2021-04-18, 22:23
Medlem
Nu finns han med om man söker efter federala fångar.
JOAQUIN NABI OLSSON
Register Number: 73237-018
Race: Asian
Sex: Male
NOT IN BOP CUSTODY
Release Date: UNKNOWN

Han verkar fortfarande sitta i jail i Florida i väntan på flytt till federalt fängelse
Citera
2021-04-22, 20:51
Medlem
nu har fått ett release date: 11/25/2032
Har för mig att man inte har villkorlig frigivning efter 2/3 i federalt fängelse utan att man sitter 85% av straffet
Citera
2021-04-22, 20:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vastgoten1
Har för mig att man inte har villkorlig frigivning efter 2/3 i federalt fängelse utan att man sitter 85% av straffet

Ganska svettigt straff får jag säga. Jag hade nog våndats en smula om jag varit i hans sits.

Man han kanske tycker att kärleksnatten var värt detta?

Vi får väl fråga honom när han kommer ut
Citera
2021-05-15, 10:58
Medlem
Nu befinner han sig på FCI Tallahassee vilket verkar vara nån typ av tillfällig mottagning typ häkte innan man hamnar i ett riktigt fängelse.
Citera
2021-05-15, 11:02
Medlem
Citat:
De kan väl döma till "hårda" tio år (without parol)? Det kan man inte i Sverige. Och släpps dom per automatik efter de där 85% ?
Citera
2021-05-16, 19:22
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Nu befinner han sig på FCI Tallahassee vilket verkar vara nån typ av tillfällig mottagning typ häkte innan man hamnar i ett riktigt fängelse.

Du tror inte det är där han ska sitta permanent? stod såhär på Wikipedia

a minimum-security United States federal prison for female inmates in Tallahassee, Florida. It is operated by the Federal Bureau of Prisons, a division of the Department of Justice. The facility also has an adjacent detention center that houses administrative security level male inmates

Ser ut lite som ett vuxendagis när man googlar. Blir ju lite besviken om han inte får sitta i ordentligt fängelse.
Citera
2021-06-04, 20:37
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:

Du hade rätt, det är tydligen bara en holdover facility i Tallahassee, han har nu blivit flyttad till ett medium security-fängelse i Atlanta. Mer taggtråd och vakttorn... Al Capone har tydligen suttit där. Ett hemskt ställe verkar det som om man googlar lite.

Här är lite Joaquin olsson immersion:
https://youtu.be/_eo898iZj1k
Senast redigerad av Insperatus 2021-06-04 kl. 21:09.
Citera
2021-06-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Du hade rätt, det är tydligen bara en holdover facility i Tallahassee, han har nu blivit flyttad till ett medium security-fängelse i Atlanta. Mer taggtråd och vakttorn... Al Capone har tydligen suttit där. Ett hemskt ställe verkar det som om man googlar lite.

Här är lite Joaquin olsson immersion:
https://youtu.be/_eo898iZj1k

Ja, USP Atlanta är byggt 1902, lär vara lagom roligt att sitta där med massa råttor.

Här är en review av en ex fånge, låter inte som nåt hotell direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=wYZIrydQPv4
Citera
2021-11-26, 20:41
Medlem
Insperatuss avatar
Satt idag och läste om ett annat fall där jag såg följande i en text om amerikanska regler om utlämningsavtal:

Double criminality, long an important principle of the extradition
law of the United States stipulates that a person may be extradited for
an offense "only if the acts charged are criminal by the laws of both
countries.
"

Kom direkt att tänka på fallet med vår dramaten-hjälte. Vet inte om detta kom upp i tråden när det var på tapeten, men man får ju hoppas han har funnit sig tillrätta där han är nu då detta antagligen ställer till det för möjligheten till utlämning
Senast redigerad av Insperatus 2021-11-26 kl. 20:47.
Citera
2022-04-29, 19:05
Medlem
TheJackets avatar
Undrar om negrerna i fängelset bryr sig om att han är uttalad antirasist?
Citera
2022-05-09, 16:16
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Undrar om negrerna i fängelset bryr sig om att han är uttalad antirasist?

Ja, om uppgifterna i tråden stämmer så har han ju fram till år 2032 att få reda på det. Gott om tid.

Citera
2022-05-11, 03:47
Medlem
apskeletts avatar
Han bor numer här https://en.wikipedia.org/wiki/McRae_...al_Institution
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in