Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-17, 22:44
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Då vet du i alla fall en sak som invandrare är bättre på.

Frågan är varför de valde att gömma sig på ett sådant ställe. Förmodligen har de också lämnat bra med DNA-spår efter sig.

Tja, påtända?
Citera
2019-07-17, 22:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Då vet du i alla fall en sak som invandrare är bättre på.

Frågan är varför de valde att gömma sig på ett sådant ställe. Förmodligen har de också lämnat bra med DNA-spår efter sig.

Oerfarna, korkade och påtända?

Jag kan också gissa att de inte vågade direkt kliva på buss eller spårvagn pga kameror och då blir deras enda tillflykt att försöka fly till fots och hoppas de hittar en öppen port någonstans. Är det dessa människor som nämnts i tråden så ligger det väl nära till hans att de skulle försöka ta sig ut till Tuve, men det är en lång bit att gå/springa från Hjalmar Brantingsplatsen. Det var nästan oundvikligt att de blev tillfångatagna förr eller senare.

Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Otroligt tragiskt att ytterligare en ung svensk kille faller offer för de svarta invällarnas dödliga våld (att ohyran skjuter ihjäl varandra är bara trevligt).

De påstådda namnen på GMs är "svenskklingande".
Citera
2019-07-17, 22:47
Medlem
Raktinyllets avatar
https://twitter.com/hanifbali/status...81548753047553

Ska tydligen röra sig om återfallsförbrytare.
Citera
2019-07-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Skitsnack! Personerna som sitter anhållna är just anhållna, alltså i polisens förvar. Inte kriminalvårdens. Om det är dem som nämns vet jag naturligtvis inte, men din källa är helt värdelös. Häktningsförhandling kommer äga rum innan veckan är slut, då får vi se om du trollar eller skriver sant. Jag är skeptisk tills det är bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Personerna befinner sig väl inte på häktet än utan hos polisen i deras arrest?

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men även 'bara' anhållna tas väl också in på häktet och 'får vård' av Krimv-personal?

I Rättscentrum i Göteborg, där polishuset, tingsrätten och Kriminalvården huserar, ligger också häktet. Om jag inte minns helt fel (rätta mig gärna) drivs arresten och häktet i någon form av gemensam drift, därav att uppgifterna kan stämma.
Citera
2019-07-17, 22:48
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men även 'bara' anhållna tas väl också in på häktet och 'får vård' av Krimv-personal?
Nej. De hålls i förvar hos polisen. I Göteborg huserar dessa i samma byggnad så det är möjligt att det är något samarbete där, eller att det kan ha sipprat ut den vägen tex genom att polisanställd skvallrat till kriminalvårdsanställd eller liknande, men kriminalvården har ingenting med dessa misstänkta att göra ännu.
Citera
2019-07-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Personerna befinner sig väl inte på häktet än utan hos polisen i deras arrest?

Bara för att dom inte har häktats så betyder det inte att dom inte sitter I en motsvarande häktescell. Skånegatan kanske?
Citera
2019-07-17, 22:50
Medlem
Van Nostrands avatar
Ett mord av den gamla skolan. Svenska missbrukare och kniv. Rånmord (om det nu är det) på detta sätt kanske är ett tecken i tiden dock.
Citera
2019-07-17, 22:50
Medlem
Jasså...svenska MGM och BO alltså?

Och här blev man påhoppad när man påpekade att våldet i Sverige inte är nåt nytt, och inte enbart kopplat till invandrare, när jag tog upp Pelle 2010.
Citera
2019-07-17, 22:52
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
https://twitter.com/hanifbali/status...81548753047553

Ska tydligen röra sig om återfallsförbrytare.

Både de nämnda VL och TL i tråden är åtalade i domstol enligt Mr Koll...
Citera
2019-07-17, 22:55
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Både de nämnda VL och TL i tråden är åtalade i domstol enligt Mr Koll...
Nu har ju Mr.Koll fel på den punkten ganska ofta.
Citera
2019-07-17, 22:56
Medlem
PeterNosters avatar
Dessa finns på Lexbase:
Tobias Simon Lundin
Viktor Magnus Larsson
Citera
2019-07-17, 22:58
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontraktsbrottt
Jasså...svenska MGM och BO alltså?

Och här blev man påhoppad när man påpekade att våldet i Sverige inte är nåt nytt, och inte enbart kopplat till invandrare, när jag tog upp Pelle 2010.

Du tar upp ett 9 år gammalt fall för att bekräfta att ALLA mördar i Sverige... Du svarar på ditt eget misslyckade försök till poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in