2019-07-24, 14:46
Medlem
Vad är det med såna här idioter egentligen? Det här är andra gången man läser om en dåre som åker till amerika för att sätta på en minderårig. Hur dum får man vara?! Hade han glidit ner på stan hade det ju bara kostat en bussresa och då hade han kunnat spänna på en eller flera 15 åringar helt gratis och lagligt. Idiot.
Citera
2019-07-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Vi snackar om 22400+ Vetenskapliga rapporter, där barn får lida resten av sina liv pga. människor som dig. Hon är heller inte pubertal, hon har en kropp som en tolvåring, kroppen följer hormonerna så du är så långt bort från ett rätt. Tjejen var/är inte en fullt utvecklad människa, ett barn som fortfarande sprang omkring med sin skol-ryggsäck, alltså närmare 12 än 15 i mental ålder.
Vad gör du ens här om du inte ens kan skilja på sak och person? Bara för jag diskuterar saken har jag inget med min läggning och göra, du har dock uttryckt extremt rasistiska åsikter tidigare här på flashback vilket också säger en del om hur du tolkar information.. Barn får lida resten av sina liv ja av övergrepp, frågan här handlar om han tänder på barn som är utanför pubertet eller inte, och där anser du att han tänder barn utanför pubertet men inga argument för det mer än att du bedömer en skolryggsäck och tolkar hennes kropp.
Citera
2019-07-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, i Florida är det 18 år. Men hela nordamerika har 16 år eller över. Olagligt överallt med andra ord. Däremot om hon haft sex med jämnårig, frivilligt från båda håll, så har jag svårt att tro att nån blivit straffad. Nu kommer det troligen klassas som våldtäkt. Och det är jäkligt allvarligt när det gäller en medelålders man som utnyttjar ett barn.
Kan tyckas märkligt att en stat som har 18 år som åldersgräns tillåter att någon som är 30 år gifter sig med en 14-åring, det registreras kring 4000 barnäktenskap per år bara i Florida
Citera
2019-07-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kan tyckas märkligt att en stat som har 18 år som åldersgräns tillåter att någon som är 30 år gifter sig med en 14-åring, det registreras kring 4000 barnäktenskap per år bara i Florida
Mycket märkligt. Har du länkar man kan läsa om det?
Citera
2019-07-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Att han erkänner sina svagheter, alltså erkänner att han INTE kunde stå emot sina känslor, det gillar troligen amerikanerna. De ser honom då som en svag och ofarlig person, och tycker troligen synd om honom.

Den här killen har kanske aldrig ens träffat sina biologiska föräldrar, då han tydligen är adopterad, så han har kanske INTE mått så bra han heller. Och vuxna människor kan också må dåligt och bete sig underligt pga det, och sexuellt ofreda minderåriga pga det. Men du tycker alltså att de ska låsas in och förnedras, medan minderåriga ska få strafflättnader eller helt gå fria för samma brott mot vuxna?
Den här tjejen kan ju faktiskt anklagas, rent moraliskt alltså, för att ha utnyttjat honom eller lurat honom, och utnyttjat hans eventuella psykiska sjukdom. Och det är ju rent moraliskt som vi måste tänka, när vi väljer vem vi ska stötta.

Och jag tänker att man borde förlåta honom för detta, bla med tanke på alla brister som finns i lagarna som rör detta med "sex med minderårig". Väldigt många har dömts alldeles för hårt för detta brott, medan andra har gått ostraffade och betraktas som normala, trots att de har begått i princip samma brott, tex svenska och amerikanska män som har haft one night stands med främmande tjejer som de INTE visste åldern på.
Och samhället verkar vara ovissa när det gäller vad som är rätt och fel vid sådana här brott, och då är det troligen fel att straffa, tänker jag. Då får man iallafall vara försiktig med straffet, och fokusera mer eller helt och hållet på vård, tänker jag.
Vet inte vad du lever i för fantasivärld. Börja titta på TV4 fakta där det drösar av amerikanska dokumentärer. Du kan få 40 år för att du anses klappa barnet på blöjan felaktigt. Enligt mig är du korkad och okunnig om vad som gäller i USA. Amerikanare avskyr pedofili och då han är anklagad för 5 olika brott så kommer det staplas vilket kan ge över 60 år. Sluta tänk så mycket!!
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-24 kl. 15:03.
Citera
2019-07-24, 15:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Ja det kommer ju bli intressantare utveckling av detta än vad Bosse gjorde där nere i Florida helt klart, Bosse fick komma hem med istortsätt inga påföljder annat än aldrig återvända och jag misstänker att hans vänner minskat radikalt i antal.

Bosse, som jag förstår det, tafsade "endast" och betedde sig sliskigt. Åklagaren såg antagligen att dra det till rättegång så skulle en jury se en gammal 80-årig farbror som kanske lider av demens, inte vet vad han gör, pratar kanske engelska med en stark brytning etc. Så i det fallet så "nöjde" de sig med i princip livstidsutvisning. Man kan lugnt säga att bevisläget och hur den åtalade kommer uppfattas för en jury skiljer sig.

Citat:
Ursprungligen postat av junk
44åringen skulle inte förvåna mig om han tar livet av sig när polletten trillat ner hela vägen och han inser att han kommer få fängelse och i långtid, samt vara långt ner på skalan i popularitet hos andra fångar som sitter för mer normala brott som mord.

Ja, men frågan är om han själv inser hur körd han är eller om han har intalat sig själv att folk kommer förstå deras "kärlek" så länge han får tillfälle att förklara. Jag kan inte tänka mig annat än att hans advokat har försökt tala honom till rätta, antagligen så har han även försökt att få förhöret utslängt. 44-åringen har liksom ingen chans i en rättegångssal, speciellt då åklagaren kommer dra upp alla åtalspunkter han kan.
Citera
2019-07-24, 15:03
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Värsta dravel jag läst på länge. Har du bott under en sten de senaste år och missat allt modernt mode eller att många nuförtiden är androgyna? Supertrendig med e-boys just nu, de är sminkade har chockers etc. Välkommen in i den moderna världen.

Inte sett tyvärr ! Va är e / boys ??

Har ingen koll alls på sånt , inte ens att svenskar lyssnade på hiphop raps numera.
Citera
2019-07-24, 15:03
Medlem
junks avatar
Citat:

Fast det är inte längre tillåtet enligt lag från 2018 i Florida.

Citat:
In early 2018, Florida passed and signed a law to amend its marriage laws,[50][5] after having received intense media attention for its lax child marriage law and the high toleration of the practice.[51] Since July 1, 2018, the minimum marriage age is 17, with both parental and judicial approval, and the age difference between the party must not be more than 2 years.[5] The new law was passed after sustained lobbying from a former victim of child marriage,

https://en.wikipedia.org/wiki/Child_..._the_50_states
Citera
2019-07-24, 15:06
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Bosse, som jag förstår det, tafsade "endast" och betedde sig sliskigt. Åklagaren såg antagligen att dra det till rättegång så skulle en jury se en gammal 80-årig farbror som kanske lider av demens, inte vet vad han gör, pratar kanske engelska med en stark brytning etc. Så i det fallet så "nöjde" de sig med i princip livstidsutvisning. Man kan lugnt säga att bevisläget och hur den åtalade kommer uppfattas för en jury skiljer sig.

Ja, men frågan är om han själv inser hur körd han är eller om han har intalat sig själv att folk kommer förstå deras "kärlek" så länge han får tillfälle att förklara. Jag kan inte tänka mig annat än att hans advokat har försökt tala honom till rätta, antagligen så har han även försökt att få förhöret utslängt. 44-åringen har liksom ingen chans i en rättegångssal, speciellt då åklagaren kommer dra upp alla åtalspunkter han kan.

Han kan ju va könlös , då han lägger upp mycket grönsaker å växter som liknar kuk på hans instagram. Sen röker han Weed oxå
Citera
2019-07-24, 15:07
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Dom är ju kristna. På riktigt, inte som här. Att ha 18 års gräns är då ett sätt för dem att få folk att gifta sig, så de kan ha sex lagligt trots att de inte fyllt 18 än. Ju fler gifta par ett samhälle har, ju bättre fungerar det i regel, då de gifta måste jobba för att försörja sina barn, betala av sitt hus, bil osv.
Citera
2019-07-24, 15:11
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Vad gör du ens här om du inte ens kan skilja på sak och person? Bara för jag diskuterar saken har jag inget med min läggning och göra, du har dock uttryckt extremt rasistiska åsikter tidigare här på flashback vilket också säger en del om hur du tolkar information.. Barn får lida resten av sina liv ja av övergrepp, frågan här handlar om han tänder på barn som är utanför pubertet eller inte, och där anser du att han tänder barn utanför pubertet men inga argument för det mer än att du bedömer en skolryggsäck och tolkar hennes kropp.

Du min herre är helt efterbliven, jag har postat fakta, du börjar skriva om rasism. Du är en individ, med noll kunskap, noll realitet, du tordes inte ens jämföra högskolepoäng på PM. Är det inte bättre att du herr Pedofil, lägger ned och gömmer dig i en grotta, samt nästa gång du närmar dig barn så får vi helt enkelt arkebusera dig, gräva ner dig där du hör hemma!
Citera
2019-07-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Dom är ju kristna. På riktigt, inte som här. Att ha 18 års gräns är då ett sätt för dem att få folk att gifta sig, så de kan ha sex lagligt trots att de inte fyllt 18 än. Ju fler gifta par ett samhälle har, ju bättre fungerar det i regel, då de gifta måste jobba för att försörja sina barn, betala av sitt hus, bil osv.
Vänta nu här. Du säger att de har sexgräns vid 18 år för att de ska gifta sig, så att det är lagligt att ha sex trots att man inte är 18? Men de får inte gifta sig förrän de är 18 år heller, så vad menar du med den meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in