2019-08-02, 01:52
Medlem
TraXzmans avatar
Ordet anvnds ofta i de flesta sammanhang av de flesta och vem tycker att det ordet "massinvandring" (vilket det r) klingar gott, trevligt och attraktivt ? ... Fr mig lter ordet som vldigt negativt ptvingat samt hotfullt men 80 % rstade fr massinvandring r efter r, val efter val ... hur tycker dom - om ordet ?

Jag tnkte hur mnga omgngar pr r av massinvandring -definitionen vill dom ha innan ordet liksom saknar grund mening och lnsamhet pga av facit till dom eller ? ... Blir ordet massinvandring ombytt - omdpt till "lnsam invandring" av PK isterna senare pga av den negativa sanningen i minst ett rtionden bakt ?
Citera
2019-08-02, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Ordet anvnds ofta i de flesta sammanhang av de flesta och vem tycker att det ordet "massinvandring" (vilket det r) klingar gott, trevligt och attraktivt ? ... Fr mig lter ordet som vldigt negativt ptvingat samt hotfullt men 80 % rstade fr massinvandring r efter r, val efter val ... hur tycker dom - om ordet ?

Jag tnkte hur mnga omgngar pr r av massinvandring -definitionen vill dom ha innan ordet liksom saknar grund mening och lnsamhet pga av facit till dom eller ? ... Blir ordet massinvandring ombytt - omdpt till "lnsam invandring" av PK isterna senare pga av den negativa sanningen i minst ett rtionden bakt ?
De flesta sger inte massinvandring. De flesta sger invandring bara. Det rcker. De flesta tycker inte invandring r en s stor sak. 80 procent rstade inte fr stor invandring, men de kan acceptera viss invandring.

Hade du inte knt dig hotad av ordet massinvandring hade du knt dig hotad av ngot annat.

De flesta PK-ister r helt okej och normala mnniskor. Jag kan betraktas som en PK och har inget problem med det. Jag vnder grna p begreppen och sger: Alla ni som r PK; Var stolta ver det.

Jag vet inte vem som skapade ordet massinvandring. Vi kan dock ana att det var en motstndare till invandring.
Senast redigerad av Bill-N 2019-08-02 kl. 07:57.
Citera
2019-08-02, 13:30
Medlem
Flamses avatar
Du anspelar att folk rstar 80% hit eller dit beroende p en frga.

Du mste beakta att 80% av Sveriges befolkning r rstboskap som inte frstr skillnaden p
skatt och veckopeng.
Om du startade ett parti som hette medellngdspartiet (obs ls ej arbetarparti) och hvdar att du driver politik fr att gynna folk av medellngd s skulle du vinna valet. Av den enda orsaken att 80% av alla som r medellnga inte kan lsa lngre n partinamnet.
Sedan har det ingen betydelse om du driver politik som gynnar dvrgar eller jttar. Det r nd ingen som frstr.

Socialdemokraterna LOVADE enklare vapenregler fr jgare, kortare vrdker, krafttag mot kriminalitet, minskad invandring och en betalt sportlovsvecka fr barnfamiljer,

De har gjort precis motsatta, inte bara att de misslyckats, de har lagstiftat 180 motsatt.
men det r ingen som bryr sig fr de heter ju arbetarpartiet och d mste de ju vara bra fr mig som r arbetare ???
De har fr fan lovat norrlnningarna Norrbotniabanan varenda val sedan Palme utan att uppfylla det.
Eftersom det aldrig fr ngra konsekvenser att ljuga s fortstter de att ljuga. Enkel hundpsykologi.
Folk r utvecklingsstrda och politiker r korrupta det r bara att acceptera.
Citera
2019-08-02, 15:29
Medlem
rdgs avatar
Ntverket Folkviljan och massinvandringen skapades hsten 1996. Ordet br allts ha lanserats senast d.

http://vitbok.se/11/c.html
Citat:
Folkviljan och Massinvandringen (FoM) startades p hsten 1996. Ambitionen var att organisera s mnga som mjligt, som var kritiska till den frda invandringspolitiken och att bedriva opinionsbildning genom flygbladsutdelningar.

Mlsttningen formulerades s hr:

"Organisationen Folkviljans uppdrag r trefaldigt:

1. Att objektivt informera om invandringen och dess konsekvenser

2. Att kanalisera en folklig protest med den frda flykting-, invandrings- och invandrarpolitiken, och verka fr att politiken lggs om.

3. Att medverka till att denna protest kanaliseras fredligt och konstruktivt.
Citera
2019-08-02, 21:15
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
De flesta sger inte massinvandring. De flesta sger invandring bara. Det rcker. De flesta tycker inte invandring r en s stor sak. 80 procent rstade inte fr stor invandring, men de kan acceptera viss invandring.

Hade du inte knt dig hotad av ordet massinvandring hade du knt dig hotad av ngot annat.

De flesta PK-ister r helt okej och normala mnniskor. Jag kan betraktas som en PK och har inget problem med det. Jag vnder grna p begreppen och sger: Alla ni som r PK; Var stolta ver det.

Jag vet inte vem som skapade ordet massinvandring. Vi kan dock ana att det var en motstndare till invandring.

Va fan dra inte in mig i din djvla marng sprngd rosa smrja enklaver sekt som luktar 100% tillsatser...
Vilket flower pjoller snack... N nu sjvla re whiskaylas som prata henna
Citera
2019-08-03, 11:10
Medlem
psaks avatar
Hr nmns det i Nattkaf 1989 i en tidig intervju med SD:s Anders Klarstrm https://www.youtube.com/watch?v=fo54C3infyw

P den tiden kom f ca 20000 asylskande rligen, s om man inte hll med om att ordet stmde in p den tiden s br man nog tnka lite annorlunda gllande numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in