• 1
  • 2
2019-08-02, 09:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Låt mig gissa, både mamman och pappan lever egentligen och släktingarna är delaktiga i ett bedrägeri för att tjäna pengar ?
Det finns flera tänkbara scenarion. Mamman och pappan har dubbla identiteter och använder nu enbart de andra, de som inte står som föräldrar till barnen. Så får deras släktingar 80.000 i månaden, medan barnen återigen bor hos sin verkliga föräldrar.
Citera
2019-08-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det finns flera tänkbara scenarion. Mamman och pappan har dubbla identiteter och använder nu enbart de andra, de som inte står som föräldrar till barnen. Så får deras släktingar 80.000 i månaden, medan barnen återigen bor hos sin verkliga föräldrar.
Ja, skulle tyvärr inte förvåna mig..
men om ungarna är försvunna nu kan väl knte familjehemmen fortsätta att få ut pengar??(men ifs, i dagens bidragsSverige är väl allt möjligt)
Citera
2019-08-02, 20:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Ja, skulle tyvärr inte förvåna mig..
men om ungarna är försvunna nu kan väl knte familjehemmen fortsätta att få ut pengar??(men ifs, i dagens bidragsSverige är väl allt möjligt)
Ja du, det var en intressant fråga. Jag skulle TRO att bidragen fortsätter att betala ut så länge barnen är skrivna där. Inte förrän de är officiellt försvunna upphör det.

Men jag hoppas att det är någon som verkligen vet vad som händer med olika bidrag när barn försvinner.

Det är ju inte alldeles ovanligt att ungdomar rymmer och är borta en längre eller kortare tid. Inte stoppas barnbidraget för den tiden? "Försvunnen i sex dagar, barnbidraget reduceras med 6/30-delar."
Citera
2019-08-02, 20:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/kvallsposte...ckan-ar-7-ar-/

"De fyra barnen som försvann när de skulle placeras i Perstorp kommun har varit borta i tre veckor.

Det handlar om en syskonskara, varav den yngsta är en sjuårig flicka.

Barnen försvann i samband med att de skulle omplaceras från sina släktingar i Perstorp, vars ansökan om familjehem avslogs."

Asylsöskande barn vars mamma är död och pappa saknad. Var kan de vara?
I ett hus fullt med pedofiler och traFficing-miljonärer.
Citera
2019-08-03, 02:26
Medlem
ducells avatar
Varför finns inga namn eller bilder på barnen? Alla andra försvunna människor har ju bild..
Citera
2019-08-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ja du, det var en intressant fråga. Jag skulle TRO att bidragen fortsätter att betala ut så länge barnen är skrivna där. Inte förrän de är officiellt försvunna upphör det.

Men jag hoppas att det är någon som verkligen vet vad som händer med olika bidrag när barn försvinner.

Det är ju inte alldeles ovanligt att ungdomar rymmer och är borta en längre eller kortare tid. Inte stoppas barnbidraget för den tiden? "Försvunnen i sex dagar, barnbidraget reduceras med 6/30-delar."
Nä, så klart inte om de bara skulle vara borta några dagar. Men säg att de fortfarande är borta i mitten/slutet av augusti när ersättningen för sept ska betalas ut, vad händer då?
Citera
2019-08-03, 09:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Nä, så klart inte om de bara skulle vara borta några dagar. Men säg att de fortfarande är borta i mitten/slutet av augusti när ersättningen för sept ska betalas ut, vad händer då?
Inte en aning. Jag hoppas att det är någon som följer tråden som verkligen vet och kan berätta.
Citera
2019-08-09, 19:29
Medlem
Knullkungens avatar
3 av barnen som är muslimer hade placerats hos en frikyrkopastor känd för att omvända muslimer till kristendomen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...rikyrkopastor/
Citera
2019-08-24, 19:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
3 av barnen som är muslimer hade placerats hos en frikyrkopastor känd för att omvända muslimer till kristendomen.

Ja men det var ju oshysst .
Inte meningen att något barn som är muslim skall tvingas konvertera till att bli kristen ,Fy på den pastorn,fel sätt att skaffa fosterbarn boendes hos sig ,helt klart! Kallas manipulation ju.
Det är precis lika fel som att tvinga ett kristet barn att behöva omvända sig till att bli muslim.
Citera
2019-09-01, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Helt fantastiskt att de försvunnit.

Som familjehem får man ungefär 20 000 kr per barn i månaden. Utöver allt dessa barn skulle ha kostat samhället så hade de dessutom kostat 20000 kr i månaden vardera.

Som man gödslar med pengarna. Handikappade, förståndshandikappade, föräldralösa, problembarn etc borde bo på hem så inte kostnaderna skenar iväg. Familjer som tar emot dem får göra så för att de bryr sig om individen och får då samma ersättning som de hade kostat på hemmet, vilket med lätthet hade halverat samhällets kostnader.

Tänk er vad som skulle hänt om folk så "nej min mormor och morfar ka inte bo på äldreboende, jag vårdar dem hemma för 45000 kr i månaden". Varför ska det tillåtas för föräldralösa eller knarkande tonåringar?

Egentligen en intressant tanke. Rent kostnadseffektivt alltså. Det är jävligt kostsamt att bedriva åldringsvård som det är just nu. Ett äldreboende med stora faciliteter, storkök, matsal, undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter blir ganska kostsamt. 45 000 kronor per månad för att låta anhöriga ta hand om 2 åldringar låter som ett fyndpris.
Citera
2019-10-17, 07:28
Medlem
Överförmyndaren anmäler sos. Vad är det för aktörer här?

Nu har överförmyndarnämnden gjort en polisanmälan mot socialförvaltningen i Perstorp. I nämndens anmälan till polisen beskrivs hur personal ska ha riktat hot och påtryckningar mot den gode man som företräder de fyra ensamkommande syskon som försvann i juli.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7322549
Citera
2020-04-01, 14:36
Medlem
spoilers avatar
Citat:

Det visade sig ge resultat.

"P4 Kristianstad har nu fått nya uppgifter om att barnen har lämnat Sverige och befinner sig i ett annat EU-land och söker asyl."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7443147
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in