2019-07-17, 19:36
Medlem
Hej allihopa!

Detta kanske inte r s jtterelevant till just urban utforskning men ser inget annat mne det skulle passa bttre p.

Det r nmligen s att jag behver ett stlle att sova p och har lst i mnga trdar att det ska finnas sm rum under dessa fyrkantiga luckor dr det str TELE p. Jag har ngra frgor om dom.

Hur ppnar man dom? Jag stoppade ner ngra fingrar och drog allt vad jag hade. Den lyftes ngon CM men sen tog det bara stopp. Det ser ut som att det r ngon sorts till lucka under den lngst upp? Vad behver man fr verktyg fr att ppna en telebrun?

Dessa rummen som vissa mnniskor sger sig ha hittat i underjorden hur stora r dom ungefr? Jag r ungefr 1,90 lng, skulle jag f plats att sova i ett sdant hr rum?

Vissa sger ven att dom r vattenfyllda, r alla det eller r det bara vissa?

Det skulle vara jttesnllt ifall ngon kunde svara p frgorna!
Citera
2019-07-17, 20:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorerz
Det skulle vara jttesnllt ifall ngon kunde svara p frgorna!
Om det finns sdana rum, vilket skulle vara spnnande fr UE, skulle det troligen vara betydligt kallare att sova dr n i skogen eller i en park.
Citera
2019-07-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om det finns sdana rum, vilket skulle vara spnnande fr UE, skulle det troligen vara betydligt kallare att sova dr n i skogen eller i en park.

Men inte bltare skulle jag gissa?
Citera
2019-07-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Citera
2019-07-19, 14:02
Medlem
Rum skulle jag vl kanske inte kalla det. Under de flesta teleluckor finns ett utrymme som r stort som en kista ungefr. Vissa r skert vattenfyllda.
Luckorna vger vldigt mycket s det krvs en del kraft fr att f upp dem.
Personligen hade jag inte velat sova i en kista under marken med ett lock ver mig som vger nstan lika mycket som jag sjlv (har ingen aning om hur mycket de kan vga men det r mnga kg).
Letar du efter plats att sova finns det mnga andra stllen som r betydligt mycket trevligare.
Citera
2019-07-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgruppen
Rum skulle jag vl kanske inte kalla det. Under de flesta teleluckor finns ett utrymme som r stort som en kista ungefr. Vissa r skert vattenfyllda.
Luckorna vger vldigt mycket s det krvs en del kraft fr att f upp dem.
Personligen hade jag inte velat sova i en kista under marken med ett lock ver mig som vger nstan lika mycket som jag sjlv (har ingen aning om hur mycket de kan vga men det r mnga kg).
Letar du efter plats att sova finns det mnga andra stllen som r betydligt mycket trevligare.

Har ni ngra tips p stllen att sova p d? Frgar inte om vgbeskrivning utan bara tips p saker man kan tnka p nr man hittar ett stlle under jorden att sova p.
Citera
2019-07-21, 17:29
Medlem
Citat:
Har ni ngra tips p stllen att sova p d? Frgar inte om vgbeskrivning utan bara tips p saker man kan tnka p nr man hittar ett stlle under jorden att sova p.
Det beror vl lite p vad du har fr krav p sovplatsen.
Och anledningen, om det t.ex. r fr att du r hemls och behver vderskydd eller bara vill sova i underjorden en gng som en kul grej.
Citera
2019-07-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgruppen
Det beror vl lite p vad du har fr krav p sovplatsen.
Och anledningen, om det t.ex. r fr att du r hemls och behver vderskydd eller bara vill sova i underjorden en gng som en kul grej.

Jag r inte hemls just nu men kommer vara i framtiden.
Citera
2019-07-26, 16:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Regnskydd till skogen kan man fixa med en presenning fr en femtiolapp.

r ganska sker p att en sdan lsning r trevligare och varmare n att krypa ner i underjorden.
Citera
2019-07-27, 07:32
Medlem
cyber_zekes avatar
Har varit nere i ett antal telebrunnar genom mitt frra jobb. Ofta fick vi tmma dem p vatten (som hanterades som farligt avfall, pga blykablar). Helt rligt r det inte mycket att se. Dr finns ett utrymme som varierar i storlek, och det finns alltid ngon centimeter vatten p golvet. Under den stora lucka du ser, sitter en mindre lucka med ett ls som du mste ha en speciell hylsa fr att ppna, typ en sdan fr lsbara hjulmuttrar, frst drefter kommer du ner i en mrk betongkista. Det finns ingen belysning, s om du skall ner i en sdan r det antingen dagsljus eller ficklampa. Om du kommer ner i den, och inte stter upp avsprrningar kommer frmodligen ngon att ringa kommunen fort som tusan pga fallrisken, sen drjer det inte mnga minuter innan det kommer ut ngon UE till skanova och kollar lget innan de stnger och lser.
Citera
2019-07-27, 08:23
Medlem
Jag har ocks varit nere i flera brunnar. Det finns sllan plats att ligga eller sitta ngonstans eftersom det gr kablar kors och tvrs och inte helt sllan finns det skarvboxar som ligger hr och var. Skadas kablar kan du rkna med att det kommer folk inom kort.

Det r mao lika vrdefullt att komma ner i dem som att gra inbrott i en gammal trng stdskrubb.

Skaffa ett tlt istllet.
Citera
2024-08-28, 12:54
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yudas
Jag har ocks varit nere i flera brunnar. Det finns sllan plats att ligga eller sitta ngonstans eftersom det gr kablar kors och tvrs och inte helt sllan finns det skarvboxar som ligger hr och var. Skadas kablar kan du rkna med att det kommer folk inom kort.

Det r mao lika vrdefullt att komma ner i dem som att gra inbrott i en gammal trng stdskrubb.

Skaffa ett tlt istllet.
Nu r vl inte tele ntet aktivt? s skulle ngon frn Telia verkligen komma, eller ens mrka om det gr av en kardel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in