Citat:
Ursprungligen postat av
Ostrastation
Fattar helt hur du tnker och hller med dig!
En sista sak jag absolut inte fattar dock, hur ska dessa fretag kunna gra massa refunds till en person, enbart efter att ha ftt ett mail och dr jag dessutom bara skrivit mina 6 sista siffror p mitt bankkort, de behver vl massa mer information n s, skerhetskod, fullstndigt kortnummer osv? Knns s mrkligt detta haha.
Nej, det behvs oftast inte, den extra information r mer fr att underltta, generellt sett s behvs frsta 6 siffror och sista 4 siffrorna i kortet bara.
terbetalningen sker genom att din ursprungliga insttning med kortet terbetalas, allts, den transaktionen som gjordes nr du satte in pengarna, den ndras status frn Completed till Refunded hos den betalningsleverantr som har anvnts. Pengarna dras frn butikens konto och skickas sen igenom alla olika ntverk, betalningsleveranren, aquiring bank, din kortutgivare, Revolut/SEB tex.
S det tex som i mitt fall, Games Artifact, de kollar i sitt betalningsystem p betalningar frn mitt kortnummer, lokaliserar de, och sen trycker de bara p en Refund knapp. Det r ganska enkelt.
Sen beror det lite p vad de har fr access/kunskap, det kan ju tex vara s att de mste kontakta sin Account Manager / Relationship manager hos betalningsleverantren fr att begra terbetalning.