Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Early 2006? Det blir nog svårt att få något vettigt ur den. Din mobiltelefon har förmodligen mer pulver i sig. Men det finns säkert nån trevlig Linux-dist som du kan slänga in.
Jo sant. Vill nog behålla mac-miljön dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jag har själv en gammal men ännu väl fungerande MBP mid 2009, som är uppdaterad sen några år med en Samsung 850Evo SSD 1TB, och till 8GB RAM, inne på andra batteriet som ligger på över 600 laddcykler och håller 90-92% hälsa än. Denna kör jag High Sierra på ända sen det kom, fast den egentligen inte är kompatibel, kan lägga in Mojave på den med om jag vill.
Nu är ju min MBP lite nyare än TS antika från tidigt 2006 så det skiljer ju såklart en hel del. Men vore jag TS så skulle jag kolla upp saken med folk på Facebook-gruppen Low end Mac, de har medlemmar som håller liv i Mac från -96 -97 eller så....
TacK! Ska kolla in den sidan!
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Det är väl bara att inse att Apple satt krokben för flera år sedan!
Om du gillar den, kanske kan man byta moderkortet till något nyare?
Kanske kan man bygga en Hackintosh i den?
Jo, krokben är ordet. Och ändå slutar det alltid med att jag köper en mac.
Citat:
Ursprungligen postat av
hakro807
Kolla på denna sida: Där uppgraderar personen minnet till maximala 4 GB, byter ut processorn till en snabbare Core 2 Duo, byter ut HDD till SSD och uppgraderar systemet till 10.6.8. Den kommer fortfarande kännas en smula slö, detta kan jag säga eftersom jag haft en Mac Mini 2009 med en smula snabbare Core 2 Duo P8600 eller vad det nu var. Men den kommer vara användbar till enklare saker.
Sedan är det givetvis ingenting vettigt att lägga tid på, men har du dina personliga skäl till det är det givetvis något som du ändå kan ge dig på.
Ska kolla in detta! Och du har rätt: man borde använda tiden och pengarna bättre. Jag satt och gjorde videobloggar på den innan Youtube fanns, om det går att tänka sig en sådan tid/värld.