Citat:
Ursprungligen postat av
Whiskra
Tog mig mer n en mnad innan jag ntligen knde mig klar med spelet. Jag brukar spela igenom spel extremt lngsamt men detta var nog rekord till och med fr mig. Men d har jag ocks gjort alla 152 shrines och tnt alla 120 light roots, hittat alla 147 Bubbul Gems, hittat alla 58 brunnar, gjort nstan alla sidequests och side adventures, och hittat 250+ korok seeds. Man har ocks farmat Silver Lynels efter varje blodsmne ett tag fr att kunna fusea de bsta vapnen och kunnat dda King Gleeoks innan de gr in i flygbombnings-fasen. Sista bossen kndes lite mesig efter att ha blivit s stark. Jag testade frst att ge mig p endgame-stllet tidigt i min playthrough men klarade d bara ngra waves av den inledande monster-armn.
Imponerande.
Jag vill s grna lska TOTK, men jag kan inte frm mig till det. Tyckte BotW var riktigt bra och hade ingenting emot att mycket teranvndes i TOTK, men spelet r rtt och sltt vervldigande.
Om du tyckte saker tog tid i BotW, rkna med att det mesta tar tre gnger s lng tid i TotK.
Sakerna jag ogillar:
Sky - besvrligt att n upp till plattformar och ofta otydligt hur man ska n till vissa stllen. Vissa r lsta tills du kommer dit via quests.
Depths - Nej, avskyr. Gillar inte mrker, gillar inte bli rdd, och de har gjort en hel jvla karta dr nere? Det blir lite mer behagligt nr man ftt klm p det, ftt batterier och kunnat lysa upp (samt frsttt hur ytan speglas i djupet).. men nd. Jag har ftt massa batterier och autobuild hoverbike + zonai armor, nd r det asdrygt att bara samla lightroots.
Tanken p att gra det till fots, usch. Jag medverkar hellre i andra mnniskors flyttstdning eller vrstdning i freningen.
Stndig armor-swapping - Glidarmor fr du ska hoppa ner i ett hl, h nej det blev varmt, byta till flame armor, h nej en frox byta till gladiator armor men bara hatten fr du mste ha flame armor... hade nskat nintendo gjort det enklare men fattar att det r komplext eftersom det finns s mnga armors och kombinationer.
Uppgradera armors - en helvetes jvla grind. Frst hitta alla delarna, sen ingredienser fr uppgradera, sen rupees..
Grottor - nej, trkigt. Svra att hitta, svra att navigera, ltt att missa grejer.
Matlagning och rupee farming - trkigt.
Jag har viss frstelse fr de som fuskar med glitches (farma star fragments och dragon parts, skjut mig nu). Kommer dock inte gra det sjlv. Men givetvis anvnds google frekvent fr att hitta den grej jag r ute efter. Att spela spelet "blind" och bara g p de hints man fr ingame, d hade saker tagit nnu mer tid.
Jag gillar verkligen att Nintendo gjort ett massivt spel med tyngdpunkt p utforska och sandbox. Det blir vad du gr det till - 100%spelaren fr ngot mastigt att bita i och casual-spelaren kan utan alltfr mycket grind g p main story och klara ut det utan att ta alla shrines.
Men det r vervldigande. Jag r ingen 100%are, men gillar att gra min gubbe stark. Och the grind never ends. Man kan stta sig ner en stund och tnka att man ska bara hmta en armor/gra tv shrines och sen har det frsvunnit fyra timmar och du har inte gjort det du skulle.
Samtidigt lyckas de f till knslan av "bara lite till"... s de har ju gjort mycket rtt.