Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Hon sgs ju som du sger i TS ha lmnat Livets Ord. Skulle det bara vara gjort som en ndvndighet fr att (utt) kunna bli trovrdig som partiledare och undkomma att belastas med anklagelser om sekttillhrighet?
Tja, varfr inte....fr Ebba verkar det inte finnas ngra grnser fr vad hon kan ta sig till med fr att tillskansa sig det hon vill ha. S att fejka uttrde ur Livets Ord kan nog av bde henne KD betraktas som en helt legitim handling och alls inget hyckleri, men vad med Livets Ord? Gr de sammaledes?
Frgan r hur mycket KD tl av hennes framfart i vrigt? Att hon tycker sig ha mandat att schackra med Gud det har iaf hittills haft sitt frapperande godknnande frn KD.
Vad med Livets Ords syn p avfllingar? r hon utsatt fr ptryckningar om att tervnda eller r hon bannlyst fr sitt svek mot frsamlingen? Finns det exempel p nr Livets Ord utfrt ngon form av repressalier gentemot frsamlingsmedlemmar som i deras gon valt fel vg nr de lmnar Livets ord? Svrt att tnka mig att ngot sdant mot Ebba skulle kunna ta plats utan dlig publicitet och drmed skada Livets Ord, men vem vet kanske sdant ven fr Ebba knns bst att lta ske i stillhet och tystnad.
Livets ord eller Hillsong kyrkan, eller ngon annan av de suspekta sekterna som existerar.
Jag tror inte exakt vilken man tillhr spelar s stor roll. Det finns mnga sammanhang och mnga namn p en typ av kyrka. Det vill sga amerikans inspirerade hard core frireligisa framgngs falangen.
Att Ebba och hennes frldrar lmnat den Scenen hller jag fr osannolikt. Truls tillhrde ledareskiktet. Dr frmner som siktsfretrde, rtten att dma om rtt och fel, frmnen att inte bli ifrgasatt och massor av andra frmner ingr. Aldrig att han lmnat det. Jag tror verkligen Buscharnas urtrde var ett sken-urtrde. En handling fr att frmja Ebbas karrir.
Livets ord har en dlig klang. Det skulle inte locka vljer om partiledaren var aktiv dr.
Majoriteten av maktpositionerna inom KD. Innehavs av frireligisa hemmahrande frsamlingar mer eller mindre av typen amerikans inspirerade hard core frireligisa framgngs falanger.