• 1
  • 2
2022-03-04, 13:51
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gjutenn
Jag är hemlös. Har försökt få hjälp men jag har blivit tillsagd att jag inte får någon hjälp för att det finns de som ska ha hjälp innan mig (nya medborgare).

Har släppt alla ID handlingar utan passet för jag har inte råd att hålla liv i körkortet och andra ID handlingar. Har ingen bil, sover på gatan. Har bara passet kvar. Det är en giltighet på fem år men jag går in på mitt sista giltighetsår i år, jag undrar om man måste ha ett argument innan paset går ut och förnya passet innan det går ut. Jag vill använda de sista pengarna jag har till att förnya passet snart för jag vet inte var jag kommer att vara om ett år eller om jag kommer att ha några pengar kvar.

Har du tips vore det nice att du är rakt på sakt och vet med dig vad som gäller för jag har ingen lust att skapa en massiv tråd med dravel.
Är väl billigare att förnya ett körkort än ett pass? Körkortet räcker ju dessutom i 10 år mot passets 5. Har du inga behov av att resa utomlands så skulle jag råda dig att förnya ditt körtkort snarare än ditt pass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in