Citat:
Ursprungligen postat av
junk
Ja det kommer ju bli intressantare utveckling av detta än vad Bosse gjorde där nere i Florida helt klart, Bosse fick komma hem med istortsätt inga påföljder annat än aldrig återvända och jag misstänker att hans vänner minskat radikalt i antal.
Bosse, som jag förstår det, tafsade "endast" och betedde sig sliskigt. Åklagaren såg antagligen att dra det till rättegång så skulle en jury se en gammal 80-årig farbror som kanske lider av demens, inte vet vad han gör, pratar kanske engelska med en stark brytning etc. Så i det fallet så "nöjde" de sig med i princip livstidsutvisning. Man kan lugnt säga att bevisläget och hur den åtalade kommer uppfattas för en jury skiljer sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
junk
44åringen skulle inte förvåna mig om han tar livet av sig när polletten trillat ner hela vägen och han inser att han kommer få fängelse och i långtid, samt vara långt ner på skalan i popularitet hos andra fångar som sitter för mer normala brott som mord.
Ja, men frågan är om han själv inser hur körd han är eller om han har intalat sig själv att folk kommer förstå deras "kärlek" så länge han får tillfälle att förklara. Jag kan inte tänka mig annat än att hans advokat har försökt tala honom till rätta, antagligen så har han även försökt att få förhöret utslängt. 44-åringen har liksom ingen chans i en rättegångssal, speciellt då åklagaren kommer dra upp alla åtalspunkter han kan.