05-03, 01:33
Medlem
Enydrions avatar
Det lustiga är att för ett halvår sen, när det funkade utan problem, så körde jag med vpn, men det har jag inte gjort på flera månader nu...

Det enda som hänt, när jag fick varningen är att jag inte använt programmet på nån vecka. Tidigare använde jag det flera gånger i veckan...
Citera
2022-01-08, 08:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Såg att någon tipsade om Supremo som osså är ett gratis alternativ men har inte testat det själv ännu.

För mig uppstod problemet första gången när jag satt 60 mil bort ifrån där min dator hemma som jag ville nå stod vilket var klart surt. Jag öppnade då som sagt en ticket till TW support som löste allt tämligen omgående efter dom läst min förfrågan. Tragiskt nog så återkom problemet ideligen och det även när jag satt hemma med alla datorer i samma lägenhet å även här så öppnade jag tickets till TW som återigen löste allt ganska så snabbt men dom angav aldrig någon förklaring till varför det hela tiden ballade ur (men jag misstänker som många andra gör att det är VPN som ställer till det).

Jag tröttnade dock och gick över till AnyDesk som fungerar problemfritt precis som TeamViewer en gång tiden gjorde innan girigheten slog till hos dom.

Använder anydesk till datorn bredvid mig via mobilen...
Datorn brukar virtuellt befinna sig i Danmark via VPN. Internet har jag genom mobilt bredband, detsamna använder jag för mobilen via wifi till routern, datorn har ethernet kabel till routern

Nu till problemet:

Ungefär var 30 sekund tappar anydesk kontakten med datorn och börjar bli ganska less på det... Måste ju även öppna tangentbordet igen om jag ska skriva något, det försvinner ju varje gång den tappar kontakten. Går det att ställa om hur länge anydesk ska vänta på ny data innan den stänger ner?

Ser nu att TeamViewer funkade fem minuter i taget om man flaggans som företag, låter som en oerhörd förbättring jämfört med anydesk ...

Testar supremo nu
Senast redigerad av Enydrion 2022-01-08 kl. 08:49.
Citera
2023-03-14, 16:27
Medlem
Enydrions avatar
Nu var det Anydesks tur att tro att jag är ett företag, har svarat dem, så får se om det hjälper, om det inte hjälper (räknar med det) så har jag beställt en till extralång dvi kabel så får jag väl ställa in en skärm till här som jag kan sätta på när jag vill styra den datorn. har en usb hub för tangentbord och mus, så får väl dra två olika usb kablar som jag kopplar om när jag ska styra andra datorn.

eller om jag byter till ett tredje fjärrstyrningsprogram.
Citera
2024-12-22, 21:10
Medlem
A.Noymans avatar
TeamViewer har börjat byta lösenord efter varje utloggning. Förr kunde man ha samma i flera veckor. Jag blev så sned på skiten så jag lade in ett personligt lösenord. Då tolkades jag som "kommersiell användare" och dirigerades till sidan för att teckna betalabonnemang. När jag tog bort det personliga lösenordet kunde jag köra som gratisanvändare igen.

Nån som har ett tips till mig? Jag använder TeamViewer för att kunna jobba hemifrån när jag är sjuk. Är jag sjuk två dagar så kommer jag alltså bara in dag 1, för dag 2 är det ett nytt lösenord.
Citera
Igår, 13:05
Medlem
TinFoilHats avatar
AnyDesk började för något år sedan strula precis som TeamViewer, trodde man var företagare och ville att man skulle köpa licens. Gick att begära upplåsning via formulär men det blev för drygt så lade ner även AD som TW.

Nu när man ger support till folk så används Quick Assist som är inbyggt i Win10/11 - lite segare att koppla upp men funkar alltid. Kräver dock att den man hjälper sitter vid sin dator och tillåter access.

Åtkomst till egna burkar hemma sker via Win inbyggda tjänst RPD/MSTSC som går via DDNS då min ISP samt VPN-leverantör endast delar ut dynamiska ip-adresser. Fungerar helt automagiskt utan att någon behöver sitta på andra sidan och släppa in en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in