2020-02-28, 07:36
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Adoptivbarn som jag fattar det. Maxstraff kommer det nog inte bli. Det får han tacka sitt svenska pass för. Det pågår säkert förhandlingar för att undvika det. Men det lär ju trots det bli ett saftigt straff. Hur hade vi sett det om en amerikan kom hit och knullade en svensk minderårig? Inte så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Korean. Av någon anledning så är koreanska adoptivbarn i Sverige alltid vänstervridna SD hatare. Lena Sundström någon?

Att begå sexualbrott mot mindreårig i en sydstat måste vara det klantigaste och mest galna du kan göra. De amerikanska sydstaterna har den mest extrema och hårdaste straffen i den demokratiska världen. Hade han köpt en biljett till flickan hit till Sverige så hade de kunnat ha sex inkognito, men så långt tänkte han tydligen inte.

Men men, good riddance.

Ja, jag såg nu att han är adoptivbarn från Korea. Det finns ett nyhetsinslag om honom där de nämner och visar att han har en tatuering på överarmen som det står "MADE IN KOREA" på.

https://www.clickorlando.com/news/20...outputType=amp

Lägg även till Tobias Hübinette. Att de flesta adoptivbarn hatar SD kan delvis ha att göra med att de vuxit upp i vänsterfamiljer. Jag gissar att de flesta som adopterar barn från andra etniciteter är vänster. Jag har både en avlägsen släkting som adopterade från Afrika, samt en bekants bekant som är socialsekreterare, samt föräldrarna till ett av mina barns klasskamrater, som båda adopterat från Kina. Alla de föräldrarna är starkt vänster, och deras barn är tokvänster. Sen tror jag personligen att det är av identitetsskäl också. De ser väl SD som ett parti för etniska svenskar.
Citera
2020-02-28, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, i Sverige skall det vara en neger, i den rollen.

De kan spela Otello.
Citera
2020-02-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Korean. Av någon anledning så är koreanska adoptivbarn i Sverige alltid vänstervridna SD hatare. Lena Sundström någon?

Det där stämmer inte. Jag har själv frågat adopterad hur denne kunde vara SD som utrikesfödd och fick då svar "-Men han är ju adopterad" av dennes kompis. Det händer då och då att folk har SD som en identitetsgrej för att få känna sig accepterade trots att det inte känns logiskt att någon med osvenskt utseende röstar på dem. Inte för det sagt SD inte har utrikesföddamedlemmar, det har de gärna för att försöka tvätta bort sin bruna historia. De tvättar alltså bort brunt, med brunt, ibland.

Men nu handlar den här tråden om att JNO gripits utomlands för sex med minderårig och grooming hans politiska åsikt har ingen betydelse i det fallet.
Senast redigerad av Ajara 2020-02-28 kl. 08:51.
Citera
2020-02-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Ja, jag såg nu att han är adoptivbarn från Korea. Det finns ett nyhetsinslag om honom där de nämner och visar att han har en tatuering på överarmen som det står "MADE IN KOREA" på.

https://www.clickorlando.com/news/20...outputType=amp

Att de flesta adoptivbarn hatar SD kan delvis ha att göra med att de vuxit upp i vänsterfamiljer.

Det där stämmer inte heller. Föräldrarna är ofta moderater med god ekonomi, adoptera är dyrt.

Däremot händer det att adoptivbarn har behov att hitta en egen identitet och brottas med frågor vilka de är. De kan ha existentiella grubbleierier mer än andra och kan ha behov av att bli sökare så de letar nog ny politisk identitet än föräldrarna i högre grad. Att föräldrarna haft en politisk åsikt betyder dessutom verkligen inte att barn skaffar samma åsikt.

Ni jobbar hårt på att få tråden till en politisk diskussion. Folk går in här för att läsa om trådens ämne.
Senast redigerad av Ajara 2020-02-28 kl. 09:02.
Citera
2020-02-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Nej, en federal åklagare tar inte upp för att statuera exempel, federalt åtal blir det när brott sker över gränser och straffskalan är högre.

Det var nog därför statens åklagare först lade ner sitt åtal då du inte kan ha dubbelt straff. Åklagarna förstod ett federalt åtal var bättre. Skoj med alla förståsigpåare här som trodde han skulle skickas på första planet hem.
Citera
2020-02-28, 10:55
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Det var nog därför statens åklagare först lade ner sitt åtal då du inte kan ha dubbelt straff. Åklagarna förstod ett federalt åtal var bättre. Skoj med alla förståsigpåare här som trodde han skulle skickas på första planet hem.

Där har du fel. I det amerikanska rättsystemet är det inte ovanligt bli dömd till både ett "Federal" straff och ett "State" straff. Ibland kan dessa avtjänas "consecutive" alltså det ena efter det andra, till skillnad mot "concurrent" däe de avtjänas samtidigt.
Av dessa anses "State" straffet vara värre, då dessa fängelser är av betydligt lägre standard.
Tro mig, jag vet vad jag talar om.
Citera
2020-02-28, 13:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx77dd
Där har du fel. I det amerikanska rättsystemet är det inte ovanligt bli dömd till både ett "Federal" straff och ett "State" straff. Ibland kan dessa avtjänas "consecutive" alltså det ena efter det andra, till skillnad mot "concurrent" däe de avtjänas samtidigt.
Av dessa anses "State" straffet vara värre, då dessa fängelser är av betydligt lägre standard.

I vilken stat då ?
rent allmänt i USA så gäller "ne bis in idem" double jeopardy principen. Ett brott ett straff.
Citera
2020-02-28, 14:26
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx77dd

Inte för exakt samma brott för då blir det double jeopardy men ibland kan "ett" brott innehålla flera moment där state tar sin del sen plockar de federala åklagarna upp annat.

Och det är inte alls ovanligt att federala åklagare plockar upp sådant som state droppar.

Resterande har du rätt i gällande hur man sitter.

Väldigt ofta så gör federala åklagare en deal där delen som rör state droppas mot att få en uppgörelse innan det går till rättegång och oftast så går state med på skiten då dom slipper att arbeta.

Om du vet som du säger, vilket jag inte har anledning att tro något annat, så vet du exakt hur smutsigt åklagare i USA arbetar för att bibehålla sin höga conviction rate genom ren skrämseltaktik och att de sitter med så gott som alla kort på handen.

Säger dom att jorden är platt som en pannkaka så är den helt plötsligt plattare än plattast.
Citera
2020-02-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Inte för exakt samma brott för då blir det double jeopardy men ibland kan "ett" brott innehålla flera moment där state tar sin del sen plockar de federala åklagarna upp annat.

Och det är inte alls ovanligt att federala åklagare plockar upp sådant som state droppar.

Resterande har du rätt i gällande hur man sitter.

Väldigt ofta så gör federala åklagare en deal där delen som rör state droppas mot att få en uppgörelse innan det går till rättegång och oftast så går state med på skiten då dom slipper att arbeta.

Om du vet som du säger, vilket jag inte har anledning att tro något annat, så vet du exakt hur smutsigt åklagare i USA arbetar för att bibehålla sin höga conviction rate genom ren skrämseltaktik och att de sitter med så gott som alla kort på handen.

Säger dom att jorden är platt som en pannkaka så är den helt plötsligt plattare än plattast.

Nej att de jobbar smutsigt känner jag inte alls igen. I det här fallet har han ju redan erkänt brottet så svårt att argumentera emot åtal. Däremot har de ett helt annat fokus på brottsoffren i USA. Det är dem det är synd om inte gärningsmanen. I Sverige är det ju tvärtom även om det börjat bli tuffare här också. Väldigt ofta här så handlar det om hur synd det är om gärningsmanen medan offret bryr man sig mindre om.
Senast redigerad av Christianbadass 2020-02-28 kl. 17:47.
Citera
2020-02-29, 00:03
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jo, du kan åtalas för exakt samma brott både i delstat- och federal domstol, om brottet är kriminaliserat i bägge lagstiftningar, double jeopardy gäller enbart inom samma självständiga jurisdiktion, delstaten är självständig i förhållande till den federala staten. Detta har fastslagits av amerikanska högsta domstolen: https://www.nytimes.com/2019/06/17/u...-jeopardy.html

Mer info: https://www.orlandocriminallawyerblo...federal-court/
Citera
2020-02-29, 01:18
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Oavsett juridiska finesser, den äckliga asiaten, knappast komma undan med böter?
Det vore ju bra om ännu en dramatenskådespelarare hängs ut som det äckel han är...
Citera
2020-02-29, 01:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Oavsett juridiska finesser, den äckliga asiaten, knappast komma undan med böter?
Det vore ju bra om ännu en dramatenskådespelarare hängs ut som det äckel han är...

Nej, det kommer antagligen bli fängelse i 10+ år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in