Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-20, 10:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Jag bruka skänka några tior lite då o då. Märks ej för mig, men ger mig billig nöje.
Fast måste erkänna, det kan dröja ett tag i mellan.
Citera
2022-02-21, 23:20
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Skulle kanske donera pengar om det innebär att man slipper reklam.
Fast reklamen på Flashback är inte så jobbig som t.ex. på Aftonbladet.
Senast redigerad av Pruttmuff 2022-02-21 kl. 23:25.
Citera
2022-02-21, 23:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff

Vad spelar det för roll? Den är ändå störande.
Och en ordentlig "Flashbackare" läser inte Aftonbladet.
Citera
2022-02-21, 23:58
Medlem
Pruttmuffs avatar
Jag swishade 1000 kr till, till Flashback.

https://www.bildtagg.se/file/0ovajdj5ljo7amfw007zwyb
Citera
2022-02-22, 05:53
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff

Den är inte så påträngande som på andra sidor nej, men på det brukar ju höra till att man kan köpa sig fri från reklam på t.ex. andra webbsidor eller TV.
Citera
2022-02-23, 11:06
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Varför inte ge möjligheten att köpa sig fri från reklamen?
Den möjligheten tycker jag verkar bättre än att använda adblock och bara skänka pengar.
Med rätt summa (säg 29-49:- per månad) skulle ni garanterat kunna räkna hem mer intäkter.
Försvårar denna lösning vår anonymitet?
Jag tycker att det här är en dålig idé. Visst, det kan verka bra i början men det innebär också att det skulle finnas ett vinstincentiv att göra reklamen mer påträngande.
Jag säger inte att det skulle innebära att reklamen också skulle bli mer påträngade, bara sådär ändå.
Citera
2022-07-11, 14:45
Medlem
D_V_Ss avatar
Ett bra sätt att få in pengar på är att fr om snarast ta betalt från nya medlemmar. Nya medlemmar verkar i stor utsträckning vara idioter så det vore kanske nödvändigt att dra alla över en och samma kam. Nya medlemmar borde registrera sig med bank-id eller liknande indentitetshandling. Givetvis ska identiteten enbart vara synlig för admins. På så sätt slipper man idioter som reggar nya konton. Sedan kan nya medlemmar betala en avgift ā 50kr i månaden förslagsvis. Detta är givetvis orättvist mot de som sköter sig, men det måste börjas med hårdhandskar mot massidiotin. Ta betalt av alla nya medlemmar.

Förstår att detta inte kommer genomdrivas men jag tycker det är en utmärkt idé.
Citera
2022-07-14, 18:40
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Skulle kanske donera pengar om det innebär att man slipper reklam.
Det går ju att slippa reklamen med t.ex. Ad-Block eller uBlock, men det är dåligt för forumets överlevnad, eftersom det inte generar några reklamintäkter. Bidrar du lite med pengar så tycker jag gott man kan slå på sin adblocker med gott samvete, om man nu irriterar sig mycket på reklamen.

Jag har några gånger behövt ett helt nytt konto (ett "burner-konto") om det gäller hemlisar, då brukar jag pröjsa de 50 kr så att man får tillgång till kontot direkt. Jag tror förvisso att det kan kopplas till vilket konto man betalar för att låsa upp, men inte så hemligt att jag behöver dölja det för Flashbacks administration. Men jag hänger ofta här på forumet, så det är klart man vill bidra lite! Server o bandbredd är inte gratis! Jag tror inte hela Flashback ligger på en Raspberry Pi med ADSL-uppkoppling...
Citera
2022-07-20, 18:01
Bannlyst
Hej

jag gillar detta forumet starkt.
Man får så bra tips och hjälp i livet här.

Vill donera lite.
På vilket sätt gör jag det helt anonymt utan att riskera outas .
Det måste ske helt anonymt.

Orkar inte läsa allt , söker kort info nu, snabb och enkel lösning
tänkte ge en 100lapp varje månad typ
Citera
2022-07-20, 18:47
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ett bra sätt att få in pengar på är att fr om snarast ta betalt från nya medlemmar. Nya medlemmar verkar i stor utsträckning vara idioter så det vore kanske nödvändigt att dra alla över en och samma kam. Nya medlemmar borde registrera sig med bank-id eller liknande indentitetshandling. Givetvis ska identiteten enbart vara synlig för admins. På så sätt slipper man idioter som reggar nya konton. Sedan kan nya medlemmar betala en avgift ā 50kr i månaden förslagsvis. Detta är givetvis orättvist mot de som sköter sig, men det måste börjas med hårdhandskar mot massidiotin. Ta betalt av alla nya medlemmar.

Förstår att detta inte kommer genomdrivas men jag tycker det är en utmärkt idé.

Äsch. Finns gott om idioter här med konton äldre än bibeln.

Kan hålla med dig till viss del att det är väldigt mycket trollkonton men om Flashback skulle börja ta betalt för inträde så tror jag att det bara skulle resultera i ett döende forum.

Några konstruktiva idéer har jag dock inte.
Citera
2022-07-21, 06:28
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenwhite
Hej

jag gillar detta forumet starkt.
Man får så bra tips och hjälp i livet här.

Vill donera lite.
På vilket sätt gör jag det helt anonymt utan att riskera outas .
Det måste ske helt anonymt.

Orkar inte läsa allt , söker kort info nu, snabb och enkel lösning
tänkte ge en 100lapp varje månad typ
Du swishar till 123 536 99 96, eller sätter in på bankgiro 211-4106.

Ingen kan ju koppla det till ditt konto. Det går ju att se vem som swishat, alltså vad du heter IRL, men ingen vet ju att det är "kaptenwhite".
Citera
2022-07-21, 06:52
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback har ingen betalvägg. Att vara medlem är gratis. Så kommer det alltid att vara. Vi vill samtidigt göra mycket mer. Vi tänker fortsätta att erbjuda en fri samhällsdebatt, utan yttre påverkan, som är öppen och tillgänglig för alla. Samtidigt så har vi mängder av idéer. Vi tror att vi skulle kunna bli så enormt mycket bättre. Men för att detta ska bli verklighet krävs större intäkter.

Det har på senare tid blivit allt svårare att finansiera verksamheten enbart genom annonsintäkter. Men med frivilliga donationer kan allt bli verklighet. Orsaken att vi inte erbjudit donationer innan är mitt fel. Ni medlemmar har föreslagit denna möjlighet i närmare 15 års tid.

Blir nyfiken nu. Vad är det för idéer ni har? Berätta gärna, det ökar motivationen att donera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in