• 2
  • 3
2021-07-07, 18:34
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Om man är medlem i RF ingår det fria tester i medlemsavgiften som tex för Friskis som är medlem i RF-friidrottsförbundet.
Då kommer det kontrollanter typ 2ggr/år och testar och då ska det vara random testning men den gången jag var med frågade dom innan om det var någon man misstänkte. Om man vill testa mer utöver det får föreningen betala själv, är osäker på vad det kostar men det är inte billigt, gissar på typ 15-20 000:-

Det vanligaste på gym är väl annars polisen kollar men det är ett annat upplägg.

Vad jag vet så är inte Friskis & Svettis anslutna till Riksidrottsförbundet numera. Precis som du säger så fick Friskis & Svettis föreningarna bekosta testerna själva om de ville ha mer kontroller, de beställde dessa och då låg kostanden på 5000:- per test

Citat:
Ursprungligen postat av bufferhost
Intressant. Vet du om de bara testar för AAS, eller ingår hela WADA-listan? Undrar mest om man kan åka fast på det här sättet om man tar SARMs.

De flesta etablerade gym är ju RF-medlemmar, eller hur? I så fall känns det lite riskabelt (säkert deras avsikt också).

Då är frågan hur "random" är random. Kanske är det faktiskt så, eller annars skulle någon klaga om diskriminering eller nåt. Är det typ "var femte som kommer in" som ska testas eller hur går det? Berätta gärna mer om du vet.

Endast ett fåtal gym är anslutna till RF.

Det testar enbart för AAS när det rör sig om vanliga motionärer, såvida du inte utövar någon idrott/sport behöver du inte bry dig om WADAS lista. Torskar du på kontrollerna som utförs utav RF så kommer du dessutom att hamna på Riksidrottsförbundets offentliga lista där allt står i detaljer.
Citera
2021-07-07, 18:48
Bannlyst
Det spelar ingen roll om ni tränar dagtid eller kvällstid eller om ni byter gym, har man otur så åker man dit helt enkelt eller om man är fel tid på fel plats. Dom som inte åkt fast har haft helt enkelt tur, men det är självklart ett helvete om man åker fast. Det ställer till om man söker jobb överhuvudtaget eller om man har planer att söka till polishögskolan. Du finns med i belastningsregistret i hela 5år om dom hittar spår av doping i din kropp medans unga kriminella skjuter sönder hela landet och kommer undan.
Citera
2021-07-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Vad jag vet så är inte Friskis & Svettis anslutna till Riksidrottsförbundet numera. Precis som du säger så fick Friskis & Svettis föreningarna bekosta testerna själva om de ville ha mer kontroller, de beställde dessa och då låg kostanden på 5000:- per test

Endast ett fåtal gym är anslutna till RF.

Det testar enbart för AAS när det rör sig om vanliga motionärer, såvida du inte utövar någon idrott/sport behöver du inte bry dig om WADAS lista. Torskar du på kontrollerna som utförs utav RF så kommer du dessutom att hamna på Riksidrottsförbundets offentliga lista där allt står i detaljer.

Då tror du fel. F&S är anslutna till friidrottsförbundet och därmed RF.
Citera
2021-07-09, 19:52
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Då tror du fel. F&S är anslutna till friidrottsförbundet och därmed RF.

Visste jag faktiskt inte, bra att veta.
Citera
2021-07-11, 21:52
Medlem
Citat:
Det kommer en doping kontrollant till gymet och han ska bara ta någon random person som är på gymmet. Men när jag var med så frågade han oss om det var någon som verkade misstänkt. En kille pekades ut som misstänkt (han var dock ren) sen tog kontrollanten några invandrar killar också. Ingen torskade då vad jag vet.

Det är tråkigt och konstigt hur det här landet är så bra på många sätt, vi bryr ju oss om folks välmående här. Jämför bara saker som t. ex. föräldraledighet, föräldrapenning, CSN m.m. med hur det fungerar i andra länder. Samtidigt är vi så förtryckande, kontraproduktiva och fundamentalistiska när det gäller allt som handlar om dopning, drogpolitik etc. Många hjärntvättade boomers som behöver stämpla ut för att något ska ändras känns det som.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in