Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-07-29, 22:38
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Fattar inte varför man lägger ner resurser på att leta efter det där vraket? Är ju bara en belastning för samhället.

Vilken smart individ du är, du tycker att polisen ska "fimpa" hans försvinnande rent baserat på hans tidigare leverne, jag hoppas att en fet ful blek tangentbordskrigare som dig en vacker dag försvinner, så jag kan säga att vi ska inte leta efter luffare.
Citera
2019-08-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peachie
Långträsk är en liten by med några få hus i Norrbottens inland. I princip bara skog, myr och sjö. Kanske 7 hus och en dålig länsväg som går mellan Piteå och Arvidsjaur. Väldigt enslig och lite trafik. Nattetid kanske det passerar 2-5 fordon allt som allt. Dvs ingen skulle se något om någon olycka hände, eller om han blev upphämtad eller om han kravlade runt i diket ett par timmar.

Bilen var inte totalkraschad, har sett den. Framvagnen såg skadad ut, ingen aning om den är körbar och det såg ut att vara punktering på ena framdäcket.

Killen ifråga är känd lokalt i Kalix, haft en del missbruksproblematik och varit inblandad som tidigare nämnts i olika brott. De flesta från orten vet vem han är.

Vad som har hänt har jag ingen aning om. Kanske är han ute i skogen och irrar, kanske sitter han i någon lägenhet, eller så har han mist livet.
Nog finns det mer än 7 hus i Långträsk, finns några villakkvarter å många sommarstugor.
Citera
2019-08-01, 21:11
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorautforskare
Kanske för att hans anhöriga ska få ett avslut?! Idiotisk fråga. Jag tror aldrig de kan gå vidare utan att hitta honom vare sig vid liv eller ej!
Han är trots allt en människa och har 3 barn!!

Jag ställer mig frågande till varför Missing People inte letat efter Jocke? Joakim i Kiruna har de ju tagit på sig att söka. Jocke har ju barn och oroliga anhöriga precis som andra försvunna.
Citera
2019-08-02, 07:45
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Jag ställer mig frågande till varför Missing People inte letat efter Jocke? Joakim i Kiruna har de ju tagit på sig att söka. Jocke har ju barn och oroliga anhöriga precis som andra försvunna.

Fikk sökte efter honom i Maj då han "försvann" första gången och sedan hade Missing People någon skallgång nu i Juli men sen verkar det som att FIKK tagit över sökandet helt och hållet.
Citera
2019-08-02, 11:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac

Som sagt varit några sökningar. Men det var konstigt att det inte var några direkta precis i början. Om det nu är så att han villat bort sig så skulle det ju behövts i det akuta inledningsstadiet. Men det hör väl samman med hur polisen och även MP resonerar kring ett försvinnande. Här ska han alltså försvunnit tidigare och det finns drogproblematik och gissningen från början kanske var ett frivilligt försvinnande. Man tycker att det inte bör finnas några sådana fördomar som styr men så är det givetvis.

Sedan har ju fallet ändå väckt intresse och sökningar. Jämför t.ex med det här fallet. En person som försvann 2015, hittades död för knappt en månad sedan och har ungefär lika många sidor som den här tråden:
(FB) 42-årig man försvunnen 17/8 2015, Lund (hittad avliden i Alvesta)
Citera
2019-08-04, 14:34
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.pt.se/nyheter/pitea/inga...-11305709.aspx

"Söndagens eftersök i Långträsk efter försvunne Joakim Ettefjord fick ställas in. Eftersöksorganisationen FIKK meddelar att för få människor dök upp för att hjälpa till i sökandet, som därför fick avbrytas.

– Det kom inga spontanfrivilliga, och då fick vi ställa in dagens insats, säger Peder Schillerström, grundare och ordförande för FIKK."
Citera
2019-08-14, 15:34
Medlem
Kanske hittas han av bärplockare eller senare, i september, i samband med jakten.
Citera
2019-08-16, 00:44
Medlem
Lite märkligt att den här försvunna Joakim har flera samband med Joakim som hittades död i Parakka. Bl.a. Flera gemensamma vänner, GL kompetens ägs av denna Kalix Joakims kompis, och det var på Gl kompetens som en av dom häktade för "Kiruna Joakim dådet"går utbildning på & var polisen fann något i soptunnan o spärrade av området. Att båda Joakim är/var missbrukare, kanske den här Joakim också haft en skuld & också ligger i en myr någonstans.
Citera
2019-08-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunafia
Lite märkligt att den här försvunna Joakim har flera samband med Joakim som hittades död i Parakka. Bl.a. Flera gemensamma vänner, GL kompetens ägs av denna Kalix Joakims kompis, och det var på Gl kompetens som en av dom häktade för "Kiruna Joakim dådet"går utbildning på & var polisen fann något i soptunnan o spärrade av området. Att båda Joakim är/var missbrukare, kanske den här Joakim också haft en skuld & också ligger i en myr någonstans.
Om det du skriver är korrekt, då är det ett mycket intressant spår. Synd bara att inte Polisen, har uppfattat detta.
Citera
2019-08-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunafia

Och så var väl Kalix-Joakim kompis med en tredje försvunnen missbrukare?
(FB) Polisen letar efter försvunnen man i Kalix 2017-07-24

Men tar du bort en person som är skyldig dig pengar så har du ju verkligen bränt dina chanser att få tillbaka pengarna.
Citera
2019-08-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och så var väl Kalix-Joakim kompis med en tredje försvunnen missbrukare?
(FB) Polisen letar efter försvunnen man i Kalix 2017-07-24

Men tar du bort en person som är skyldig dig pengar så har du ju verkligen bränt dina chanser att få tillbaka pengarna.
Tror du knarklangare är smarta personer ? De har hamnat där de är på grund av att de saknar konsekvenstänk och impulskontroll.
Citera
2019-08-16, 22:26
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Tror du knarklangare är smarta personer ? De har hamnat där de är på grund av att de saknar konsekvenstänk och impulskontroll.
Och det vet du? Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in