Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-25, 19:02
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iiillavall
Såg precis ett inslag om pickelball och tänkte direkt på padelfiaskot. Ordföranden för pickelball sällskapet eller liknande stod och snackade sig varm om denna ”sport”. Han hade en instruktör med sig iklädd tenniskjol och jag kräktes lite på det hela.

Man ska vara, som jag, glad om man inte bidragit till dessa påhitt och alla padelhallar som nu står tomma. Snacka om slöseri på tid, pengar och resurser för dessa låtsasspel.

PS: Padeltouren är nog det fjantigaste som hänt inom sport, någonsin.

SVTs hajp-artikel om pickleball:

Citat:
I USA har det blivit ett faktum då ungefär 50 miljoner amerikanare beräknas utöva sporten.

– Pickleball har funnits med länge men de senaste fem åren spelar alla sporten i USA, säger Svalander.

Den här jävla idén att om något är stort i USA så betyder det automatiskt att man som svensk också måste tycka det är fräckt och bra och roligt gör mig alldeles nipprig.
Citera
2024-08-25, 22:59
Medlem
Citat:
Den här jävla idén att om något är stort i USA så betyder det automatiskt att man som svensk också måste tycka det är fräckt och bra och roligt gör mig alldeles nipprig.

Och nu kommer alla Hr managers på hippa bolag tipsa om rabatten dom skaffat på pickleball banorna i stan så alla kan gå och prova på. Så fastnar en skock vilsna själar ett tag och köper varsitt pickelball racket. Och sen är hysterin i Teams igång. Bara 10 år för sent som med allt annat i Svenne banan landet.
Citera
2024-08-26, 21:50
Medlem
Nu har padel kommit till Hällefors:

Nu byggs padelhallen i Hällefors - för 11 miljoner

- Det här kommer bli ett lyft för hela Hällevi idrottsplats. Konstgräs, simhall och nu snart även en padelhall, berättar Henrik Bark, vice ordförande i Hällefors ishockeyklubb, HIK.

https://www.na.se/artikel/nu-byggs-p...r-11-miljoner/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in