2019-07-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hon är tydligen 15 har framkommit tidigare itråden.

Jag har postat tidigare i tråden exakt vad som gäller men i korthet är det följande:
Enligt Floridas lagar kan inte en person under 16 år samtycka till att ha sex med någon.
En person på 16 år men inte 18 år fyllda kan samtycka till att ha sex med en person inte äldre än 4 år mer en den egna åldern en 17 åring kan alltså samtycka till sex med en 20 åring.

44 åringens efterforskning på att det var olagligt var nog inte så grundlig heller vad det verkar då borde han insett hur illa det kommer att gå för honom. Men det kan bli underhållande för oss andra när det tillkommer lite åtalspunkter till efter polisens efterforskningar. Jag är inte förvånad om han dör i USA innan han blir frisläppt på ett eller annat sätt.

Det har varit känt sedan igår i tråden att hon är femton år nu. När de inledde sin kontakt lär hon ha varit yngre för det här har ju pågått ett tag. Hans maniska pepprande på instagram om någon som han är så kär i kan vara hon. Hade det varit en svensk tjej i landet hade han väl pepprat med bilder på den personen. Det är tydligt, att han är kär i någon han inte vill visa, och de posterna har pågått länge vad jag kunde se. Men nu i sitt tillstånd som kan vara psykotiskt så får han helt plötsligt spel och tappar alla hämningar och lägger upp bilder på dem två i hotellet. Och säger i förhör att han visste hon var i den åldern men valde att chansa. Hur länge han haft kontakt med henne på nätet vet de säkert redan från undersökningar av datorer och telefoner. Han lär få sitta i det där fängelset mycket länge. Frisläppt lär han inte bli för det där brottet.
Senast redigerad av Ajara 2019-07-24 kl. 22:25.
Citera
2019-07-24, 22:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Hon är tydligen 15 har framkommit tidigare itråden.

Jag har postat tidigare i tråden exakt vad som gäller men i korthet är det följande:
Enligt Floridas lagar kan inte en person under 16 år samtycka till att ha sex med någon.
En person på 16 år men inte 18 år fyllda kan samtycka till att ha sex med en person inte äldre än 4 år mer en den egna åldern en 17 åring kan alltså samtycka till sex med en 20 åring men inte en 22 åring.

44 åringens efterforskning på att det var olagligt var nog inte så grundlig heller vad det verkar då borde han insett hur illa det kommer att gå för honom. Men det kan bli underhållande för oss andra när det tillkommer lite åtalspunkter till efter polisens efterforskningar. Jag är inte förvånad om han dör i USA innan han blir frisläppt på ett eller annat sätt.

Som jag sa, ett veritabelt minfält alltså.

Sedan kanske han blir en "långkörare" i SVT som polismörderskan Östling? Kanske bra för hans karriär, då han får mer "airtime" än hittills i sin skådespelarkarriär..
Citera
2019-07-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Snarare så att jag ifrågasätter alla fantasier här. Iofs Flashbacks signum. Och varför hjärndöda människor inte förstår att det inte är pedofili med en 15- åring.

Det kan vara både straffbart och förkastligt men inte pedofili.

Sen att du som en korkad Homer Simpson börjar tjata om att han inte är svensk är bara tröttsamt.

Men ni rasister är tröttsamma med er ständiga agenda som förstör alla trådar.

Hon var ju yngre när det började, hur trög är du?
Citera
2019-07-24, 22:28
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Att förhandla fram något skulle vara i hans bästa intresse, men det verkar som om han är väldigt inne att dra det till rättegång och advokaten kan som sagt bara försöka ge honom råd. Jag är tämligen säker på att advokaten försökt att få honom förstå att det är i hans bästa intresse att försöka förhandla fram något med tanke på bevisläget (förhören med båda + teknisk bevisning i form av använda kondomer + interaktion i sociala medier etc).

Går detta till rättegång så kommer han bli slaktad och det kan bli många år på kurran då åklagare brukar gå hårt på. Det kan bokstavligt talat bli en skillnad om han är ute efter fem år eller trettio. Med tanke på att hans borgen är en sammanställning av varje punkt (60k+60k+35k+35k) så tror jag inte han kommer gå snällt fram.

Ja, blir han fälld i rätten tror jag domaren måste döma till minst 7,5 års fängelse enbart för deras sexy-time. Har han otur blir det längre + tillägg för övriga brott (grooming, osv).

Har det väl gått så långt är han körd, då går det inte att förhandla längre.

Så ja, förhandling ligger i hans intresse.
Citera
2019-07-24, 22:28
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Snarare så att jag ifrågasätter alla fantasier här. Iofs Flashbacks signum. Och varför hjärndöda människor inte förstår att det inte är pedofili med en 15- åring.

Det kan vara både straffbart och förkastligt men inte pedofili.

Sen att du som en korkad Homer Simpson börjar tjata om att han inte är svensk är bara tröttsamt.

Men ni rasister är tröttsamma med er ständiga agenda som förstör alla trådar.

Alla hjärndöda på flashback, och vad är du? geniet från vänstern? kan en sådan dum jävel som dig förstå att 15 i Florida är något helt annat än 15 här?
Citera
2019-07-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Hon var ju yngre när det började, hur trög är du?

Hon fyller sexton om några månader och dom hade sex nyligen. Hur trög är du?

Rätta mig om jag har fel men ingen sexuell kontakt innan hon var 15?
Citera
2019-07-24, 22:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Inte mycket att bry sig om. Idioten googlade tom och detta var i Florida helt jävla fel. Var fel i Sverige också efter han startade inte hon fyllt 15.

Villa han kunna just denna jänta skulle han behöva vänta till hon fyllde 18 för det var lagligt där hon bodde.
Citera
2019-07-24, 22:33
Medlem
Citat:

Finns det någon verifiering att hon faktiskt fyller sexton om några månader? (off topic - det vore trevligt om du slutade med din dumförklaring på folk)
Citera
2019-07-24, 22:34
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Som jag sa, ett veritabelt minfält alltså.

Sedan kanske han blir en "långkörare" i SVT som polismörderskan Östling? Kanske bra för hans karriär, då han får mer "airtime" än hittills i sin skådespelarkarriär..
Ja lite av ett minfält men det var snabbt googlat vad som gällde och vad som gäller per delstat.

Östling kommer undan med att SVT inte tycker att det var så farligt hon sköt ju ingen hon bara laddade om vapnen som han använde att skjuta med mot polisen... Och att hon satt inspärrad en långtid där av sommarpratet i P1 osv.

44 åringen kommer inte ens SR/SVT kunna ta i med tång om han någonsin kommer hem igen han var okänd innan och kommer så förbli för dom allra flesta, det är bara se hur snabbt dramaten denna gång rensat allt innehåll som funnits länkat med honom. Det som är kvar är alla hans bilder med hashtag dramaten och vad det verkar så hashtagar han alla bilder med dramaten så dom kan ju inte spela ovetande heller dom försöker dock mörka.
Senast redigerad av junk 2019-07-24 kl. 22:36.
Citera
Medlem
Citat:

Han har såklart haft sex med henne över web kamera också hur länge som helst. Titta i hans instagram. Han har en gummi fitta som handukshållare! Det är bara dildosar, småtjejer fotade bakifrån och så vidare. Han är ett slem. En kapten klänning. Inte en som blivit kär i en femton år gammal tjej över nätet och fem minuter senare bokat en biljett till USA. En av brottsrubriceringarna är grooming, ingen av er tjatpellar har orkat googla vad det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Om du tittar på amerikansk film och TV har du säkert hört "if you cannot afford a lawyer, one will be provided for you" en miljon gånger.

Samma i Sverige, det är inte alls heltäckande med gratis advokat.
Skillnaden här i Sverige är att det inte finns dyra eller billiga advokater eftersom det är fastställd timtaxa så även den med 0 i inkomst kan begära den bästa advokaten
Citera
2019-07-24, 22:35
Medlem
Nu är hans instagram privat så han verkar ju ha tillgång till internet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här