Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-26, 23:34
  #6301
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har cykla blivit det nya springa? Ser ju ut som att alla verkar vara ute och cykla om dagarna nu. Kan nog vara mindre skadeframkallande och bra på så vis.

Tror också det är skönare att cykla när det är riktigt varmt ute. Så är det för mig iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
När startar tråden för Världscupsäsongen 2020-2021?

När någon skapar en. Jag startade denna men har inte förberett någon ny än. Kanske skapar en nästa vecka om ingen annan hinner före.
Citera
2020-06-27, 06:53
  #6302
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
När startar tråden för Världscupsäsongen 2020-2021?
När alla träningsgrupper är spikade och ett troligt tävlingsprogram finns tillgängligt
Citera
2020-06-27, 11:48
  #6303
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det är ännu inte ens säkert att det blir en säsong.
Citera
2020-06-27, 13:33
  #6304
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har cykla blivit det nya springa? Ser ju ut som att alla verkar vara ute och cykla om dagarna nu. Kan nog vara mindre skadeframkallande och bra på så vis.

Bra det. Jag har alltid varit skeptisk till att skidåkare ska springa så mycket och riskera skador både av olycksfalls- och överbelastningskaraktär. Cykling är betydligt skonsammare, men risken för olyckor finns så klart alltid där och kan sluta väldigt illa. Men det tränar konditionen lika bra som löpning och den grenspecifika styrkan får man bäst på skidor.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Tror också det är skönare att cykla när det är riktigt varmt ute. Så är det för mig iaf.

Helt klart, det fläktar ju hela tiden och svalkar. Sen är det lättare att ta med sig vätska på passet också.
Citera
2020-06-27, 13:38
  #6305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Bra det. Jag har alltid varit skeptisk till att skidåkare ska springa så mycket och riskera skador både av olycksfalls- och överbelastningskaraktär. Cykling är betydligt skonsammare, men risken för olyckor finns så klart alltid där och kan sluta väldigt illa. Men det tränar konditionen lika bra som löpning och den grenspecifika styrkan får man bäst på skidor.

Det verkar för utbrett förekommande för att det skulle vara en slump, så jag antar att det är något nya ledarna tagit in. Mycket möjligt att man(Byström) tagit det från skidskyttet som har haft rena cykelläger i flera år.
Citera
2020-06-28, 17:37
  #6306
Medlem
Johaug har nu fått sina Crystal Globes för vinsterna i den totala världscupen och i distanscupen.

"Finally, they are rewarded with the prestigious medals and globes! The awards have come a long way - from Canada and USA. Due to Covid-19 restrictions, the handover took a long time but has not lost any of it's value. A recognizion for all the hard work, passion and commitment that is put into Cross-Country skiing.

Congratulations Therese Johaug for the FIS Cross-Country Overall and Distance World Cup win.Representing the team, Ingvild Flugstad Østberg received the Nations Cup for Norway."

Linn Svahn lär väl få vänta på sin Crystal Globe för vinsten i den totala sprintcupen. Inga funktionärer från FIS vågar väl resa till Sverige på grund av coronasituationen.

Kommer svenska skidåkare ens att få delta i världscupen den kommande säsongen? Inte utan omfattande testning i alla fall.
Citera
2020-06-28, 20:49
  #6307
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Johaug har nu fått sina Crystal Globes för vinsterna i den totala världscupen och i distanscupen.

"Finally, they are rewarded with the prestigious medals and globes! The awards have come a long way - from Canada and USA. Due to Covid-19 restrictions, the handover took a long time but has not lost any of it's value. A recognizion for all the hard work, passion and commitment that is put into Cross-Country skiing.

Congratulations Therese Johaug for the FIS Cross-Country Overall and Distance World Cup win.Representing the team, Ingvild Flugstad Østberg received the Nations Cup for Norway."

Linn Svahn lär väl få vänta på sin Crystal Globe för vinsten i den totala sprintcupen. Inga funktionärer från FIS vågar väl resa till Sverige på grund av coronasituationen.

Kommer svenska skidåkare ens att få delta i världscupen den kommande säsongen? Inte utan omfattande testning i alla fall.
Exakt vad fick du ut av detta inlägg? Nyheterna du presenterar är gamla och den diskussionen har redan tagits på förra sidan.
Citera
2020-06-30, 10:19
  #6308
Medlem
Alkibiadess avatar
Första veckan i augusti har A-landslaget och Team Bauhaus läger i Torsby.
Citera
2020-07-16, 18:00
  #6309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ingen halvfigur direkt. Mattias Reck är väl vår mest kände cykeltränare i nuläget med bl.a. flera år i proffsstallet Trek-Segafredo bakom sig. Han är väldigt kunnig på konditionsbiten och inte minst hur man använder tekniska hjälpmedel i träningen för att hitta rätt nivå. Tydligen ska Calle få effektmätare i stavarna nu . Att Reck utöver tränarjobbet även är lärare låter också positivt, det ska nog till en bra pedagog för att hålla Calle i styr.
Calle tränar på bra nu i sommar, lägger upp flera gånger varje dag vad han gjort på sin insta. Lite Calleskvaller bjuder jag också på: Det verkar finnas en ny långbent blondin vid hans sida. Ingen skidåkerska men påminner om damen han hade tidigare JÖ. Denna är blott 22 år och från Mora. Hepp!
Citera
2020-07-16, 22:18
  #6310
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Calle tränar på bra nu i sommar, lägger upp flera gånger varje dag vad han gjort på sin insta. Lite Calleskvaller bjuder jag också på: Det verkar finnas en ny långbent blondin vid hans sida. Ingen skidåkerska men påminner om damen han hade tidigare JÖ. Denna är blott 22 år och från Mora. Hepp!

Tänk om detta blir Calles stora revanschsäsong? Det skulle nästan glädja mig mer än fortsatta damframgångar. Helst hoppas jag få höra så lite som möjligt om Calle innan säsongen börjar, för det innebär ju i så fall att han har sluppit bisarra innebandyolyckor och norska practical jokes (bland så, så mycket annat ...). Men den långbenta blondinen var en bra nyhet, det kan vara precis vad Calle behöver för att hitta balansen både i livet och idrottandet.
Citera
2020-07-16, 22:29
  #6311
Moderator
Hjv9s avatar
Det finns en ny säsongstråd: (FB) Längdskidsäsongen 2020/2021

Kan någon moderator vara snäll och låsa denna gamla?
Citera
2020-07-22, 16:32
  #6312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tänk om detta blir Calles stora revanschsäsong? Det skulle nästan glädja mig mer än fortsatta damframgångar. Helst hoppas jag få höra så lite som möjligt om Calle innan säsongen börjar, för det innebär ju i så fall att han har sluppit bisarra innebandyolyckor och norska practical jokes (bland så, så mycket annat ...). Men den långbenta blondinen var en bra nyhet, det kan vara precis vad Calle behöver för att hitta balansen både i livet och idrottandet.
Kan så vara, men saknaden efter J är uppenbar, läser av Calle rätt bra.. Men som sagt Calles val och Calles ansvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback