Flashback bygger pepparkakshus!
2006-03-02, 18:18
Bannlyst
Jag och en polare brukar spela fotboll lan i skolan för att fördriva tiden.
Grejen är att det inte funkar längre. Det har inte funkat på ett långt tag, men vi har inte orkat försöka.

Så nu tar jag mig orket till att skriva ett inlägg här för att se om någon vet vad problemet där?

Vi använder Snes, och som de som är erfarna av programmet vet så går det till så här:
Jag startar en server, och det är meningen att min kompis ska ansluta till den.
Istället så står det "waiting for connection" hur länge som helst.

Kan det vara nån brandvägg som är felet eller nåt?

Mvh.
Citera
2006-03-03, 13:24
Medlem
x-pertens avatar
Det är med största sannolikhet så att dom har spärrat portarna som spelet vill ansluta igenom. Alltid samma visa på alla skolor (inkl. min).

Det finns program som säger åt spelen att ansluta via de portarna som skolan har öppna. Men jag har inte haft orket att testa något utav dem.

/Mr.X
Citera
2006-03-03, 13:30
Medlem
Skulle ochså gärna kunna vilja veta hur man gör, själv brukade jag lira LieroX, under de värdelösaste lektionerna, men nu fungerar det inte längre att lire LieroX, multiplayer på skolans datorer, har bytt portar, men det hjälper inte.
Citera
2006-03-03, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x-perten
Det är med största sannolikhet så att dom har spärrat portarna som spelet vill ansluta igenom. Alltid samma visa på alla skolor (inkl. min).

Det finns program som säger åt spelen att ansluta via de portarna som skolan har öppna. Men jag har inte haft orket att testa något utav dem.

/Mr.X
Jaså. Jag skulle gärna vilja testa. Kan du nämna några av programmen?
Citera
2006-03-20, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ComptonAssTerry
Jaså. Jag skulle gärna vilja testa. Kan du nämna några av programmen?
Ännu en gång. Är det någon som vet vad programmen heter? Det skulle vara till stor hjälp.
Citera
2006-03-20, 11:54
Medlem
Knarkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComptonAssTerry
Ännu en gång. Är det någon som vet vad programmen heter? Det skulle vara till stor hjälp.
Skicka ett PM till x-perten. Han kanske minns vad dom heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in